A Forma-1 körmére néz az EU

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.28. 14.40

Az Európai Unió vizsgálja a Forma-1 irányításának struktúráját, nagy balhé is lehet az ügyből.

Miközben a Red Bull, a Mercedes, a Ferrari, a McLaren, a Lotus és a Williams képviselői ott ülnek a Forma-1 szabályait előkészítő – de facto meghozó – Stratégiai Munkacsoportban, a pénzügyi nehézségekkel küszködő, a túlélésért küzdő kiscsapatok csak kívülről nézhetik, ahogy a nagyok félresöprik a kiadások kontroll alatt tartására vonatkozó törekvéseiket.
A 2013-ra létrehozott, a fent említett csapatok egy-egy szavazata mellett Bernie Ecclestone és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hat-hat voksával döntő testület működése nemrég ki is verte a biztosítékot, több kiscsapat közösen szignált, fenyegető hangvételű levelet írt az FIA-elnök Jean Todtnak.


A levélben felvetették, hogy a jelenlegi irányítási struktúra valószínűleg nem állna meg az Európai Unio versenyszabályai szempontjából, és úgy tűnik, ez nem is csak üres fenyegetés. A The Times úgy tudja, hogy az Európai Unió Tanácsa, pontosabban annak versenyszabályozásért felelős illetékesei “figyelemmel követik” és “aggasztónak találják” az F1-es történéseket, és két vezető F1-es szereplőt már meg is hallgattak.
A 2013 óta érvényben lévő, egyebek mellett a Stratégiai Munkacsoportot is létrehozó Concorde Agreement igen problémás lehet, “egy komoly EU-s vizsgálat felforgathatja a sportágat, szerződéseket tehet semmissé, és végképp ellehetetlenítheti a Forma-1 részvényeinek tőzsdei bevezetését”, írja a Times.
Kritikus pont lehet, hogy az EU Versenypolitikai Főigazgatósága és az FIA még 2001-ben megegyezést kötött arról, hogy a felügyelőszervezetnél világosan elválasztják a szabályalkotási és a Forma-1-es gazdasági területeket, az FIA pedig csak az előbbiben vállalhat szerepet, az új Concorde Agreementnek viszont része az is, hogy az FIA elővásárlási joggal rendelkezik 460 ezer dollár név- kb. 70 millió dollár piaci értékű 1%-os F1-es részvénycsomagra a tőzsdei bevezetés esetére.

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.