Az összeomlás felé rohan a Forma-1?

Aktív felfüggesztéssel spórolnának

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.16. 08.40

A kiscsapatok attól tartanak, hogy költségplafon nélkül összeomolhat a Forma-1, míg a nagyok inkább más módon, a műszaki szabályokon keresztül csökkentenék a kiadásokat.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2013-ban azt ígérte, hogy a 2014 folyamán a csapatokkal együttműködve kidolgozzák a Forma-1-ben 2015-ben bevezetendő költségplafon részleteit.
A Bahreini Nagydíj hétvégéjén kiderült azonban, hogy az F1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoportban helyet foglaló csapatok – a Red Bull, a Mercedes, a Ferrari, a Lotus, a Wiliams és a McLaren -, valamint a jogtulajdonos CVC-t képviselő Bernie Ecclestone is ellenzi a kiadási plafon bevezetését, így az FIA 12:6 arányban alulmaradt a kérdésben.
A Stratégiai Munkacsoportban képviselettel nem rendelkező kis- és középcsapatok azonban nem nyugszanak bele a helyzetbe, az Autosport értesülései szerint a Force India, a Sauber, a Caterham és a Marussia közös levélben fordult az FIA-elnök Jean Todthoz.


A csapatok leírják, hogy szerintük költségplafon nélkül az összeomlásba rohan a Forma-1, és kikeltek a Stratégiai Munkacsoport ellen is, szerintük a testületnek nem lenne szabad beleszólást hagyni a szabályokba, sőt, ha megpiszkálják az ügyet, kiderülhet, hogy a munkacsoport léte ellentmondhat az Európai Unió versenyszabályainak is. 
Valószínű, hogy a kicsik levele kényszerítette ki, hogy Todt a Bahreinben előadott lemondó álláspontján változtatva május 1-jére újra összehívta a csapatokat a költségplafon megtárgyalására.
Világos azonban az is, hogy a nagycsapatok nem a kiadási plafonban, hanem a műszaki szabályokban látják a költségek csökkentésének lehetőségét. Az Autosport szerint jó néhány ilyen ötlet felmerült a következő pár éves időszakra.


Az egyik ilyen az 1993 után betiltott aktív felfüggesztések visszahozása lenne, ugyanis a Stratégiai Munkacsoport elképzelései szerint az elektronikai megoldásokkal sokkal olcsóbban lehetne az autók beállításait módosítani. A komputeres vezérlésű felfüggesztések visszatérését 2017-re ütemeznék, ugyanakkorra, amikor a jelenlegi 13 colos kerekek helyett az utcai relevanciával bíró 18-as méretre is áttérnének. 
A fentiek mellett felmerült a jelenleg komoly kiadásokat generáló alkatrészek egyszerűsítése, uniformizálása, ebbe a körbe esnének az üzemanyag-rendszer, a törési zónák, az első szárny, a fékhűtés és az összekapcsolt első-hátsó felfüggesztések. 
A kiadások csökkentésére a versenyhétvégék kötelező takarodóit, munkaszüneti óráit is módosítanák, ahogy tovább csökkentenék a futamokon dolgozó alkalmazottak számát is.

Kommentek

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.