Újra szikrákat okádhatnak az F1-es autók

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.04.25. 10.30

Van az úgy, hogy egy április elsejei álhír néha betalál, esetleg a csapatok ezeket átböngészve álltak elő a Forma-1 látványosabbá tételét célzó új javaslataikkal.

Van az úgy, hogy egy április elsejei álhír néha betalál, esetleg a csapatok ezeket is átböngészve álltak elő a Forma-1 látványosabbá tételét célzó új javaslataikkal. A Motorsport-Total éppen április elsején írt arról, hogy a padlólemez átalakításával visszatérhetnek a szikrázó versenyautók, és lám-lám, csütörtökön az Autosport már tényként tálalta, hogy többek között ez az újítás is a tervezett reformjavaslatok között van.


A csapatokat aggasztja, hogy a futamok jelenleg se nem izgalmasak, se nem igazán látványosak, legalább utóbbin szeretnének segíteni. A Stratégiai Munkacsoport több javaslatról tárgyal a következő hetekben, a szikrázó padlólemezek visszahozatala mellett szó van a fékhűtőcsatornák betiltásáról is, hogy a féktávokon újra izzó féktárcsákkal forduljanak el a pilóták, sőt bizonyos aerodinamikai módosításokkal még az autók körül áramló levegőt is kirajzolnák.

A javaslatok egy része a költségcsökkentést is szem előtt tartja, a fékhűtőcsatornák eltűnésével például egészen biztosan spórolhatnának a csapatok. Korábban is szó volt arról, hogy az állítható futóművek visszahozatalával is milliókat lehetne megtakarítani, ezeket az egységes rendszereket is bevetnék a szikrázás érdekében.


A szikrázás korábban rendszeres volt a Forma-1-ben, az aszfalthoz oda-odakoccanó titániumlemezek voltak felelősek érte. A látványelem 1994-ben tűnt el, amikor bevezették a fa fenéklemezeket annak érdekében, hogy a csapatok aerodinamikai előnyszerzés érdekében ne építsenek túl alacsony hasmagasságú autókat.

A javaslatok között olyan további javaslatok szerepelnek, mint az állórajtos újraindulás biztonsági autós szakasz után, a versenytáv lerövidítése, illetve a kerékcserék felgyorsítása érdekében minden eddiginél modernebb megoldások engedélyezése a bokszutcában. A javaslatokon elcsámcsognak a csapatok a következő hetekben, de bármilyen módosítást az F1 Commissionnek és a Motorsport Világtanácsnak is jóvá kell hagynia.

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.