F1: Zseniális Schumacher-momentumok

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.04.12. 13.20

Rendkívül hosszú pályafutásából nehéz kiragadni a legszebb momentumokat, most mégis kísérletet teszek rá. Csak mint egy régi szurkoló, saját emlékekből merítve.

Biztató hírek érkeztek a közelmúltban a hétszeres világbajnok Michael Schumacher állapotáról. Bár messze még a teljes felépülés, de milliónyi rajongó reménykedik abban, hogy a legendás küzdő, a zseniális versenyző ezt a csatát is meg tudja nyerni. 

Mint tette azt a Forma-1-ben, mindenkinél többször, 91 alkalommal. Rendkívül hosszú pályafutásából nehéz kiragadni a legszebb momentumokat, most mégis kísérletet teszek rá. Csak mint egy régi szurkoló, saját emlékekből merítve. 
Számomra a legemlékezetesebb időszak a kilencvenes évek vége, az 1998-2000 közti időszak. A McLaren ellen vívott nagy csata, amikor a szintén elképesztő tehetségű Mika Häkkinen volt Schumacher fő riválisa. Ekkor látszott napnál világosabban a Schumacher-faktor. Később, a Ferrari domináns éveiben joggal lehetett a mezőny felett álló technikára, mint a siker kulcsára mutogatni. 
De előtte másképp festett a helyzet! Az 1998-as Ferrari F300-ban volt potenciál, mégis a győzelmeket Michael Schumacher végtelenségig csiszolt, precíz stílusa hozta. 
Jó példa a Kanadai Nagydíj, ami a megszokott káoszt hozta. Több biztonsági autós periódus, és egy tíz másodperces stop and go büntetés után Schumacher a harmadik helyen állt, Damon Hill és Giancarlo Fisichella mögött. Hill a gyengébb Jordan versenyautóval nem lehetett ellenfél, de Fisichella Benettonjával vaskos előnnyel vezetett utolsó, és egyetlen bokszkiállása előtt. 
Fisichella kiállása után jött a Schumacher-mágia. A ferraris németre szintén várt egy utolsó tankolás, de a könnyű autóval hat kör alatt tíz másodpercet vert a mögötte haladó Benetton-pilótára, és centire pontosan elé érkezett vissza a pályára, majd hideg abroncsokon is sikerült megtartania az első helyet. 
Ebben volt igazán kiemelkedő a hétszeres világbajnok, igazi stratégaként, terv szerint versenyzett, a mögötte álló tehetséges csapat, de főképp Ross Brawn segítségével. Ennek az együttműködésnek a legismertebb példája az 1998-as Magyar Nagydíj, ahol a Ferrari agytrösztje száz százalékosan használta ki a Mika Häkkinen alatt dolgozó McLaren technikai hibáját. 
Három kiállásos stratégiájuk fontos győzelmet hozott a mogyoródi pályán, amit maga Schumacher is az egyik legemlékezetesebb sikereként tartott számon: 19 kör alatt 25 másodpercnyi előnyt gyűjtött, így sikerült az élre kerülnie, majd David Coulthard előtt, elsőként elérnie a kockás zászlót.
Ez a fegyelmezett, győzelemre törő Schumacher arca, aki ha kell, kvalifikációs körökkel darál verseny közben, és hajszálra futja a bokszból kért szektoridőket. Ennyivel persze nem lehet minden idők legeredményesebb F1-es pilótájává válni. Előzni is tudni kell, és erről a tudományos területről szintén doktorit írhatna a német legenda. 
2006-ban, a Ferraritól történő visszavonulásának évében az utolsó, Brazil Nagydíjon libabőröztető bemutatót tartott. Elképesztő lendülettel sűrítette egy futamba mindazt, amiért örökké Schumachert éltető zászlók fognak lengeni a Forma-1-es futamokon.
 
 

Kommentek

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.