F1: Az elnök védi az új Ferrari-főnököt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.16. 12.30

Luca di Montezemolo visszautasítja a hétfőn lemondott Stefano Domenicali helyére motorosport-tapasztalatok nélküli Marco Mattiaccit ért kritikákat.

A Ferrari-csapatot 2008 óta irányító Stefano Domenicali a gyenge idénykezdés után hétfőn bejelentette lemondását.
Az elnök, Luca di Montezemolo Domenicali helyére az eddig a Ferrari amerikai elnök-vezérigazgatóját, a gazdasági-marketing téren kétségtelenül jól teljesítő, de motorsport-tapasztalattal nem rendelkező Marco Mattiaccit ültette. 
A 44 éves olasz kinevezése sokakat meglepett, egyesek szerint csakis átmeneti megoldásról lehet szó, ugyanis nehéz elképzelni, hogy komolyan, hosszú távon Mattiacci irányíthatná a Forma-1-es csapatot.  


Montezomolo azonnal válaszolt is a kritikákra: 
“Olaszországban ritka dolog a lemondás. Bár 23 éve alatt Domenicali jó néhány bajnoki cím részese volt, volt hozzá ereje, hogy megtegye ezt a lépést, miután nem jöttek az eredmények” – méltatta az elődöt, majd áttért Mattiaccira.
“Úgy döntöttem, hogy egy fiatal vezetőt válaszok, olyat, akiben nagyon hiszek. Hallottam, olvastam néhány kommentárt, például hogy Mattiacci nem mérnök. De a mi mindannyian a Ferrari mérnökei vagyunk! Olyasvalakit akartam, aki a Ferrari-család tagja, ugyanis nagyon sok igen tehetséges és jó képességű emberünk van.”
Montezemolo hozzátette, hogy Mattiacci a Ferrari anyacége, a FIAT főnöke, Sergio Marchionne “teljes egyetértésével” történt.
“Most (a személycsere után) nagy fordulatot várok. Újra győzni fogunk, és nem hagyjuk, hogy az új szabályok tönkretegyék a sportágat. Nekünk a Forma-1 az életünk! Sokáig ő fogja vezetni a csapatot. És én is hangsúlyosaban irányítom majd a Forma-1-es csapatot, amíg ő beletanul.”
Elképzelhető, hogy Domenicali bukása és Mattiacci kinevezése egyébként csak az első dominó a sorban, egyesek úgy vélik, hogy a 66 éves Montezemolo pozíciója is inog, Domenicali elküldésével legfeljebb időt nyert, de ő maga is bukhat-távozhat hamarosan. 

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.