F1: Aki máig képtelen Senna haláláról beszélni

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.04.30. 14.30

Egykori mclarenes főnöke, Ron Dennis máig képtelen Ayrton Senna húsz évvel ezelőtti haláláról beszélni.

Egykori mclarenes főnöke, Ron Dennis máig képtelen Ayrton Senna húsz évvel ezelőtti haláláról beszélni. Dennist mélyen érintette a baleset, de húsz éve tartja magát ahhoz, hogy a tragédiával kapcsolatos érzelmeit megtartja magának. Most egy kicsit megnyílt a McLaren honlapjának adott interjúban, felidézve azt a napot is, amikor 1987-ben leigazolta Sennát.


“Közeledtek az álláspontok, de a pénzről nem tudtunk megegyezni” – mondta Dennis. “Félmillió dolláron ment a vita, mire bedobtam, hogy dobjunk fel egy érmét, aki nyer, az diktálja az anyagi feltételeket. Ayrton angolja akkoriban még nem volt túl jó, úgyhogy a pénzfeldobás előtt is öt percig beszélgettünk, még rajzolnom is kellett egy papírra, hogy megértessem, mire akarok kilyukadni. Aztán feldobtuk az érmét, úgy csapódott be, mint egy rakéta. Én nyertem.”

Ez a pénzfeldobós epizód alapjaiban határozta meg Senna és Dennis játékos kapcsolatát, amelyben voltak ugyan rosszabb pillanatok, de alapjaiban remek kapcsolat volt köztük. Senna kevés embernek nyílt meg, de Dennis köztük volt.

“A legkedvesebb emlékem? Egyszer adott nekem egy borítékot, még mindig megvan otthon. Tízezer dollár volt benne, egy fogadás eredményeként, hogy nem tudok megenni egy doboz chilit Mexikóban. Ez volt a negyedik alkalom, hogy fogadást veszített ellenem. Tisztán előttem van, ahogy odaadja a borítékot, és mondja, hogy soha többé nem fogad, mert mindig belerángatom valamibe, és ez nem szép dolog. Kedves emlék ez, mert nem volt könnyű mosolyt csalni Ayrton arcára, de még nehezebb volt pénzt kihúzni belőle!”

Dennis szerint sokan azért tartják Sennát a legnagyobbnak, mert korán meghalt. “Nem tudok semmi pozitívat felhozni egy baleset mellett, amelyben meghalt, de ez azt jelentette, hogy nem láthattuk hanyatlani. Sokan túl sokáig maradnak ebben a sportban, elhomályosítva a nagyszerűségüket.”

Dennis egyszer csalódott Sennában: 1990-ben, a Japán Nagydíj első kanyarjában összeütközött korábbi mclarenes, akkor már a Ferrarinál lévő csapattársával/ősellenségével, Alain Prosttal, bebiztosítva saját második vb-címét. “Emlékszem, ahogy néztem az adatokat, a gáz és a fékpedál állását. Nem kellett Einsteinnek lennem, hogy kitaláljam, mi történt. Amikor visszaért a bokszba, közöltem vele, hogy csalódtam benne. Vette az adást, nem kellett mondania semmit. Nem hiszem, hogy büszke volt a történtekre.”

Dennis szerint ez csak egy pillanatnyi megingás volt egy egyébként tökéletes pályafutásban. “Azért emlékeznek rá, mert olyan hihetetlenül versenyképes volt. Nagyszerű versenyző volt, és jó ember.”

Kommentek

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.