A Lotusnak felemás, de összességében pozitív időmérője volt Sanghajban, hiszen annak ellenére, hogy a motoron felfedezett szivárgás miatt Pastor Maldonado nem vehetett részt a Kínai Nagydíj kvalifikációján, csapattársa, Romain Grosjean az idényben először a Q3-ig juttatta az E22-est.


“Jó dolog az utolsó szakaszba kerülni. Előrébb léptünk ezen a hétvégén. A délelőtti edzésen még jobban mentek a dolgok, mint az időmérőn, szóval egy kicsit többet is vártunk ennél. Nem tudom, miért volt gyengébb a teljesítmény az utolsó edzéshez viszonyítva. A gumikkal is küszködtem egy kicsit, a körülmények is mások voltak, de azért jó ideje nem voltunk már a Q3-ban! Jó futamot várok holnapra, remélhetőleg sikerül a top10-ben maradnom!” – nyilatkozta a francia.
A pénteken autót törő Maldonado Lotusában a csapat szivárgást fedezett fel az utolsó edzésen, de az idén megsokszorozódott javítási idők miatt a motort lehetetlen volt cserélni az időmérő kezdetére. A venezuelai egyáltalán nem lépett pályára a kvalifikáción, de a versenybírók az edzésen látott idők alapján indulási engedélyt adtak neki vasárnapra.
Maldonado az utolsó rajtkockából vagy a bokszutcából indulhat majd, és a rajtengedély mellett még annak is örülhet, hogy ezzel letudja a Bahreinben begyűjtött, Esteban Gutierrez felborításáért kapott öthelyes hátrasorolását.
Az eset érdekessége, hogy idén már továbbvihetők a nem teljesen kitöltött rajtbüntetések, pont azért, hogy a mezőny végi pilóták ne úszhassanak meg 1-2-3 pozícióval egy öt- vagy tízhelyes hátrasorolást – viszont a szabályok csak a nem tervezett sebességváltó- és motorcserék esetére írják feketén-fehéren a fentieket.


Közben arról is hallani, hogy a mostani előrelépés ellenére a Lotusnál elégedetlenek a Renault-val, ugyanis nem ugyanolyan motorokat kapnak, mint a Red Bull.
Az Auto Motor und Sport szerint a Mercedeshez viszonyítva feleannyiból dolgozó francia gyártó egyszerűen nem tud időben megfelelő mennyiségű frissítést gyártani, így a fejlesztések csak késve érkeznek a Lotushoz, állítólag volt olyan futam, amikor a Lotus Renault-erőforrásai 30 lóverővel gyengébbek voltak a Red Bullban dolgozó, frissebb daraboknál.
A Renault kvázi gyári csapatának számító Red Bullnál azzal érvelnek az elsőbbség mellett, hogy a Renault-Nissan csoporthoz tartozó névadó szponzorukon, az Infinitin keresztül ők anyagilag is hozzájárulnak a motorfejlesztéshez.
A német szaklap hozzáteszi, hogy a Lotus ennek ellenére egyenlőséget követel, amelyet a Spanyol Nagydíjtól meg is kap majd.