F1: Lemondott a Ferrari csapatfőnöke!

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.04.14. 12.30

A Ferrarinál nem maradt következmények nélkül az újabb gyenge szezonkezdet, Stefano Domenicali azonnali hatállyal lemondott a csapatfőnöki pozícióról.

A Ferrarinál nem maradt következmények nélkül az újabb gyenge szezonkezdet, Stefano Domenicali azonnali hatállyal lemondott a csapatfőnöki pozícióról. Az első három versenyen egyetlen árva dobogós helyezést sem szerzett Fernando Alonso és Kimi Räikkönen, Domenicali pedig elvitte emiatt a balhét.


Domenicali utódjának a Ferrari észak-amerikai részlegének vezérigazgatóját, a 14 éve a cégnél dolgozó Marco Mattiacit nevezték ki, bár olasz források szerint Luca di Montezemolo tapogatózott Ross Brawnnál is, Flavio Briatore pedig maga jelentkezett be, hogy adott esetben vállalná a munkát. Felmerült Domenicali utódjaként a Pirelli sportfőnöke, Paul Hembery is, az immár excsapatfőnök állítólag éppen a szakember utódja lesz az olasz gumigyártónál.

Az egész pályafutását a csapatnál töltött, a maranellói céghez 1991-ben belépett Domenicali 2008-ban lett a Ferrari csapatfőnöke, előtte többek között a HR-osztályon is dolgozott, majd sportigazgató lett belőle. Noha rögtön az első évben konstruktőri vb-címet szerzett Domenicalival a Ferrari, az egyéni bajnoki cím a teljes ciklusban egyszer sem jött össze.

Felipe Massa 2008-ban az utolsó kanyarban bukta a világbajnokságot, Alonso pedig 2010-ben és 2012-ben is szoros csatában maradt alul Sebastian Vettellel szemben. A 2014-es szabályok elvileg lehetőséget adtak volna arra, hogy gyári csapatként a Ferrari visszatérjen a csúcsra, de az eséllyel nem tudott élni a csapat, sőt Alonsónak Bahreinben már egy kilencedik helynek is ökölrázással kellett örülnie. A Ferrari az elmúlt 18 év legrosszabb szériájában van, már 17 futam telt el úgy, hogy a csapat nem tudott nyerni.

“Mindenki életében vannak bizonyos pillanatok, amikor kemény döntéseket hozni” – nyilatkozta Domenicali. “Itt az ideje egy nagy változásnak, főnökként vállalom a felelősséget a jelenlegi helyzetért. A döntésemet az egész csapat érdekében hoztam meg, remélem, hogy ezzel tehetek valamit a Ferrariért. Őszintén köszönöm mindenkinek az együtt töltött éveket, és kívánom, hogy a Ferrari gyorsan visszatérjen arra a szintre, amire érdemes.”

“Végül szeretnék köszönetet mondani az elnöknek, aki mindvégig támogatott, és persze a szurkolóknak, akik az elmúlt nehéz években is végig kitartottak a csapat mellett.”

Luca di Montezemolo elnök a lemondást elfogadva köszönetet mondott Domenicalinak. “Köszönettel tartozom Stefanónak nemcsak folyamatosan bizonyított elkötelezettsége, hanem felelősségvállalása miatt is” – mondta Domenicali. “Stefano csak és kizárólag a Ferrari érdekeit tartotta szem előtt mai döntésével. Huszonhárom évig dolgoztunk együtt, őszintén kívánok neki minden jót és sok sikert a jövőre!”

“Az alkalmat megragadva kívánok egyúttal jó munkát Marco Mattiaccinak, aki vezetőként pontosan tisztában van a Ferrari értékeivel. Amint felkértem a feladatra, elszántan azonnal elfogadta a kihívást.”

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.