F1: Ki a hibás a halk motorokért?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.13. 16.30

A Nemzetközi Automobil Szövetség volt elnöke, Max Mosley azt mondja, ha valaki felelőst keres az új Forma-1-es motorok bevezetéséért, akkor ő az, akire mutogatni kell.

A 2014-es Forma-1-es idény legfőbb változása egyértelműen az új, 1,6 literes, turbós V6-os hibrid erőforrások bevezetése. Az új motorok a korábbiaknál halkabbak, de kevesebbet is fogyasztanak, valamint az autóipar szempontjából is relevánsabbak.
A nézők persze leginkább csak az F1 “megnémulását” és az üzemanyag-spórolási “versenyt” érzékelik, így az új stílusú Forma-1 komoly sokkot jelentett a szezon kezdetén. A sportágat felügyelő Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) előző elnöke, Max Mosley egy friss interjúban vállalta a felelősséget az új motorok népszerűtlen vonásaiért, és igyekezett tágabb kontextusba helyezni a jelentőségüket:  


“Ha valakit hibáztatni kell, hát az én vagyok. Mi akartunk új technológiát bevezetni. Még 10 éve indult az egész, és ami engem illet, nekem tetszik is az új hang” – mondta a Daily Mailnek. 
“Én mindkét fülemben hallókészüléket viselek, ugyanis 40 éven keresztül kapták a füleim a motorzajt. Az én hallásom már menthetetlen, de a jövő generációké még nem. A halkabb motorok családbarátabbak. Ma már kisgyerekeket is ki lehet vinni a futamokra, nem kell félni, hogy megsüketülnek.” 
“A Forma-1 számára lényegi kérdés, hogy képes legyen fejlődni. A 20 század nagy kihívása a biztonság volt, a 21. századé a környezetvédelem. Ha ezt nem fogadjuk el, akkor a sportágra az eljelentéktelenedés veszélye vár. A nagy cégek, az autógyártók számára fontos a társadalmi felelősségvállalás, szóval ebbe az irányba kell menni, hogy nem távozzanak a gyártók és a szponzorok. Így láthatják, hogy ez a technológia az utcai autók fejlesztése szempontjából is releváns.” 
Több szakemberrel, szakújságíróval egyetértve Mosley leginkább az F1 szereplőit és az FIA-t tartja hibásnak a jelenlegi helyzet kialakulásáért, ugyanis sem a csapatok, sem a sportág irányítói nem kommunikálták megfelelően az új Forma-1 előremutató jelentőségét és a szabályok mögött rejlő megfontolásokat:
“Ha valamivel, hát inkább az új szabályokkal van gondom, azzal, hogy a mögöttük húzódó elgondolásokat nem teszik érthetővé a nagyközönség számára. Ez egy elszalasztott lehetőség.”

Kommentek

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

Aston Martin Vantage S Red Bull Racing Edition

Az Aston Martin és a Red Bull Racing közötti együttműködés örömére limitált szériát adtak ki a Vantage modellcsaládból.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

F1: Verstappen idén még nem lesz bajnok

A Red Bull ifjoncának édesapja, Jos Verstappen szerint idén még korai lenne világbajnoki szezont várni a tinitől. Majd jövőre.

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.