A Forma-1 körmére néz az EU

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.28. 14.40

Az Európai Unió vizsgálja a Forma-1 irányításának struktúráját, nagy balhé is lehet az ügyből.

Miközben a Red Bull, a Mercedes, a Ferrari, a McLaren, a Lotus és a Williams képviselői ott ülnek a Forma-1 szabályait előkészítő – de facto meghozó – Stratégiai Munkacsoportban, a pénzügyi nehézségekkel küszködő, a túlélésért küzdő kiscsapatok csak kívülről nézhetik, ahogy a nagyok félresöprik a kiadások kontroll alatt tartására vonatkozó törekvéseiket.
A 2013-ra létrehozott, a fent említett csapatok egy-egy szavazata mellett Bernie Ecclestone és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hat-hat voksával döntő testület működése nemrég ki is verte a biztosítékot, több kiscsapat közösen szignált, fenyegető hangvételű levelet írt az FIA-elnök Jean Todtnak.


A levélben felvetették, hogy a jelenlegi irányítási struktúra valószínűleg nem állna meg az Európai Unio versenyszabályai szempontjából, és úgy tűnik, ez nem is csak üres fenyegetés. A The Times úgy tudja, hogy az Európai Unió Tanácsa, pontosabban annak versenyszabályozásért felelős illetékesei “figyelemmel követik” és “aggasztónak találják” az F1-es történéseket, és két vezető F1-es szereplőt már meg is hallgattak.
A 2013 óta érvényben lévő, egyebek mellett a Stratégiai Munkacsoportot is létrehozó Concorde Agreement igen problémás lehet, “egy komoly EU-s vizsgálat felforgathatja a sportágat, szerződéseket tehet semmissé, és végképp ellehetetlenítheti a Forma-1 részvényeinek tőzsdei bevezetését”, írja a Times.
Kritikus pont lehet, hogy az EU Versenypolitikai Főigazgatósága és az FIA még 2001-ben megegyezést kötött arról, hogy a felügyelőszervezetnél világosan elválasztják a szabályalkotási és a Forma-1-es gazdasági területeket, az FIA pedig csak az előbbiben vállalhat szerepet, az új Concorde Agreementnek viszont része az is, hogy az FIA elővásárlási joggal rendelkezik 460 ezer dollár név- kb. 70 millió dollár piaci értékű 1%-os F1-es részvénycsomagra a tőzsdei bevezetés esetére.

Kommentek

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmód-családja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfény-aktiválással érkeztek a piacra.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

Mi a fene lóg ki ebből a régi Škodából?

A helyes megfejtőnek jár a kétkazettás magnó, és hozzá a “Világslágerek magyarul”.

Három BMW-st szégyenített meg ez az audis

Nem nagyon bírták az áradást a bajor gyártó modelljei, nem úgy, mint az Audi, ami úgy húzott el köztük, mintha mi sem történt volna.

F1: Kukkantsd meg az új Mercedest!

A Mercedes-csapat néhány részletfotóval készíti elő új autója, a W08-as csütörtöki leleplezését. Kék szín is kerül a járgányra.

F1: 95 százalékban új a Renault motorja

Nemcsak a Honda, a Renault is szinte teljesen új erőforrást épített a 2017-es Forma-1-es idényre. Az év végére szeretnék beérni a Mercedest.

Ennyit költhetsz a legnépszerűbb használt autóra, ha elromlik

Már jó néhány éve Hármas BMW-ből kerül a legtöbb Magyarországra, ha külföldről behozott használt autókról beszélünk, ezen belül is az E46-os sorozat a legnépszerűbb választás. Nézzük meg, hogy mennyibe kerülnek a legdrágább alkatrészek ehhez a modellhez.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.