F1: Lemondott a Ferrari csapatfőnöke!

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.04.14. 12.30

A Ferrarinál nem maradt következmények nélkül az újabb gyenge szezonkezdet, Stefano Domenicali azonnali hatállyal lemondott a csapatfőnöki pozícióról.

A Ferrarinál nem maradt következmények nélkül az újabb gyenge szezonkezdet, Stefano Domenicali azonnali hatállyal lemondott a csapatfőnöki pozícióról. Az első három versenyen egyetlen árva dobogós helyezést sem szerzett Fernando Alonso és Kimi Räikkönen, Domenicali pedig elvitte emiatt a balhét.


Domenicali utódjának a Ferrari észak-amerikai részlegének vezérigazgatóját, a 14 éve a cégnél dolgozó Marco Mattiacit nevezték ki, bár olasz források szerint Luca di Montezemolo tapogatózott Ross Brawnnál is, Flavio Briatore pedig maga jelentkezett be, hogy adott esetben vállalná a munkát. Felmerült Domenicali utódjaként a Pirelli sportfőnöke, Paul Hembery is, az immár excsapatfőnök állítólag éppen a szakember utódja lesz az olasz gumigyártónál.

Az egész pályafutását a csapatnál töltött, a maranellói céghez 1991-ben belépett Domenicali 2008-ban lett a Ferrari csapatfőnöke, előtte többek között a HR-osztályon is dolgozott, majd sportigazgató lett belőle. Noha rögtön az első évben konstruktőri vb-címet szerzett Domenicalival a Ferrari, az egyéni bajnoki cím a teljes ciklusban egyszer sem jött össze.

Felipe Massa 2008-ban az utolsó kanyarban bukta a világbajnokságot, Alonso pedig 2010-ben és 2012-ben is szoros csatában maradt alul Sebastian Vettellel szemben. A 2014-es szabályok elvileg lehetőséget adtak volna arra, hogy gyári csapatként a Ferrari visszatérjen a csúcsra, de az eséllyel nem tudott élni a csapat, sőt Alonsónak Bahreinben már egy kilencedik helynek is ökölrázással kellett örülnie. A Ferrari az elmúlt 18 év legrosszabb szériájában van, már 17 futam telt el úgy, hogy a csapat nem tudott nyerni.

“Mindenki életében vannak bizonyos pillanatok, amikor kemény döntéseket hozni” – nyilatkozta Domenicali. “Itt az ideje egy nagy változásnak, főnökként vállalom a felelősséget a jelenlegi helyzetért. A döntésemet az egész csapat érdekében hoztam meg, remélem, hogy ezzel tehetek valamit a Ferrariért. Őszintén köszönöm mindenkinek az együtt töltött éveket, és kívánom, hogy a Ferrari gyorsan visszatérjen arra a szintre, amire érdemes.”

“Végül szeretnék köszönetet mondani az elnöknek, aki mindvégig támogatott, és persze a szurkolóknak, akik az elmúlt nehéz években is végig kitartottak a csapat mellett.”

Luca di Montezemolo elnök a lemondást elfogadva köszönetet mondott Domenicalinak. “Köszönettel tartozom Stefanónak nemcsak folyamatosan bizonyított elkötelezettsége, hanem felelősségvállalása miatt is” – mondta Domenicali. “Stefano csak és kizárólag a Ferrari érdekeit tartotta szem előtt mai döntésével. Huszonhárom évig dolgoztunk együtt, őszintén kívánok neki minden jót és sok sikert a jövőre!”

“Az alkalmat megragadva kívánok egyúttal jó munkát Marco Mattiaccinak, aki vezetőként pontosan tisztában van a Ferrari értékeivel. Amint felkértem a feladatra, elszántan azonnal elfogadta a kihívást.”

Kommentek

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

Tekerd fel a hangerőt, mert itt az 5 legszebben szóló Porsche!

Ha valaki megkérdezné, hogy melyik az 5 legkirályabbul szóló Porsche, akkor már tudni fogod a választ.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.