F1: Alonso rúgatta ki Domenicalit?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.15. 09.35

Az olasz Gazzetta dello Sport szerint a pilóták, főképp Fernando Alonso veszélyes szintre jutott elégedetlensége kényszerítette ki a Ferrari csapatfőnökélnek távozását.


Mclarenes kollégája és “sorstársa”, Martin Whitmrash után pár hónappal Stefano Domenicali is belebukott a kudarcos idénykezdetbe, hétfőn bejelentette  lemondását, amelyet az elnök, Luca di Montezemolo el is fogadott.

Az olasz Gazzetta dello Sport úgy tudja, hogy a Ferrari csapatfőnökének idény közbeni távozásához a harmadik bajnoki címet évek óta hiába váró Fernando Alonso, valamint a szintén nem túl boldog Kimi Räikkönen elégedetlensége okozta, egyszerűen már “veszélyes” szintet ért el a kiábrándultságuk.
A brit Sky Sports szakkommentátora, Ted Kravitz is hasonlóan látja a változás okát: “Alonso egyértelműen kulcsszerepet játszhatott ebben, nála jobban senkinek nincs elege abból, hogy a Ferrari nem képes győztes autóval előállni. Alonso a háttérben adagolhatta Montezemolónak, hogy gyerünk már, tegyünk rendet. Alonso James Allison (Lotustól való) megszerzésében is főszerepet játszott, és most is azt mondhatta, hogy rajta, most nagy változás kell – pont, ahogy Domenicali említette a lemondása bejelentésében.”


Domenicali posztját az F1-ben gyakorlatilag ismeretlen Marco Mattiacci, aki eddig a Ferrari észak-amerikai elnök-vezérigazgatója volt, sokan azt feltételezik, hogy ő csakis átmeneti megoldást jelent, amíg a maranellói csapat egy nagyágyút – például a Mercedestől tavaly év végén kiszorított Ross Brawnt, vagy az ugyanonnan távozó Bob Bellet, esetleg az egykori pilótát és Toro Rosso-főnököt, Gerherd Bergert – nem szerez.

A Ferrari utoljára 2007-ben, Kimi Räikkönennel nyert egyéni bajnoki címet, az utolsó konstruktőri sikerüket pedig 2008-ban ünnepelhették – akkor már Domenicali vezetése alatt, de nagyban az előző évig irányító Jean Todt munkájának utóhatásaként.

2009 óta a Ferrari időnként ugyan az egyéni cím közelébe jutott, de legjobb estben is csak “az első vesztesek” lettek, így a 2014-es radikális szabályváltozások, valamint a Räikkönen visszahívásával összeállt bajnoki párossal csakis a bajnoki küzdelem lehetett a cél, a csapat viszont az első három futamon még a dobogóig sem jutott, az 5-6. erőt képviselték a mezőnyben.

Kommentek

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.