F1: Nem csak a motorból él a Mercedes

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.14. 15.35

Bár a Red Bullnál előszeretettel állítják, hogy a kasztnit tekintve az ő autójuk a legjobb és a domináló Mercedes titka csakis a motor, az éllovasok főtervezője nem ért e

A Mercedes egyértelműen óriási fölénnyel kezdte a 2014-es Forma-1-es szezont, ám a címvédő Red Bullnál a szezonkezdet óta hangsúlyozzák, hogy ez a Mercedes-erőforrás 80 lóerős előnyéből fakad, amúgy, aerodinamikai és mechanikai szempontból az övék a legjobb autó – amely véleményt sok szakértő is oszt.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A Mercedes főtervezője, Aldo Costa nem veszi jó néven ezt, szerinte a kasztni terén is az egyik legjobb az eddig három győzelmet szerző W05-ös.
“Vannak egyes kanyarok, főképp a gyorsak, amelyekben a Red Bull jobb nálunk, de máshol pedig nálunk az előny. A méréseink alapján a Ferrari viszont mögöttünk jár” – mondta az olasz csapattól átigazolt szakember a német Auto Motor und Sportnak.
Costa szerint egyébként nem túl bonyolult kiszámolni, hogy melyik autó mire képes, és hogy mennyivel lassult az F1 2014-re. 
“Az autók 50 kg-mal lettek nehezebbek, ez önmagában 1,5 másodpercet jelent. A leszorítóerő is csökkent, ez újabb fél másodperc. Ha hozzávesszük még a keményebb gumikat is. De ha ezeket a tényezőket kivonjuk, még gyorsabbak is vagyunk, mint tavaly.”
A Mercedes egyébként ma jelentette be, hogy a technikai igazgató, a 2011-ben a Lotus-Renault-tól megszerzett Bob Bell elhagyja a csapatot. Az aerodinamikai szakember már 2013 decemberében lemondott a posztról, de az F1-ben bevett kényszerszabadságot követően majd csak idén novemberben “szabadul”. 
A Forma-1-es karrierjét a 80-as években a McLarennél kezdő, majd a Benetton/Renault/Lotusnál egészen a technikai főnöki, majd ideiglenes csapatfőnöki pozícióig jutó Bell jövője egyelőre kérdéses, azonban nem lenne túl meglepő, ha a két vezető aerodinamikusát is elvesztő Red Bullnál bukkanna majd fel végül. 

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.