F1: A Renault tovább araszol a maximum felé

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.16. 11.35

A 2014-es motorokkal alaposan mellényúló Renault a Kínai Nagydíjra újabb javításokat, nagyobb teljesítményt ígér.

A három Forma-1-es motorszállító közül egyértelműen a Renault végezte a legrosszabb munkát az idén bevezetett 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrásokkal. Míg a Mercedes dominál, a Ferrari fő problémája pedig a túlsúlyban rejlik, a Renault motorjai a téli teszteken szinte használhatatlanok voltak még a mechanikai és főleg a szoftveres gondok miatt. 


Az első három futamon, majd a múlt heti bahreini teszten is gőzerővel dolgoztak a javításokon, így a Renault Sport F1 főnöke, Remi Taffin a hétvégi Kínai Nagydíjra újabb előrelépést ígér.
“A Kínai Nagydíj előtt magabiztosabbak vagyunk. Bár tudjuk, hogy a többiek továbbra is előttünk járnak, az elmúlt két futamon mi is jelentős előrelépést könyvelhettünk el mind a megbízhatóság, mind a vezethetőség tekintetében, főképp a versenybeállítások mellett.”
“A bahreini teszten több új szoftverüzemmódot is kipróbáltunk, amelyek közelebb visznek minket az erőforrás maximumához. Az első három versenyen messze voltunk még a maximális teljesítménytől, de az új üzemmódokkal már a határokat feszegethetjük. A pilóták jobb vezethetőséget tapasztalhatnak majd, és az alkatrészek is tartósabbak lehetnek.”
Taffin kiemelte, hogy az általános fejlesztések mellett külön figyelmet fordítottak az erőátvitelre, amely számos előnyt hoz majd. 


“Dolgoztunk az egy körön belüli erőleadáson is, főképp a lassú kanyarokban. Tudjuk, hogy az egyenesekben hátrányban vagyunk, de az újítások jobb tapadást biztosítanak majd a kanyarokban, ami pedig a gumik élettartamát is növeli majd, ami nagyobb stratégiai szabadságot biztosít. Tulajdonképpen elsősorban versenybeállításokra koncentráltunk, mert úgy látjuk, ezen a téren nyerhetünk többet, nem az időmérőn.”
“A fenti fejlesztésekkel Kínában már közelebb léphetünk az élmezőnyhöz. De az első négy futam közül ez lesz az egyik legnehezebb a számunkra. A hosszú hátsó egyenes a pálya egyik fő jellegzetessége, azonban bízunk benne, hogy a lépéseink után már kevésbé leszünk sebezhetők.”

Kommentek

Minden évben jön egy-egy elektromos Mercedes

Felső fokozatba kapcsol a Mercedes-Benz villanyautó-projektje: kilenc éven belül tíz vadonatúj elektromos modellnek kell piacra kerülnie.

Felejts el mindent, amit eddig a Suzuki Ignisről gondoltál!

Az új Suzuki Ignis csak nevében hasonlít a korábbi, szomorú, szögletes kisautóra. Az új divatos, okos belül és vezetni is jó.

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.