F1: Szenvedett a McLaren-vezér

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.14. 09.35

A hatalomba idén visszatért Ron Dennis iránytűként vállal szerepet a csapatnál, az idény végére pedig futamgyőzelmeket vár az alakulattól.

Ron Dennis idén év elején menesztette a Forma-1-es csapatot 2009 óta irányító Martin Withmarshot – akiről azóta sem hallani semmit -, a 2013-as, pocsék szezon után újra ő vette kezébe az alakulat vezetését. A F1 hivatalos oldalának adott friss interjújában keményen, ridegen értékelte a közelmúltat és mutatta be, hogy fogja ráncba szedni a McLarent.
“Természetesen fájdalmas volt látni (a 2013-as küszködést). De csakis akkor lehet megítélni az eredményt, ha tényleg 100 százalékosan átadja az ember az irányítást, máskülönben felmerülhet, hogy ő maga is befolyásolta a döntéseket. Végül azonban úgy láttam, hogy új irányt kell szabni, össze kell rántani a csapatot és mindent el kell távolítani, ami nem járul hozzá a közös erőfeszítéshez. A csapatban többek figyelmét is elvonták egyéb tevékenységek” – utalt Whitmarshra és másokra.
“A cégeknél nem mindig kell radikális változás, inkább finomhangolni kell. Egy azonban biztos: a cégnél jó néhányan elvesztették az iránytűt, nem a jó irányba mentek. Az elmúlt hetekben többször is ismertettem a helyes irányt, amerre tartanunk kell. Így az emberek nem fecsérlik felesleges dolgokra az energiát. Ki kell jelölni a világos célt, aztán ki kell választani a megfelelő embereket, akik a lehető leggyorsabban képesek azt elérni.”


“Felvállaltam, hogy én irányítok, én alakítom ki a jövő McLarenjét. Tudom, hogy utólag majd megítélnek, leginkább pedig a kudarctól rettegek, de nem fogok kudarcot vallani, nem áll szándékomban. Ha mégsem sikerül elérni a tökéletességet, az nem az én erőfeszítéseimen múlik majd. Perfekcionista vagyok, mindenki másnál jobban hajtom magamat. Azonban aki nem képes tartani a lépést az öreggel, az felkészülhet a következményekre!”
Dennis elismeri, hogy a tavalyhoz képest szemmel látható formajavulás ellenére jelenleg még nem képes győzelemre a csapat, de az idény végére már ezt várja el, főképp, hogy 2015-ben a Hondával kezdődő új korszakot rögtön sikerekkel kellene kezdeni.
“Úgy gondolom, hogy a szezon későbbi szakaszában már nyerhetünk majd. Folyamatos javulást akarok látni, mert az idényt már győztes csapatként kell befejeznünk. Ez kell, hogy a célunk legyen. Most még nem győzhetünk. Az az igazság, hogy a Forma-1 mára egyre kevésbé ciklikus. Régebben a tél lezárást és új kezdetet jelentett, de ma már folyamatról van szó. A nagyobb szabályváltozások nyújtotta lehetőség híján már idén a lehető leghamarabb versenyképessé kell válnunk, és azok is leszünk!”
A McLaren-vezér azt is elárulta, hogy ő döntött Sergio Perez tavaly év végi elküldéséről, hogy kipróbálhassák saját neveltjüket, a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon rögtön 2. hellyel nyitó Kevin Magnussent. Hamarosan pedig, akár már 2015-ben a csapat másik fiatalja, a belga Stoffel Vandoorne is ilyen lehetőséget kaphat – főleg, hogy Jenson Buttonnak idén lejárt a szerződése.


“Az én döntésem volt Kevin előléptetése. Azért döntöttem így, mert úgy éreztem, meg kell néznünk, hogy tényleg igaz-e, amit a mérnökök gondolnak róla, és eddig jól is szerepelt. És Stoffel Vandoorne is nagyon szépen szerepelt Bahreinben (a GP2-ben), azt hiszem, az idény végére nagyon is kívánatos jelöltté válik ő is.”  
Dennis nyíltan azért nem tervezgeti Button elküldését: “Bármi lehetséges, de Jenson nagyszerűen teszi a dolgát. Gyors, elkötelezett, semmi okunk rá, hogy ne gondoljunk a közös folytatásra. Persze majd meglátjuk az év végén.”

Kommentek

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.