F1: Őrültség amerikai csapatot csinálni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.16. 13.35

A volt F1-es, de az amerikai motorsportot is behatóan ismerő Juan Pablo Montoya szerint Gene Haas amerikai központú csapatának terve őrültség.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a múlt héten hivatalosan is Forma-1-es indulási engedélyt adott a NASCAR-os Gene Haas projektjének.
Haas hétfői sajtótájékoztatóján igen furcsán beszélt, még nem tudja, hogy 2015-ben vagy ’16-ban lépne be, az autóhoz komoly technikai segítséget vár, azonban ilyen alapokról is meg akarja vernie “az európaiakat”, méghozzá úgy, hogy a csapat központját a Forma-1-es “vérkeringésen” kívül, az USA-ban, Kannapolisban működtetné.


A CART-bajnok, majd 2001-2006 között williamses és mclarenes F1-es karrierje után az USA-ba visszatért, a NASCAR-t is megjárt, jelenleg újra az IndyCarban versenyző Juan Pablo Montoya elképedt Haas tervei hallatán.
“Ha tényleg itt, az Államokban akarja felépíteni a csapatot, az teljes őrültség. De még őrültségnek sem lehet nevezni, egyszerűen semmi értelme. Nem lesz képes Angliából (F1-es szak)embereket toborozni Charlotte-ba!” – mondta a kolumbiai.
Montoyának köztudottan nem a szíve csücske a Forma-1, de abban így is biztos, hogy a sportágnak ragaszkodnia kellene az európai gyökereihez.
“Szerintem a Forma-1-nek vigyáznia kell, hogy ne szakadjon el Európától túlságosan. Ott vannak az eredeti rajongók, ott vannak az igazi autóimádók. Nem kellene hátrahagyni Európát. Tudom, hogy más országokban sokkal többet lehet keresni, de képzeljük csak el, milyen lenne Brit Nagydíj vagy Spanyol Nagydíj nélkül! Sok igen rangos futam van (Európában), ezeket nem szabad eldobni” – utalt arra, hogy az elmúlt évtizedben egyre több “egzotikus”, ázsiai forduló került be a naptárba, miközben az európai futamok jelentős része pénzügyi nehézségekkel küszködik, az autóversenyzés bölcsőjének számító Franciaország pedig már hosszú évek óta hiányzik a sorozatból.

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.