Bernie Ecclestone – talán a mai, halk, nem túl “dögös” F1 ellensúlyozására – egy régi sztárokkal felálló veterán Forma-1-es széria indítását mérlegeli, írja a Wall Street Journal.
Az F1 ura februárban kért védjegyoltalmat a “Historic Formula One” névre, a kérelem pedig a sportesemények, versenyek rendezésére is kiterjed. 

GP Masters 2005 - Fittipaldi és Mansell

GP Masters 2005 – Fittipaldi és Mansell


Bár ilyen néven ma is fut egy bajnokság, amelyben a régi F1-es autók tulajdonosai mérhetik össze tudásukat, de a mostani terv sokkal inkább a 2005-ben indult, de pénzügyi gondok miatt csak három futamot megért Grand Prix Mastersre hasonlítana. Ott 40 év feletti volt F1-pilóták –  Nigel Mansell, Emerson Fittipaldi, Riccardo Patrese és mások – csaptak össze egymással 3,5 literes V8-asokkal hajtott egyenautókkal.
“A Historic Formula One is a miénk, mi licenceljük a nevet nekik” – mondta Ecclestone utalva arra, hogy később másra is használhatja a megnevezést. “Egy ex-pilótákkal zajló sorozat jó ötlet. Beszélgettünk már erről, meg kellene csinálni. A régi pilóták többsége még abszolút formában lenne ehhez. Visszaültethetnénk őket a régi autóikba.”
“Egy jól szervezett F1-es masters-sorozatot mind a versenyzők, mind a nézők szeretnének, és így a tévécsatornák és a szponzorok is. Bármilyen formában is valósuljon meg, én szeretnék részt venni benne, főképp, ha a Forma-1-es naptárban kap helyet” – mondta a brit Sky Sports szakkommentátora, az egykori Tyrrell-, Brabham-, Benetton-, McLaren- és Jordan-pilóta, Martin Brundle 
 

Brundle és Hill

Brundle és Hill


A volt Ferrari-, McLaren- és Benetton-versenyző Gerghard Berger egyetért: “Meggyőződésem, hogy sikeres lesz és minden ex-pilóta szívesen indul majd.”
Az 1996-os világbajnoknak, Damon Hillnek azért vannak kétségei: “Ahhoz hogy a korábbi évtizedek nagy neveit sikerüljön visszacsábítani, az autóknak valószínűleg biztonságosabbnak és kevésbé megterhelőnek kellene lenniük. A legtöbb veterán pilóta azért szeretne épségben hazaérni és este egy jó könyvvel ágyba bújni.”
 
A korabeli autók használata ellen nem csak a nagyobb balesetveszély szól, hanem az értékük is: valószínű, hogy az “öregek” igen óvatosan bánnának a relikviának számító szuperdrága járgányokkal, ezért logikusabb lenne, ha a veteránoknak a GP Mastershöz hasonlóan modern, biztonságos és relatíve olcsó autókat, akár GP2-eseket adnának, esetleg az eredeti festésbe bújtatva.