Még spórolósabb F1-et akar a Mercedes

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.04.11. 14.30

A Mercedes szerint nem a fogyasztási limitek emelgetéséről kellene beszélni a Forma-1-ben, éppen ellenkezőleg: még szigorúbb korlátokra lenne szükség.

A Mercedes szerint nem a fogyasztási limitek emelgetéséről kellene beszélni a Forma-1-ben, éppen ellenkezőleg: még szigorúbb korlátokra lenne szükség. Paddy Lowe, a Mercedes technikai igazgatója a sorozat nem akkor lesz jobb, ha enyhítenek a szabályokon, a csapatokat szigorítással lehetne rávenni a jobb munkára.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Korábban felmerült, hogy a százkilós benzinlimitet 110 kilóra emeljék, illetve a 100 kg/h átfolyási maximumon is módosítanának egyes csapatok. Ehhez egyhangú támogatásra lenne szükség, de a Mercedes biztosan nemet mond bármilyen változtatásra.

“Nem hiszem, hogy ennek lenne értelme. Az F1 a technológiai fejlődésről és a kitűzött határok eléréséről szól” – mondta Lowe. “Nyugodtan mondhatom, hogy a versenyenkénti százkilós maximum, illetve a 100 kg/h-s átfolyás is tökéletesen kalkulált számok. Ha egy csapat úgy nyer versenyeket, hogy ehhez nincs szüksége rendkívüli spórolásra, az a számítások helyességét igazolja.”

“Az F1 a határok feszegetéséről szól, hogy még jobbak legyünk, de ezt nem lehet enyhítéssel elérni. Jövőre inkább 95 kilóra kéne visszavenni az üzemanyag mennyiségét, az eredeti terv is ez volt. Arra gondolt egyáltalán valaki, hogy 110 kiló üzemanyag talán bele sem fér ezekbe az autókba? Mert a versenyek lerövidítése csak nem lehet opció.”

“Hogyan magyaráznánk ezt? Olyan lenne, mintha a maraton távja 42-ről 40 kilométerre változna. Remélem, hogy ezt a nevetséges spórolós témát lassan magunk mögött hagyhatjuk.”

A Mercedes közben megerősítette, hogy nem változtat az eddig megszokott gyakorlatán: nem számít, hogy pilótái a vb-címért küzdenek, továbbra is hozzáférhetnek egymás telemetriai adataihoz. Malajziában Lewis Hamilton, Bahreinben pedig Nico Rosberg kovácsolt előnyt abból, hogy átböngészhette csapattársa adatait.

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.