Az összeomlás felé rohan a Forma-1?

Aktív felfüggesztéssel spórolnának

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.16. 08.40

A kiscsapatok attól tartanak, hogy költségplafon nélkül összeomolhat a Forma-1, míg a nagyok inkább más módon, a műszaki szabályokon keresztül csökkentenék a kiadásokat.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2013-ban azt ígérte, hogy a 2014 folyamán a csapatokkal együttműködve kidolgozzák a Forma-1-ben 2015-ben bevezetendő költségplafon részleteit.
A Bahreini Nagydíj hétvégéjén kiderült azonban, hogy az F1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoportban helyet foglaló csapatok – a Red Bull, a Mercedes, a Ferrari, a Lotus, a Wiliams és a McLaren -, valamint a jogtulajdonos CVC-t képviselő Bernie Ecclestone is ellenzi a kiadási plafon bevezetését, így az FIA 12:6 arányban alulmaradt a kérdésben.
A Stratégiai Munkacsoportban képviselettel nem rendelkező kis- és középcsapatok azonban nem nyugszanak bele a helyzetbe, az Autosport értesülései szerint a Force India, a Sauber, a Caterham és a Marussia közös levélben fordult az FIA-elnök Jean Todthoz.


A csapatok leírják, hogy szerintük költségplafon nélkül az összeomlásba rohan a Forma-1, és kikeltek a Stratégiai Munkacsoport ellen is, szerintük a testületnek nem lenne szabad beleszólást hagyni a szabályokba, sőt, ha megpiszkálják az ügyet, kiderülhet, hogy a munkacsoport léte ellentmondhat az Európai Unió versenyszabályainak is. 
Valószínű, hogy a kicsik levele kényszerítette ki, hogy Todt a Bahreinben előadott lemondó álláspontján változtatva május 1-jére újra összehívta a csapatokat a költségplafon megtárgyalására.
Világos azonban az is, hogy a nagycsapatok nem a kiadási plafonban, hanem a műszaki szabályokban látják a költségek csökkentésének lehetőségét. Az Autosport szerint jó néhány ilyen ötlet felmerült a következő pár éves időszakra.


Az egyik ilyen az 1993 után betiltott aktív felfüggesztések visszahozása lenne, ugyanis a Stratégiai Munkacsoport elképzelései szerint az elektronikai megoldásokkal sokkal olcsóbban lehetne az autók beállításait módosítani. A komputeres vezérlésű felfüggesztések visszatérését 2017-re ütemeznék, ugyanakkorra, amikor a jelenlegi 13 colos kerekek helyett az utcai relevanciával bíró 18-as méretre is áttérnének. 
A fentiek mellett felmerült a jelenleg komoly kiadásokat generáló alkatrészek egyszerűsítése, uniformizálása, ebbe a körbe esnének az üzemanyag-rendszer, a törési zónák, az első szárny, a fékhűtés és az összekapcsolt első-hátsó felfüggesztések. 
A kiadások csökkentésére a versenyhétvégék kötelező takarodóit, munkaszüneti óráit is módosítanák, ahogy tovább csökkentenék a futamokon dolgozó alkalmazottak számát is.

Kommentek

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.