F1: Maldonado, a balesetek királya

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.04.24. 17.30

Sokan úgy vélik Pastor Maldonado csak a hazájából érkező szponzori pénzeknek köszönheti helyét a Lotus csapatnál

A venezuelai autóversenyző 2010-ben megnyerte a GP2 sorozatát, majd második Forma-1-ben töltött idénye során futamgyőzelmet is sikerült szereznie. Már ekkora kiemelkedően sok baleset fűződött a nevéhez, de ezt ellensúlyozta, hogy fiatal, tehetséges pilótáról volt szó.

Mára változott a helyzet, sokan úgy vélik Pastor Maldonado csak a hazájából érkező szponzori pénzeknek köszönheti helyét a Lotus csapatnál, ahol szinte minden eddiginél több hibát vét vezetés közben. Erőszakos stílusával sosem kerülte a bajt, ezért összegyűjtöttük a legnagyobb baleseteit, ütközéseit, amelyek nyomán az Internet népétől megkapta a Crashdonado becenevet.

2011 – az első év

A bokszutca bejáratánál falnak ütközött a Maláj nagydíjon, majd a Monacói futamon ráhúzta Lewis Hamiltonra az autót, így mindketten kiestek.


Következő mutatványát a Kanadai Nagydíjon hajtotta végre, itt sikerült megpördülnie, Belgiumban viszont újra a Mclaren csapat színeiben versenyző Lewis Hamiltonnal akadt össze az időmérő edzésen, amiért 5 rajthelyes büntetést kapott.

2012 – a rombolás szezonja

Maldonado jól kezdte az első futamot Ausztráliában, az utolsó körben még az ötödik helyért harcolt Fernando Alonsoval, de összetörte autóját és így nem ért célba. Ezúttal egyedül sikerült eljutnia a kiesésig, sem műszaki probléma, sem más pilóta nem jelentett zavaró tényezőt. Monacóban szintén fényesen indult a hétvége, de a harmadik edzésen összeütközött Sergio Pérezzel, begyűjtve egy tíz rajthelyes büntetést.


Váltócsere miatt erre még 5 rajthelyes büntetést is kapott. Így a mezőny legvégén találta magát, de nem sok esélye akadt a javításra. Már a rajt után eltalálta Pedro De La Rosa HRT autóját, és kiállni kényszerült a versenyből.

A Kanadai Nagydíjon folytatódott vesszőfutása, gyors körét az utolsó kanyarban, még a célvonal előtt befejezte, áldozatul esett a bajnokok falának, de a futamon azért egész jól szerepelt, sikerült a 13. helyig felkapaszkodnia.

Némi nyugodt időszak után kivel mással került volna heves csatába újra az Európai Nagydíjon, mint Lewis Hamiltonnal? A brit pilóta sem engedékenységéről híres, de ezúttal rajtavesztett, Maldonado tovább folytatta a versenyt, ő viszont kiesett a küzdelemből. Igaz utólag 20 másodperces büntetést kapott Pastor Maldonado, aki így a 12. helyen fejezte be a futamot hivatalosan.


Azért nem mindig Lewis Hamilton volt a célpont, Sergio Perez is megtapasztalta, milyen, ha támad a Maldonado torpedó. Az Angol Nagydíjon a 11 körben akadtak össze, Maldonado most is folytatni tudta a versenyt, Perez viszont a felfüggesztés sérülése miatt feladta a versenyt. Ezúttal pénzbüntetés járt a venezuelai pilótának, 10.000 eurós csekket kellett befizetnie.

2013 – Mindenért a Williams hibás

A nagy múltú istálló, a Williams egyik leggyengébb idényét produkálta, és Pastor Maldonado megragadta a lehetőséget, hogy kritizálja saját csapatát, már az első futamon 3 éves visszaesésről, és vezethetetlen autóról nyilatkozott. Valószínűleg őszintén nyilatkozott, bár 24 kör alatt nem sok tapasztalatot gyűjthetett, ennyi idő kellett ugyanis a kieséshez, amit egy megpördülés okozott. Valahogy az utcai pályák nem igazán fekszenek Maldonadónak, ahogy az Ausztrál Nagydíjon, úgy Monacóban fordul elő vele a legtöbb baleset, 2013-ban is itt sikerült ütközést összehoznia, ezúttal Max Chiltonnal.


Említésre érdemes akciót még a Belga Nagydíjon vitt véghez 2013-ban. A Force India két autójával is ütközött, mikor a buszmegálló elnevezésű lassító után a bokszutca felé fordult. Adrian Sutil törött hátsó felfüggesztéssel esett ki, Maldonado pedig 10 másodperces stop and go büntetést kapott. Utólagos nyilatkozata szerint természetesen jogtalanul, hiszen Sutil volt a hibás.


2014 – Lotussal a helyzet változatlan

Pastor Maldonado már kézzel-lábbal menekült a sikertelen, és valljuk be, tényleg gyenge autót építő Williams csapattól, hogy az őt támogató venezuelai olajcég hátszelével a kitűnő formát mutató Lotus-hoz szerződjön. Viszont az eddigi futamok alapján úgy tűnik, nem volt szerencsés lépés a váltás, idén a Lotus autói mutatnak halvány teljesítményt, viszont ami nem változik, az a Maldonado okozta balesetek száma.

Bahrainben sikerült felborítania Esteban Gutierrez-t.


Kínában pedig senkitől sem zavartatva hajtott falnak a pénteki szabadedzésen.


+ bónuszként az legcikibb eset. Hazájában a fővárosban tartott bemutatót, ilyenkor pedig tényleg elég néhány gázfröccs, és gumiégetés a népnek, de Maldonado másképp gondolta, izzott benne a bizonyítási vágy, aminek csúnya baleset lett a vége.

Kommentek

Ennyibe kerül az új Lada itthon, holnaptól lehet venni

Bemutatták Magyarországon is a Lada Vestát, és végre kiderült, hogy mennyibe fog kerülni. A forgalmazás március első napján, azaz szerdán kezdődik.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.