Tíz őrült fejlesztés az F1 múltjából

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.04.17. 18.30

Amikor a megszállott mérnökök kiskaput találnak a szabályok között, akkor vagy zseniális, vagy rémisztő megoldások születnek az F1 világában

Amikor a megszállott mérnökök kiskaput találnak a szabályok között, akkor vagy zseniális, vagy rémisztő megoldások születnek az F1 világában. Most az utóbbi kategóriából szemezgetünk, íme tíz bizarr Forma-1-es fejlesztés a múltból.

Tíz őrült fejlesztés az F1 múltjából 1
10. Arrows A22 – A meghökkentő próbálkozások színtere általában valamilyen nagy leszorítóerőt igénylő pálya volt. Az Arrows csapat is a Monacói Nagydíjon vetette be a magasba nyúló második szárny ötletét, a 2001-es szezonban. Kell ehhez több kommentár? A kép magáért beszél!

Tíz őrült fejlesztés az F1 múltjából 2
9. Brabham BT26 – A hatvanas évek végén megjelenő szárnyak még inkább furcsa vasalódeszkáknak hatottak, mint működő aerodinamikai fejlesztésnek. Mindenesetre ezeket a kísérleti megoldásokat hamar követték a kevésbé veszélyes kialakítású verziók.

Tíz őrült fejlesztés az F1 múltjából 3
8. Ferrari 312T6
– A hatkerekű Tyrrell P34 után több csapat is próbálkozott a szokásos négykerekű megoldástól való eltéréssel. A Ferrari például a hátsó tengelyen duplázta meg az abroncsok számát, de az ötlet nem jutott el az éles versenyekig.

Tíz őrült fejlesztés az F1 múltjából 4
7. Arrows A5
– A hogyan zavarjuk a pilótát vezetés közben díj nyertese.

Tíz őrült fejlesztés az F1 múltjából 5
6. Honda RA108 – Az elmúlt évtized derekán komoly változások történtek az aerodinamikai fejlesztések terén. Egyre több apró szárny jelent meg az autókon, amelyek 2008-ra már inkább hasonlítottak valami fura, állati DNS-el kevert gépre, mint a megszokott F1-es gépekre.

Tíz őrült fejlesztés az F1 múltjából 6
5. Tyrrell 012 – Még egy formabontó Tyrrell, ez a kemény, szögletes forma és a rendhagyó szárny bármelyik sci-fi filmben megállná a helyét.

Tíz őrült fejlesztés az F1 múltjából 7
4. Brabham BT46 – Avagy a porszívóautó! Zseniális megoldás az akkor mindent vivő Lotus versenygépek ellen, az Alfa Romeo motor egy ventilátort hajtott, ami az autó alól levegőt szippantva komoly leszorítóerőt generált. A technika élesben is kiállta a próbát, Niki Lauda mindjárt győzelemre vitte ezt a megoldást a svédországi Andestorpban, az ellenfelek azon nyomban felhördültek és óvtak. Kifogásolták, hogy a Brabham-Alfa a mögötte haladókra fújta a pályáról felkapott port és apróbb kavicsokat. Még aznap kiutálták az autót, és ultimátumot nyújtottak be az Autósport Szövetség felé a konstrukció eltiltását követelve.

Tíz őrült fejlesztés az F1 múltjából 8
3. March 751 – A Vittorio Brambilla vezette gép 1975-ben nagyon akart szakítani forradalmi kialakítású aerodinamikai elemeivel. Nem így lett!

Tíz őrült fejlesztés az F1 múltjából 9

2. Ensign N179 – A lépcsőorrú konstrukciót nehéz überelni, és a pilóta Derek Daly sisakja csak ront az összképen, a sárga nyíl direkt a ronda frontrészre tereli a tekintetet.

Tíz őrült fejlesztés az F1 múltjából 10
1. Brabham BT23C – A Brabham-istálló nem volt híján a különleges megoldásoknak, így amellett, hogy három autóval szerepelnek a listán, sikerült az első helyet is megcsípniük ezzel az 1968-as versenyautóval. A Formula 2 sorozathoz tesztelték az IKEA polcokra emlékeztető szárnyrendszert.

Kommentek

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.