F1: A Force India borítja a bilit

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.17. 09.30

A Force Indiánál addig nem nyugszanak, amíg a Forma-1 irányítása igazságosabb nem lesz és a kis- és középcsapatok számára is pénzügyileg tartható lesz a részvétel.

Ahogy már írtuk, a kis- és középcsapatok nagyon rossz néven vették, hogy a Forma-1 szabályait előkészítő, a sportág ügyeit meghatározó Stratégiai Munkacsoport a benne ülő hat alakulattal – Red Bull, Mercedes, Ferrari, Lotus, McLaren, Williams -, a jogtulajdonos CVC-t képviselő Bernie Ecclestone-nal és az FIA-elnök Jean Todttal hagyta elbukni a költségplafon 2015-ös bevezetését.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A Force Indiánál azt mondják, nem nyugszanak addig, amíg méltányosabb képviselet mellett igazságosabbá nem válik a Forma-1 irányítása, a silverstone-i csapat akár alapjaiban szervezné át a mostani struktúrát.
“Azt hiszem, a költségplafon ügye jól mutatja a mai rendszer gyengeségét. A Stratégiai Munkacsoport működése teljességgel elfogadhatatlan, és ez a nézetünk nem fog változni. Hogyan lehet a már most is erős hat csapatot tovább gazdagítani, miközben másik hatot kitaszítanak?” – mondta az Autosportnak a csapat helyettes főnöke, Bob Fernley.
 
“Ki kell tartani, mi nem fogunk meghátrálni. Igyekszünk konstruktívan kritizálni, de a kritikáról nem mondunk le, ahhoz ragaszkodnunk kell.”
Az FIA elnöke szerint a kis- és középcsapatok problémái érthetők, de a mostani “lázongás” alaptalan. 
“Hogy őszinte legyek, a Stratégia Munkacsoporton kívüli csapatok nem elégedettek, és én meg is értem ezt. Azonban mindannyian úgy írták alá a Concorde Agreementet, hogy tudtak erről. Nem arról volt szó, hogy oké, írjuk alá, aztán majd utólag eláruljuk, hogyan is néz ki a vezetés” – utalt arra, hogy a 2013-ra életre hívott testületet a Forma-1 “alkotmányának” újratárgyalása közben alapították meg.

Kommentek

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely a legjobb, amit megszerezhetünk

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.