Alonso: Domenicali a csapat érdekében távozott

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.17. 10.35

Fernando Alonso szerint Stefano Domenicali tiszteletet érdemel, amiért lemondott a Ferrari csapatfőnöki posztjáról. A személycserétől azért nem vár hirtelen javulást.

A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali hétfőn jelentette be, hogy a gyenge 2014-es idénykezdés után lemondott az alakulat vezetői posztjáról. Helyére a Ferrari eddigi amerikai elnök-vezérigazgatóját, a motorsport-tapasztalattal nem rendelkező Marco Mattiaccit nevezte ki az elnök, Luca di Montezemolo.
A szakújságírók, bennfentesek szerint Domenicalit az elmúlt években a bajnoki címekről többször is lemaradó Fernando Alonso fúrhatta meg, de a spanyol a Kínai Nagydíj előtti sajtótájékoztatón nagyon tiszteletteljesen beszélt a volt főnökről:


“Először is: szerintem Stefano nagyszerű ember. Jó barátok vagyunk, ez nem titok, minden januárban együtt megyünk síelni Olaszországban, most is szoros a kapcsolatunk, ezen a héten is folyamatosan beszéltünk. És szerintem ez meg is marad, hiszen évek óta ismerjük egymást, évekig dolgoztunk együtt. Fontos, hogy el tudjuk választani a munkát és a barátságot.”
Alonso szerint a csapatfőnök “jó döntéseket hozott, jó dolgokat csinált”, de a 2008-ban Felipe Massával, majd 2010-ben és ’12-ben vele kihagyott bajnoki címek túl nagy terhet jelentettek. 
“Nyilvánvalóan voltak kihagyott lehetőségek, 2010-ben, 2012-ben. És 2008-ban Felipével is lemaradtak. Ha nem így történt volna, már három bajnokság is lehetne a tarsolyában. De megszerezte a csapatnak Pat Fryt, megszerezte James Allisont, Räikkönent.”
“Szerintem mindent megtett, amit kértek tőle, mindenkinek megadott mindent, de az eredmények nagyon fontosak, a Ferrarinál pedig hatalmas a nyomás, szóval valószínűleg azért hozta meg ezt a tiszteletreméltó döntést, hogy más irányba indulhassunk, előreléphessünk. Az együtt töltött időre pedig jó szívvel tekintek.”


“El kell fogadnunk Stefano döntését. Valószínűleg nem hiányzott már neki a teher, ezért felelős lépést tett. Ne feledjük, nem könnyű az ilyesmi, ha valaki olyan kiemelt pozícióban van az F1-ben, mint ő. Azért tette, hogy a Ferrari javulhasson, a Ferrari érdekében lépett, ezt nem hagyhatjuk figyelmen kívül. Tiszteletet érdemel ezért.”
Bár Montezemolo arról beszélt, hogy mostantól aktívabb szerepet vállal a csapat irányításában, az új főnök, Mattiacci vezetése mellett pedig gyors előrelépést és újra győztes formát vár, Alonsónak nincsenek illúziói: 
“Világos, hogy nem fogunk ezen a hétvégén egy másodpercet javulni, hiszen nem Stefano gyártotta saját kezűleg az első szárnyat vagy a hátsó szárnyat. Szóval eltart majd egy darabig, míg kiderül, hogyan tudunk előrébb lépni. Az új emberekkel talán erősebbek leszünk és sikerül visszatérni a régi sikerekhez.”

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.