F1: Így emlékeznek Sennára a mai bajnokok

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.29. 14.45

Csütörtökön, május 1-jén lesz 20 éve, hogy versenybalesetben életét veszítette a háromszoros bajnok Ayrton Senna. A Forma-1 mai sztárjai így beszélnek róla.

Csütörtökön, május 1-jén lesz 20 éve, hogy a San Marinó-i Nagydíjon a Tamburello kanyarban történt balesetében életét veszítette a Forma-1 egyik legnagyobb bálványa, Ayrton Senna. Az egykori Toleman-, Lotus-, McLaren- és Williams-versenyző, háromszoros világbajnok még a mai generációra is hatással volt.

Hamilton nem titkoltan hatalmas rajongó Fotó: Europress

Hamilton nem titkoltan hatalmas rajongó Fotó: Europress


A mai mezőnyben talán legnagyobb rajongója Lewis Hamilton, a 2008-as bajnok így beszélt nemrég:
“Gyerekkoromban megvolt minden könyv, minden videó Sennáról, őrá néztem fel, már azelőtt is, hogy én magam versenyezni kezdtem volna. Tulajdonképpen miatta lettem versenyző” – mondta Hamilton, aki 9 éves volt, amikor a brazil pilóta elhunyt. “Jó pár napig alig tudtam elhinni, hogy a hősöm távozott.”
A négyszeres bajnok Sebastian Vettel még fiatalabb, mindössze hatéves volt, de ő is tudott Sennáról, a halálos balesetről.
“Tipikusan azok közé a pillanatok közé tartozik, amire az ember egész életében pontosan emlékszik, tudja hol volt, mit csinált épp. Emlékszem, hogy édesapámmal néztük a tévét, nyilván én kisgyerekként nem fogtam fel pontosan, mi is történt, de apukám reakciójából megértettem, hogy súlyos, hatalmas veszteség érte a Forma-1-et.” 

1994, Imola, Senna összetört Williamse Fotó: Europress

1994, Imola, Senna összetört Williamse Fotó: Europress


“Csak pár évvel később, sőt, főképp az utóbbi néhány évben fogtam fel igazán, hogy mekkora veszteség is érte a sportágat, hiszen mostanra dolgoztam már olyanokkal, akik személyesen ismerték őt, dolgoztak vele. Édesapám pedig miatta nézte a Forma-1-et.”
A Ferrari versenyzői, Fernando Alonso és Kimi Räikkönen is hasonlóan emlékeznek:
“Azt hiszem, Senna jelentette a mércét minden pilótának, ő volt a generációja legjobbja” – kezdte a kétszeres bajnok Alonso. “A győzni akarása tette igazán különlegessé, a számok pedig nem hazudnak. Ő mindig az utolsó leheletéig küzdött, ezzel pedig kiérdemelte a versenyzőtársai tiszteletét, és emiatt vált mára legendává.”
“Én még nagyon fiatal voltam (amikor Senna versenyzett), a spanyol tévén pedig nem közvetítették a Forma-1-et, de még így is tudtam róla, mert édesapám nagy rajongója volt, sőt az első gokartomat is olyanra festettük, mint az ő F1-esét.”

Senna 1984-ben, a Toleman újoncaként Fotó: Europress

Senna 1984-ben, a Toleman újoncaként


A tragikus balesetre Räikkönen is pontosan emlékszik: “Senna halála hihetetlenül szomorú pillanat volt a Forma-1-es világ számára. Én még iskolás voltam, és bár nem emlékszem rá nagyon, az a nap tökéletesen megmaradt az emlékezetemben. Nagyszerű versenyző volt, és mércét jelentett az utána jövőknek.”
A héten a San Marinó-i Nagydíj egykori helyszínén, Imolában több megemlékezést is tartanak, amelyeken Senna mellett a szintén a fekete hétvégén, a kvalifikáción halálos balesetet szenvedett Roland Ratzenberger emléke előtt is tisztelegnek.
A szerdai és csütörtöki rendezvényeken az F1-es világ régi és mai szereplői, sztárjai is ott lesznek. 

Kommentek

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.