F1: Az elnök védi az új Ferrari-főnököt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.16. 12.30

Luca di Montezemolo visszautasítja a hétfőn lemondott Stefano Domenicali helyére motorosport-tapasztalatok nélküli Marco Mattiaccit ért kritikákat.

A Ferrari-csapatot 2008 óta irányító Stefano Domenicali a gyenge idénykezdés után hétfőn bejelentette lemondását.
Az elnök, Luca di Montezemolo Domenicali helyére az eddig a Ferrari amerikai elnök-vezérigazgatóját, a gazdasági-marketing téren kétségtelenül jól teljesítő, de motorsport-tapasztalattal nem rendelkező Marco Mattiaccit ültette. 
A 44 éves olasz kinevezése sokakat meglepett, egyesek szerint csakis átmeneti megoldásról lehet szó, ugyanis nehéz elképzelni, hogy komolyan, hosszú távon Mattiacci irányíthatná a Forma-1-es csapatot.  


Montezomolo azonnal válaszolt is a kritikákra: 
“Olaszországban ritka dolog a lemondás. Bár 23 éve alatt Domenicali jó néhány bajnoki cím részese volt, volt hozzá ereje, hogy megtegye ezt a lépést, miután nem jöttek az eredmények” – méltatta az elődöt, majd áttért Mattiaccira.
“Úgy döntöttem, hogy egy fiatal vezetőt válaszok, olyat, akiben nagyon hiszek. Hallottam, olvastam néhány kommentárt, például hogy Mattiacci nem mérnök. De a mi mindannyian a Ferrari mérnökei vagyunk! Olyasvalakit akartam, aki a Ferrari-család tagja, ugyanis nagyon sok igen tehetséges és jó képességű emberünk van.”
Montezemolo hozzátette, hogy Mattiacci a Ferrari anyacége, a FIAT főnöke, Sergio Marchionne “teljes egyetértésével” történt.
“Most (a személycsere után) nagy fordulatot várok. Újra győzni fogunk, és nem hagyjuk, hogy az új szabályok tönkretegyék a sportágat. Nekünk a Forma-1 az életünk! Sokáig ő fogja vezetni a csapatot. És én is hangsúlyosaban irányítom majd a Forma-1-es csapatot, amíg ő beletanul.”
Elképzelhető, hogy Domenicali bukása és Mattiacci kinevezése egyébként csak az első dominó a sorban, egyesek úgy vélik, hogy a 66 éves Montezemolo pozíciója is inog, Domenicali elküldésével legfeljebb időt nyert, de ő maga is bukhat-távozhat hamarosan. 

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.