F1: Lassan sínen a Pirelli

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.30. 11.30

A Pirellinél nagyon örülnek, hogy idén már aktuális autókkal tesztelhetnek, de 2015 előtt még több kérdést is tisztázni kell.

A Pirelli az elmúlt négy évben komolyan szenvedett amiatt, hogy a Forma-1-es gumik fejlesztését csak többéves, elavult modellekkel – előbb egy 2009-es Toyotával, majd egy 2010-es Renault-val – végezhette. 


A tavalyi gumiblamák után 2014-re hivatalos szabálymódosításokkal tették lehetővé a hatékonyabb munkát, idén minden csapat egy-egy idény közbeni tesztnapját a Pirelli felügyelete és irányítása alatt tölti el – néhány hete Bahreinben a Mercedes, a Williams és a Caterham dolgozott nekik.
Az olasz gyártó motorsportfőnöke, Paul Hembery szerint ég és föld a különbség az előző évekhez képest, de akad még jó néhány megoldásra váró kérdés 2015-re.
“Az, hogy a futam után az aktuális autókkal próbálhatunk ki új dolgokat, óriási előrelépés ahhoz képest, hogy előtte egy hároméves modellel dolgoztunk. Néhány paraméter tisztázásában nagyon sokat segített az idei autó” – nyilatkozta az Autosportnak.
“A jövő évre végzünk kísérleteket, megint próbálkoztunk a melegítőpaplan nélküli futással, arról műszaki jelentést is írunk az FIA-nak. Emellett a gumik profiljával és futófelületével is foglalkozunk” – magyarázta a szakember, kifejtve, hogy 2015-re a terhelést egyenletesebben elosztó, szélesebb felületet készítenek elő. 


“Ha az autók tényleg annyit gyorsulnak majd a jövőévre, mint ahogy becsüljük, akkor a futófelületen is változtatni szeretnénk, hogy csökkentsük a középvonalra eső terhelést. A szemcsésedés csökkentésén is dolgozunk, az idei gumik átmeneti modellek ebben a tekintetben.”
Hembery arra utalt, hogy valamikor meg kellene ejteni még egy-két esőgumis tesztet is, ugyanis a jerezi, pályafellocsolós nap nem volt valami eredményes. 
“Egyelőre nem tudjuk, hogyan oldhatnánk meg, hogy még tovább dolgozhassunk az esőgumikon, ugyanis szimulációval csak bizonyos szintig lehet menni, mindenképp kell a pályás tesztelés is. Idén előrébb léptünk az esőgumikkal, de ha szükség lesz még valamilyen fejlesztésre, akkor valószínűleg meg kell keresnünk a csapatokat, hogy összehozzunk még egy (vizes) tesztet.”

Kommentek

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.