F1: A Renault tovább araszol a maximum felé

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.16. 11.35

A 2014-es motorokkal alaposan mellényúló Renault a Kínai Nagydíjra újabb javításokat, nagyobb teljesítményt ígér.

A három Forma-1-es motorszállító közül egyértelműen a Renault végezte a legrosszabb munkát az idén bevezetett 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrásokkal. Míg a Mercedes dominál, a Ferrari fő problémája pedig a túlsúlyban rejlik, a Renault motorjai a téli teszteken szinte használhatatlanok voltak még a mechanikai és főleg a szoftveres gondok miatt. 


Az első három futamon, majd a múlt heti bahreini teszten is gőzerővel dolgoztak a javításokon, így a Renault Sport F1 főnöke, Remi Taffin a hétvégi Kínai Nagydíjra újabb előrelépést ígér.
“A Kínai Nagydíj előtt magabiztosabbak vagyunk. Bár tudjuk, hogy a többiek továbbra is előttünk járnak, az elmúlt két futamon mi is jelentős előrelépést könyvelhettünk el mind a megbízhatóság, mind a vezethetőség tekintetében, főképp a versenybeállítások mellett.”
“A bahreini teszten több új szoftverüzemmódot is kipróbáltunk, amelyek közelebb visznek minket az erőforrás maximumához. Az első három versenyen messze voltunk még a maximális teljesítménytől, de az új üzemmódokkal már a határokat feszegethetjük. A pilóták jobb vezethetőséget tapasztalhatnak majd, és az alkatrészek is tartósabbak lehetnek.”
Taffin kiemelte, hogy az általános fejlesztések mellett külön figyelmet fordítottak az erőátvitelre, amely számos előnyt hoz majd. 


“Dolgoztunk az egy körön belüli erőleadáson is, főképp a lassú kanyarokban. Tudjuk, hogy az egyenesekben hátrányban vagyunk, de az újítások jobb tapadást biztosítanak majd a kanyarokban, ami pedig a gumik élettartamát is növeli majd, ami nagyobb stratégiai szabadságot biztosít. Tulajdonképpen elsősorban versenybeállításokra koncentráltunk, mert úgy látjuk, ezen a téren nyerhetünk többet, nem az időmérőn.”
“A fenti fejlesztésekkel Kínában már közelebb léphetünk az élmezőnyhöz. De az első négy futam közül ez lesz az egyik legnehezebb a számunkra. A hosszú hátsó egyenes a pálya egyik fő jellegzetessége, azonban bízunk benne, hogy a lépéseink után már kevésbé leszünk sebezhetők.”

Kommentek

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

F1: Verstappen idén még nem lesz bajnok

A Red Bull ifjoncának édesapja, Jos Verstappen szerint idén még korai lenne világbajnoki szezont várni a tinitől. Majd jövőre.

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

Hat Suzuki Ignis, amitől könnybe lábad a szemed

Ebben az esetben nem ítélkezünk, ha valakinek ebben a formában tetszik a Suzuki Ignis, akkor nincs mit tenni, a lényeg, hogy a tulaj boldog legyen.

Milliárdos papával könnyebb az F1-be jutni

A Williamsnél idén bemutatkozó 18 éves újonc, Lance Stroll nem tagadja, hogy édesapja anyagi támogatása sokat segített a Forma-1-be való eljutásban, igaz, tehetséget azért nem ő vett neki.

Őszinte használt autók több mint 500 000 kilométerrel

Ebben a kategóriában sokkal több eladó darabot találnánk, ha nem volna nemzetközi sport a kilométerórák visszatekerése. De mivel valamilyen csoda folytán a legtöbb eladó 15-20 éves autó alig futott 150-250 ezer kilométert, így a kilométert bevalló, sokat futott autók ritkák, akár a fehér holló.

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.