F1: Nem csak a motorból él a Mercedes

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.14. 15.35

Bár a Red Bullnál előszeretettel állítják, hogy a kasztnit tekintve az ő autójuk a legjobb és a domináló Mercedes titka csakis a motor, az éllovasok főtervezője nem ért e

A Mercedes egyértelműen óriási fölénnyel kezdte a 2014-es Forma-1-es szezont, ám a címvédő Red Bullnál a szezonkezdet óta hangsúlyozzák, hogy ez a Mercedes-erőforrás 80 lóerős előnyéből fakad, amúgy, aerodinamikai és mechanikai szempontból az övék a legjobb autó – amely véleményt sok szakértő is oszt.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A Mercedes főtervezője, Aldo Costa nem veszi jó néven ezt, szerinte a kasztni terén is az egyik legjobb az eddig három győzelmet szerző W05-ös.
“Vannak egyes kanyarok, főképp a gyorsak, amelyekben a Red Bull jobb nálunk, de máshol pedig nálunk az előny. A méréseink alapján a Ferrari viszont mögöttünk jár” – mondta az olasz csapattól átigazolt szakember a német Auto Motor und Sportnak.
Costa szerint egyébként nem túl bonyolult kiszámolni, hogy melyik autó mire képes, és hogy mennyivel lassult az F1 2014-re. 
“Az autók 50 kg-mal lettek nehezebbek, ez önmagában 1,5 másodpercet jelent. A leszorítóerő is csökkent, ez újabb fél másodperc. Ha hozzávesszük még a keményebb gumikat is. De ha ezeket a tényezőket kivonjuk, még gyorsabbak is vagyunk, mint tavaly.”
A Mercedes egyébként ma jelentette be, hogy a technikai igazgató, a 2011-ben a Lotus-Renault-tól megszerzett Bob Bell elhagyja a csapatot. Az aerodinamikai szakember már 2013 decemberében lemondott a posztról, de az F1-ben bevett kényszerszabadságot követően majd csak idén novemberben “szabadul”. 
A Forma-1-es karrierjét a 80-as években a McLarennél kezdő, majd a Benetton/Renault/Lotusnál egészen a technikai főnöki, majd ideiglenes csapatfőnöki pozícióig jutó Bell jövője egyelőre kérdéses, azonban nem lenne túl meglepő, ha a két vezető aerodinamikusát is elvesztő Red Bullnál bukkanna majd fel végül. 

Kommentek

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.