F1: Sosem volt még ilyen erős mezőny?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.18. 15.30

Jenson Button szerint talán sosem volt még egyszerre ennyi tehetség a Forma-1-ben, mint ma. Daniel Ricciardót különösen nagyra értékeli a veterán.

Jenson Button idén már 15. Forma-1-es szezonját gyűri, a 2009-es bajnok a mezőny legtapasztaltabb, és 34 évével – a néhány hónappal öregebb Kimi Räikkönen mögött – a második legöregebb tagja.


Túl a 250. futamán, “nagy öregként” az angol Sanghajban arról beszélt, hogy szerinte sosem volt még annyira erős a Forma-1 mezőnye, mint az elmúlt egy-két évben.
“Manapság nagyon sok pilóta van, akivel kapcsolatban azt érzem, amikor mögé érek, hogy na, ez egy jó csata lesz. Ma már nem csak két-három versenyképes ellenfél van. Tíz éve még nagyjából egy maroknyi olyan versenyző volt, akiknél azt gondoltam, hogy azta, ez most egy nagy előzés volt, sokat jelent nekem, és sokáig fogok emlékezni rá.”
 
“Most a mezőny háromnegyede óriási tehetség, és nem is csak a tempóról van szó. A mérnökökkel való munka, a részletekre való figyelés is benne van. Jelentős részt az újabb szabályok, a gumik, az erőforrások miatt van ez. Igen mélyen bele kell mászni a dolgokba, ha jobbak akarunk lenni a többieknél. Szerintem az elmúlt pár évben minden pilóta sokat fejlődött.” 
“Csak úgy buzog a tehetség az F1-ben. Talán sosem volt még ennyi tehetséges versenyző, mint ma – vagy legalábbis azóta, amióta én itt vagyok.” 
Buttonra különösen nagy benyomást tett a Toro Rossótól a Red Bullhoz, a négyszeres bajnok Sebastian Vettel mellé előléptetett Daniel Ricciardo idei szereplése.


“Egyértelműen nem a legjobb az autójuk, főképp az egyenesekben vannak hátrányban, de Daniel nagyszerű munkát végez. Nyilván a négyszeres bajnoknak nehezebb a helyzete, amikor gyenge az autó, mint azé a srácé, aki csak most került a csapathoz és a bajnok mellett kell szerepelnie. Őt viszi a lendület, és meg akarja mutatni, hogy meg tudja verni a bajnokot.”
“Biztos vagyok benne, hogy Sebastiannak frusztráló, hogy nincs esélye a győzelemre, szóval egyértelmű, hogy eltérő állapotban vannak fejben. De Daniel rámenős, erős volt a futamokon, szóval nagyon szépen szerepel.”
Ricciardo a Kínai Nagydíj második edzésén megint csapattársa, Vettel előtt végzett, a Red Bullok pedig a 4-5. idővel zártak. Button csak a 8., újonc csapattársa, Kevin Magnussen a 12. lett. 


“Nem tudom, miért nem vagyunk olyan versenyképesek, mint a korábbi futamokon, de most nagyon kopnak az első gumijaink. Sosem tapasztaltam még ekkora kopást, nagyon nehéz kezelni, szóval igyekszünk változtatni a beállításokon, hogy kompenzáljuk a dolgot. A pálya is új számomra, ahhoz is alkalmazkodnom kell még” – mondta a dán ifjonc. 
Button nem volt ennyire elveszett, szerinte szombatra lehet javítani: “Szerintem több területen is sikerült javítanunk az autó vezethetőségét Bahrein óta. Van még pár dolog, amit megcsinálunk holnapra, amikkel közelebb léphetünk a mezőny elejéhez.”
“Az első gumijaim eléggé koptak, de ez a pálya nagyon megterheli az elsőket, főleg forgalomban haladva. A beállításokkal javíthatunk ezen egy kicsit, és az autó általános balanszával is foglalkozunk még, szóval holnap kapunk majd jobb képet arról, hol is állunk – feltéve, hogy nem esik.”

Kommentek

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.