Az öregekkel dobná fel az F1-et Ecclestone

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.17. 11.30

Bernie Ecclestone szenior Forma-1-es széria indítását fontolgatja, visszaérhet szűk egy évtizede GP Masters néven futott kísérlet.

Bernie Ecclestone – talán a mai, halk, nem túl “dögös” F1 ellensúlyozására – egy régi sztárokkal felálló veterán Forma-1-es széria indítását mérlegeli, írja a Wall Street Journal.
Az F1 ura februárban kért védjegyoltalmat a “Historic Formula One” névre, a kérelem pedig a sportesemények, versenyek rendezésére is kiterjed. 

GP Masters 2005 - Fittipaldi és Mansell

GP Masters 2005 – Fittipaldi és Mansell


Bár ilyen néven ma is fut egy bajnokság, amelyben a régi F1-es autók tulajdonosai mérhetik össze tudásukat, de a mostani terv sokkal inkább a 2005-ben indult, de pénzügyi gondok miatt csak három futamot megért Grand Prix Mastersre hasonlítana. Ott 40 év feletti volt F1-pilóták –  Nigel Mansell, Emerson Fittipaldi, Riccardo Patrese és mások – csaptak össze egymással 3,5 literes V8-asokkal hajtott egyenautókkal.
“A Historic Formula One is a miénk, mi licenceljük a nevet nekik” – mondta Ecclestone utalva arra, hogy később másra is használhatja a megnevezést. “Egy ex-pilótákkal zajló sorozat jó ötlet. Beszélgettünk már erről, meg kellene csinálni. A régi pilóták többsége még abszolút formában lenne ehhez. Visszaültethetnénk őket a régi autóikba.”
“Egy jól szervezett F1-es masters-sorozatot mind a versenyzők, mind a nézők szeretnének, és így a tévécsatornák és a szponzorok is. Bármilyen formában is valósuljon meg, én szeretnék részt venni benne, főképp, ha a Forma-1-es naptárban kap helyet” – mondta a brit Sky Sports szakkommentátora, az egykori Tyrrell-, Brabham-, Benetton-, McLaren- és Jordan-pilóta, Martin Brundle 
 

Brundle és Hill

Brundle és Hill


A volt Ferrari-, McLaren- és Benetton-versenyző Gerghard Berger egyetért: “Meggyőződésem, hogy sikeres lesz és minden ex-pilóta szívesen indul majd.”
Az 1996-os világbajnoknak, Damon Hillnek azért vannak kétségei: “Ahhoz hogy a korábbi évtizedek nagy neveit sikerüljön visszacsábítani, az autóknak valószínűleg biztonságosabbnak és kevésbé megterhelőnek kellene lenniük. A legtöbb veterán pilóta azért szeretne épségben hazaérni és este egy jó könyvvel ágyba bújni.”
 
A korabeli autók használata ellen nem csak a nagyobb balesetveszély szól, hanem az értékük is: valószínű, hogy az “öregek” igen óvatosan bánnának a relikviának számító szuperdrága járgányokkal, ezért logikusabb lenne, ha a veteránoknak a GP Mastershöz hasonlóan modern, biztonságos és relatíve olcsó autókat, akár GP2-eseket adnának, esetleg az eredeti festésbe bújtatva. 

Kommentek

F1: Hülkenberg végre sisakot választott

Zöld vagy piros? Ma megkaptuk a választ. A Force India versenyzői is újítottak, de nincs benne sok köszönet.

F1: Hamilton thai boksszal készült a szezonra

A Mercedes-pilóta brutális kockahasat villantott a szezonnyitó előtt.

McLaren: A Honda felejtse el a céges kultúrát!

A McLaren versenyfőnöke szerint a motorgyártó Hondának el kellene fogadnia, hogy a Forma-1 más világ, mint az autógyártás, itt mindennél fontosabb a gyorsaság és a hatékonyság.

F1: Ricciardo kisiklatná a Verstappen-expresszt

Daniel Ricciardo hangsúlyozza, hogy egyelőre jó a viszonya Max Verstappennel, de az motiválja, hogy megverje a széles körben hájpolt holland tinit.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

Rózsaszín taxikkal védik a nőket

A nők biztonságos közlekedését szolgáló új taxiszolgáltatást indítanak csütörtökön Pakisztánban: a nők vezette rózsaszín taxikat telefonon vagy mobilalkalmazáson keresztül lehet megrendelni, de akár le is lehet inteni az utcán.

Tavaszi tennivalók az autó körül

Azzal, hogy kivesszük a csomagtartóból a hóláncot és elmegyünk a gumishoz, hogy cserélje le a téli gumit nyárira, még nem végeztünk a nyári átállással

Van okostelefonod? Akkor ezt most imádni fogod!

Persze csak akkor, ha Te is azok közé tartozol, akik sokszor elfelejtik, pontosan hová is parkoltak. Nagyvárosban azért ez előfordul, pláne ha nincs helyismereted.

Minden autó megbukott a spanyol emissziós vizsgálaton

Spanyolországban minden vizsgált, dízelmotoros autómodell a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki közúton.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Nem erőlteti tovább a kisautókat a BMW

Nem tervezi újabb modell fejlesztését a Mini fronthajtásos platformjára a BMW. Inkább nagyobb autóiból szeretne többet eladni.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

Vadállat hibridet fejleszt a McLaren

2019-ben érkezik minden idők legáramvonalasabb McLarenje. A BP23 kódjelű jármű frappáns trükkel tiszteleg az egykori F1 előtt.

A Forma-1 befutott Melbourne-be, képeken a készülődés

Itt az első képcsomag a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíj helyszínéről. Készülődés, mókázás, szponzori rendezvények, pályabejárások Melbourne-ben.

F1: A Red Bullt sem kell félteni

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint hátrányuk egészen kicsi a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest, és a megbízhatóság miatt sem aggódik.

Kilencvenmilliót érhet a legrégibb Vespa

Elárverezik a Vespa robogó 1946-ban készült prototípusát. Magyarok is licitálhatnak rá.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.