Vettel: A Mercedes még nem húzott bele

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.18. 13.30

Bár a Red Bull pilótái a Kínai Nagydíj edzésein nem voltak olyan messze a Mercedesektől, Vettel és Ricciardo szerint is jelentős még a lemaradásuk.

A Kínai Nagydíj második szabadedzésén Lewis Hamilton és Nico Rosberg az 1. és 3. helyen zárt, a Red Bull versenyzői pedig a 4-5. pozícióban zártak, a gyorsabb Daniel Ricciardo csak 5 tizeddel maradt el Hamilton csúcsától.
A címvédő Vettel szerint a kép csalóka a Red Bull ennél még távolabb van az idei favoritoktól:


“Talán a Mercedes még nem adott bele mindent ma. Nehéz megmondani, de szerintem továbbra is ők a favoritok, és messze mindenki előtt járnak. Egy hosszú etapon az egyik Mercedes mögött mentem, és figyeltem, ahogy azt csinálnak az autóval, amit akarnak. Nyilván azon is múlik milyen gumi van rajta és milyenek az üzemanyag-beállítások. De, bár jó napunk volt, még nem tartunk ott, hogy elkaphassuk őket.”
A Bahreini Nagydíj, majd az azt követő teszt sem ment rosszul a Red Bullnak, de Vettel azt hangsúlyozza, hogy nincs szó hatalmas előrelépésről:
“Van pár újdonságunk, folyamatosan igyekszünk előrébb lépni, nem is csak a teljesítmény tekintetében, hanem a finomhangolással is. A motorfejlesztés főleg a háttérben folyó munkát jelenti, nem arról van szó, hogy lóerőket nyertünk. Persze, jó lenne, de ez nem igazán lehetséges. Inkább a csiszolgatással, hangolással javul az autó, ezen a téren keressük az előrelépést.” 
A Red Bullnál és másoknál is jelentős volt az első gumik kopása pénteken.
“Nem voltunk valami jók a gumikopást illetően, de valószínűleg másoknál is ugyanez volt  helyzet.   A hétvége előrehaladtával ez javulhat, persze az időjáráson is múlik. Ha mindkét nap száraz lesz, akkor felgumizódik a pálya, de ha esni fog, akkor visszaáll. Azonban a pálya állapota ellenére is jó volt a napunk a tesztelés szempontjából. Sok dolgunk van még, főleg nekem, hiszen nem tartok ott, ahol szeretnék, de azért haladtunk ma” – mondta a négyszeres bajnok.


A Vettel előtt kéttizeddel végző Ricciardo is egyetért a Mercedes potenciálját illetően, de azért a dobogót tűzi ki célul vasárnapra.
“Úgy érzem, egy kicsit közelebb kerültünk. A különbség nagy, de jövünk! Lépésről lépésre közeledünk, remélhetőleg hamarosan már egészen közel leszünk. Majd meglátjuk, hol lesznek holnap. Szerintem még mindig túl nagy a lemaradásunk. Örömmel mondanám, hogy beértük őket, de szerintem van még tartalékuk. Szerintem nem adtak bele mindent ma, holnap sokkal goyrsabbak lehetnek majd.”
“Talán korai még a dobogóról beszélni. A Mercedes nagyon gyors lesz és ma a Ferrari is igazán gyorsnak tűnt, szóval elég nehéz lenne két autóval odaérni. De ha egyikünknek sikerül – és remélem, én leszek az! -, akkor elégedettek lehetünk. Ez a cél erre a hétvégére.”

Kommentek

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.