F1: Lassan sínen a Pirelli

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.30. 11.30

A Pirellinél nagyon örülnek, hogy idén már aktuális autókkal tesztelhetnek, de 2015 előtt még több kérdést is tisztázni kell.

A Pirelli az elmúlt négy évben komolyan szenvedett amiatt, hogy a Forma-1-es gumik fejlesztését csak többéves, elavult modellekkel – előbb egy 2009-es Toyotával, majd egy 2010-es Renault-val – végezhette. 


A tavalyi gumiblamák után 2014-re hivatalos szabálymódosításokkal tették lehetővé a hatékonyabb munkát, idén minden csapat egy-egy idény közbeni tesztnapját a Pirelli felügyelete és irányítása alatt tölti el – néhány hete Bahreinben a Mercedes, a Williams és a Caterham dolgozott nekik.
Az olasz gyártó motorsportfőnöke, Paul Hembery szerint ég és föld a különbség az előző évekhez képest, de akad még jó néhány megoldásra váró kérdés 2015-re.
“Az, hogy a futam után az aktuális autókkal próbálhatunk ki új dolgokat, óriási előrelépés ahhoz képest, hogy előtte egy hároméves modellel dolgoztunk. Néhány paraméter tisztázásában nagyon sokat segített az idei autó” – nyilatkozta az Autosportnak.
“A jövő évre végzünk kísérleteket, megint próbálkoztunk a melegítőpaplan nélküli futással, arról műszaki jelentést is írunk az FIA-nak. Emellett a gumik profiljával és futófelületével is foglalkozunk” – magyarázta a szakember, kifejtve, hogy 2015-re a terhelést egyenletesebben elosztó, szélesebb felületet készítenek elő. 


“Ha az autók tényleg annyit gyorsulnak majd a jövőévre, mint ahogy becsüljük, akkor a futófelületen is változtatni szeretnénk, hogy csökkentsük a középvonalra eső terhelést. A szemcsésedés csökkentésén is dolgozunk, az idei gumik átmeneti modellek ebben a tekintetben.”
Hembery arra utalt, hogy valamikor meg kellene ejteni még egy-két esőgumis tesztet is, ugyanis a jerezi, pályafellocsolós nap nem volt valami eredményes. 
“Egyelőre nem tudjuk, hogyan oldhatnánk meg, hogy még tovább dolgozhassunk az esőgumikon, ugyanis szimulációval csak bizonyos szintig lehet menni, mindenképp kell a pályás tesztelés is. Idén előrébb léptünk az esőgumikkal, de ha szükség lesz még valamilyen fejlesztésre, akkor valószínűleg meg kell keresnünk a csapatokat, hogy összehozzunk még egy (vizes) tesztet.”

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.