F1: Maldonado megúszta a büntetést?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.19. 12.15

A Lotus Romain Grosjeannal idén először bejutott a Q3-ba, Pastor Maldonado nem is indult, mégis duplán jól járt.

A Lotusnak felemás, de összességében pozitív időmérője volt Sanghajban, hiszen annak ellenére, hogy a motoron felfedezett szivárgás miatt Pastor Maldonado nem vehetett részt a Kínai Nagydíj kvalifikációján, csapattársa, Romain Grosjean az idényben először a Q3-ig juttatta az E22-est.


“Jó dolog az utolsó szakaszba kerülni. Előrébb léptünk ezen a hétvégén. A délelőtti edzésen még jobban mentek a dolgok, mint az időmérőn, szóval egy kicsit többet is vártunk ennél. Nem tudom, miért volt gyengébb a teljesítmény az utolsó edzéshez viszonyítva. A gumikkal is küszködtem egy kicsit, a körülmények is mások voltak, de azért jó ideje nem voltunk már a Q3-ban! Jó futamot várok holnapra, remélhetőleg sikerül a top10-ben maradnom!” – nyilatkozta a francia.
A pénteken autót törő Maldonado Lotusában a csapat szivárgást fedezett fel az utolsó edzésen, de az idén megsokszorozódott javítási idők miatt a motort lehetetlen volt cserélni az időmérő kezdetére. A venezuelai egyáltalán nem lépett pályára a kvalifikáción, de a versenybírók az edzésen látott idők alapján indulási engedélyt adtak neki vasárnapra.
Maldonado az utolsó rajtkockából vagy a bokszutcából indulhat majd, és a rajtengedély mellett még annak is örülhet, hogy ezzel letudja a Bahreinben begyűjtött, Esteban Gutierrez felborításáért kapott öthelyes hátrasorolását.
Az eset érdekessége, hogy idén már továbbvihetők a nem teljesen kitöltött rajtbüntetések, pont azért, hogy a mezőny végi pilóták ne úszhassanak meg 1-2-3 pozícióval egy öt- vagy tízhelyes hátrasorolást – viszont a szabályok csak a nem tervezett sebességváltó- és motorcserék esetére írják feketén-fehéren a fentieket.


Közben arról is hallani, hogy a mostani előrelépés ellenére a Lotusnál elégedetlenek a Renault-val, ugyanis nem ugyanolyan motorokat kapnak, mint a Red Bull.
Az Auto Motor und Sport szerint a Mercedeshez viszonyítva feleannyiból dolgozó francia gyártó egyszerűen nem tud időben megfelelő mennyiségű frissítést gyártani, így a fejlesztések csak késve érkeznek a Lotushoz, állítólag volt olyan futam, amikor a Lotus Renault-erőforrásai 30 lóverővel gyengébbek voltak a Red Bullban dolgozó, frissebb daraboknál.
A Renault kvázi gyári csapatának számító Red Bullnál azzal érvelnek az elsőbbség mellett, hogy a Renault-Nissan csoporthoz tartozó névadó szponzorukon, az Infinitin keresztül ők anyagilag is hozzájárulnak a motorfejlesztéshez.
A német szaklap hozzáteszi, hogy a Lotus ennek ellenére egyenlőséget követel, amelyet a Spanyol Nagydíjtól meg is kap majd.   

Kommentek

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.