F1: Csak kedden dől el a Red Bull sorsa

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.14. 17.30

A Nemzetközi Automobil Szövetség Fellebbviteli Bíróságán komoly összecsapás dúlt az üzemanyagátfolyás-mérők használatáról, de az ítéletre keddig kell várni.

A Red Bull dobogóig jutó hazai csillagát, Daniel Ricciardót a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után kizárták, ugyanis a Forma-1-et felügyelő Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenybírói szerint a pilóta RB10-ese túllépte az új szabályokban lefektetett 100 kg/órás fogyasztási limitet.
A Red Bull álláspontja szerint az FIA hitelesített átfolyási szenzora teljesen megbízhatatlan volt, ezért a futamon a figyelmeztetések ellenére is átálltak a saját, az amúgy szintén az FIA által homologált motor injektorainak átfolyási adataira, azok szerint pedig nem lépték túl a korlátot, ezért fellebbeztek. Állításuk szerint Párizsba magabiztosan, további bizonyítékok birtokában érkeztek. Az FIA szerint az önálló mérést a még március 1-jén kiadott – nem szabályi erővel bíró – műszaki irányelv azonban nem tette lehetővé. 

Fotó: Eurporess

Fotó: Eurporess


Az FIA Fellebbviteli Bírósága ma tárgyalta az ügyet a szervezet párizsi központjában, ahol az FIA és a Red Bull képviselői (Christian Horner csapatfőnök, Adrian Newey technikai főnök és Paul Monaghan vezető versenymérnök) mellett több más csapat, a Lotus (Nick Chester technikai igazgató és Alan Permane fő versenymérnök), a Williams (Pat Symonds, technikai igazgató), a McLaren (Filippo Sappa, vezető versenymérnök) és a Mercedes (Evan Short, vezető elektronikai mérnök) képviselői is részt vettek.
Az FIA-t a szervezet motorügyi felelőse, Fabrice Lom, valamint jogászként Jonathan Taylor képviselte – szerintük a Red Bull nem dönthetett kénye-kedve szerint a mérési módszerről.
“Miért lényeges ez? A sportban az egyenlő esélyeknek kell érvényesülni. Kell, hogy legyen egy végső mérce – egy csapat nem válogathat a mérési módszerek mellett, nem dönthet arról, hogy alkalmazkodik-e az előíráshoz, vagy sem” – érvelt az FIA jogásza, Taylor.
A Red Bull-uralom után az idén élre került Mercedes jogi képviselője, Paul Harris “arcátlan szabályszegésnek” bélyegezte a címvédők melbourne-i viselkedését, a melbourne-i diszkvalifikációnál is súlyosabb büntetését követelt: 
“Tisztesség ne essék, de a Red Bull szándékos és arcátlan szabályszegése után úgy látjuk, hogy fennáll a veszélye, hogy ez ezután is megismétlődhet még. Azért vagyunk itt, hogy biztosítsuk, ilyesmi nem történhet meg újra. Az idény hátralévő részében egyenlő feltételeknek kell érvényesülniük.”

Fotó: Eurporess

Fotó: Eurporess


“Ezért úgy véljük, hogy a leghatékonyabb módja a megelőzésnek az, ha a bíróság rögzíti a Red Bull szabályszegésének súlyosságát, és annak megfelelő szankcióval él, amelyet azonban az idény végéig felfüggeszt, hogy ezután ne szegjenek újra szabályt!”
 
A záróbeszédek után a Fellebbviteli Bíróság főtitkára, Jean Christophe Breillat azt mondta, az ítéletr valószínűleg kedd délelőttig kell majd várni: “Legkésőbb holnap délelőttr várható az ítélet, míg a teljes indoklást legkésőbb a hét végéig közöljük.”

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.