Vettel: A Mercedes még nem húzott bele

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.18. 13.30

Bár a Red Bull pilótái a Kínai Nagydíj edzésein nem voltak olyan messze a Mercedesektől, Vettel és Ricciardo szerint is jelentős még a lemaradásuk.

A Kínai Nagydíj második szabadedzésén Lewis Hamilton és Nico Rosberg az 1. és 3. helyen zárt, a Red Bull versenyzői pedig a 4-5. pozícióban zártak, a gyorsabb Daniel Ricciardo csak 5 tizeddel maradt el Hamilton csúcsától.
A címvédő Vettel szerint a kép csalóka a Red Bull ennél még távolabb van az idei favoritoktól:


“Talán a Mercedes még nem adott bele mindent ma. Nehéz megmondani, de szerintem továbbra is ők a favoritok, és messze mindenki előtt járnak. Egy hosszú etapon az egyik Mercedes mögött mentem, és figyeltem, ahogy azt csinálnak az autóval, amit akarnak. Nyilván azon is múlik milyen gumi van rajta és milyenek az üzemanyag-beállítások. De, bár jó napunk volt, még nem tartunk ott, hogy elkaphassuk őket.”
A Bahreini Nagydíj, majd az azt követő teszt sem ment rosszul a Red Bullnak, de Vettel azt hangsúlyozza, hogy nincs szó hatalmas előrelépésről:
“Van pár újdonságunk, folyamatosan igyekszünk előrébb lépni, nem is csak a teljesítmény tekintetében, hanem a finomhangolással is. A motorfejlesztés főleg a háttérben folyó munkát jelenti, nem arról van szó, hogy lóerőket nyertünk. Persze, jó lenne, de ez nem igazán lehetséges. Inkább a csiszolgatással, hangolással javul az autó, ezen a téren keressük az előrelépést.” 
A Red Bullnál és másoknál is jelentős volt az első gumik kopása pénteken.
“Nem voltunk valami jók a gumikopást illetően, de valószínűleg másoknál is ugyanez volt  helyzet.   A hétvége előrehaladtával ez javulhat, persze az időjáráson is múlik. Ha mindkét nap száraz lesz, akkor felgumizódik a pálya, de ha esni fog, akkor visszaáll. Azonban a pálya állapota ellenére is jó volt a napunk a tesztelés szempontjából. Sok dolgunk van még, főleg nekem, hiszen nem tartok ott, ahol szeretnék, de azért haladtunk ma” – mondta a négyszeres bajnok.


A Vettel előtt kéttizeddel végző Ricciardo is egyetért a Mercedes potenciálját illetően, de azért a dobogót tűzi ki célul vasárnapra.
“Úgy érzem, egy kicsit közelebb kerültünk. A különbség nagy, de jövünk! Lépésről lépésre közeledünk, remélhetőleg hamarosan már egészen közel leszünk. Majd meglátjuk, hol lesznek holnap. Szerintem még mindig túl nagy a lemaradásunk. Örömmel mondanám, hogy beértük őket, de szerintem van még tartalékuk. Szerintem nem adtak bele mindent ma, holnap sokkal goyrsabbak lehetnek majd.”
“Talán korai még a dobogóról beszélni. A Mercedes nagyon gyors lesz és ma a Ferrari is igazán gyorsnak tűnt, szóval elég nehéz lenne két autóval odaérni. De ha egyikünknek sikerül – és remélem, én leszek az! -, akkor elégedettek lehetünk. Ez a cél erre a hétvégére.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.