Van az úgy, hogy egy április elsejei álhír néha betalál, esetleg a csapatok ezeket is átböngészve álltak elő a Forma-1 látványosabbá tételét célzó új javaslataikkal. A Motorsport-Total éppen április elsején írt arról, hogy a padlólemez átalakításával visszatérhetnek a szikrázó versenyautók, és lám-lám, csütörtökön az Autosport már tényként tálalta, hogy többek között ez az újítás is a tervezett reformjavaslatok között van.


A csapatokat aggasztja, hogy a futamok jelenleg se nem izgalmasak, se nem igazán látványosak, legalább utóbbin szeretnének segíteni. A Stratégiai Munkacsoport több javaslatról tárgyal a következő hetekben, a szikrázó padlólemezek visszahozatala mellett szó van a fékhűtőcsatornák betiltásáról is, hogy a féktávokon újra izzó féktárcsákkal forduljanak el a pilóták, sőt bizonyos aerodinamikai módosításokkal még az autók körül áramló levegőt is kirajzolnák.

A javaslatok egy része a költségcsökkentést is szem előtt tartja, a fékhűtőcsatornák eltűnésével például egészen biztosan spórolhatnának a csapatok. Korábban is szó volt arról, hogy az állítható futóművek visszahozatalával is milliókat lehetne megtakarítani, ezeket az egységes rendszereket is bevetnék a szikrázás érdekében.


A szikrázás korábban rendszeres volt a Forma-1-ben, az aszfalthoz oda-odakoccanó titániumlemezek voltak felelősek érte. A látványelem 1994-ben tűnt el, amikor bevezették a fa fenéklemezeket annak érdekében, hogy a csapatok aerodinamikai előnyszerzés érdekében ne építsenek túl alacsony hasmagasságú autókat.

A javaslatok között olyan további javaslatok szerepelnek, mint az állórajtos újraindulás biztonsági autós szakasz után, a versenytáv lerövidítése, illetve a kerékcserék felgyorsítása érdekében minden eddiginél modernebb megoldások engedélyezése a bokszutcában. A javaslatokon elcsámcsognak a csapatok a következő hetekben, de bármilyen módosítást az F1 Commissionnek és a Motorsport Világtanácsnak is jóvá kell hagynia.