F1: Ki a hibás a halk motorokért?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.13. 16.30

A Nemzetközi Automobil Szövetség volt elnöke, Max Mosley azt mondja, ha valaki felelőst keres az új Forma-1-es motorok bevezetéséért, akkor ő az, akire mutogatni kell.

A 2014-es Forma-1-es idény legfőbb változása egyértelműen az új, 1,6 literes, turbós V6-os hibrid erőforrások bevezetése. Az új motorok a korábbiaknál halkabbak, de kevesebbet is fogyasztanak, valamint az autóipar szempontjából is relevánsabbak.
A nézők persze leginkább csak az F1 “megnémulását” és az üzemanyag-spórolási “versenyt” érzékelik, így az új stílusú Forma-1 komoly sokkot jelentett a szezon kezdetén. A sportágat felügyelő Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) előző elnöke, Max Mosley egy friss interjúban vállalta a felelősséget az új motorok népszerűtlen vonásaiért, és igyekezett tágabb kontextusba helyezni a jelentőségüket:  


“Ha valakit hibáztatni kell, hát az én vagyok. Mi akartunk új technológiát bevezetni. Még 10 éve indult az egész, és ami engem illet, nekem tetszik is az új hang” – mondta a Daily Mailnek. 
“Én mindkét fülemben hallókészüléket viselek, ugyanis 40 éven keresztül kapták a füleim a motorzajt. Az én hallásom már menthetetlen, de a jövő generációké még nem. A halkabb motorok családbarátabbak. Ma már kisgyerekeket is ki lehet vinni a futamokra, nem kell félni, hogy megsüketülnek.” 
“A Forma-1 számára lényegi kérdés, hogy képes legyen fejlődni. A 20 század nagy kihívása a biztonság volt, a 21. századé a környezetvédelem. Ha ezt nem fogadjuk el, akkor a sportágra az eljelentéktelenedés veszélye vár. A nagy cégek, az autógyártók számára fontos a társadalmi felelősségvállalás, szóval ebbe az irányba kell menni, hogy nem távozzanak a gyártók és a szponzorok. Így láthatják, hogy ez a technológia az utcai autók fejlesztése szempontjából is releváns.” 
Több szakemberrel, szakújságíróval egyetértve Mosley leginkább az F1 szereplőit és az FIA-t tartja hibásnak a jelenlegi helyzet kialakulásáért, ugyanis sem a csapatok, sem a sportág irányítói nem kommunikálták megfelelően az új Forma-1 előremutató jelentőségét és a szabályok mögött rejlő megfontolásokat:
“Ha valamivel, hát inkább az új szabályokkal van gondom, azzal, hogy a mögöttük húzódó elgondolásokat nem teszik érthetővé a nagyközönség számára. Ez egy elszalasztott lehetőség.”

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.