Még spórolósabb F1-et akar a Mercedes

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.04.11. 14.30

A Mercedes szerint nem a fogyasztási limitek emelgetéséről kellene beszélni a Forma-1-ben, éppen ellenkezőleg: még szigorúbb korlátokra lenne szükség.

A Mercedes szerint nem a fogyasztási limitek emelgetéséről kellene beszélni a Forma-1-ben, éppen ellenkezőleg: még szigorúbb korlátokra lenne szükség. Paddy Lowe, a Mercedes technikai igazgatója a sorozat nem akkor lesz jobb, ha enyhítenek a szabályokon, a csapatokat szigorítással lehetne rávenni a jobb munkára.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Korábban felmerült, hogy a százkilós benzinlimitet 110 kilóra emeljék, illetve a 100 kg/h átfolyási maximumon is módosítanának egyes csapatok. Ehhez egyhangú támogatásra lenne szükség, de a Mercedes biztosan nemet mond bármilyen változtatásra.

“Nem hiszem, hogy ennek lenne értelme. Az F1 a technológiai fejlődésről és a kitűzött határok eléréséről szól” – mondta Lowe. “Nyugodtan mondhatom, hogy a versenyenkénti százkilós maximum, illetve a 100 kg/h-s átfolyás is tökéletesen kalkulált számok. Ha egy csapat úgy nyer versenyeket, hogy ehhez nincs szüksége rendkívüli spórolásra, az a számítások helyességét igazolja.”

“Az F1 a határok feszegetéséről szól, hogy még jobbak legyünk, de ezt nem lehet enyhítéssel elérni. Jövőre inkább 95 kilóra kéne visszavenni az üzemanyag mennyiségét, az eredeti terv is ez volt. Arra gondolt egyáltalán valaki, hogy 110 kiló üzemanyag talán bele sem fér ezekbe az autókba? Mert a versenyek lerövidítése csak nem lehet opció.”

“Hogyan magyaráznánk ezt? Olyan lenne, mintha a maraton távja 42-ről 40 kilométerre változna. Remélem, hogy ezt a nevetséges spórolós témát lassan magunk mögött hagyhatjuk.”

A Mercedes közben megerősítette, hogy nem változtat az eddig megszokott gyakorlatán: nem számít, hogy pilótái a vb-címért küzdenek, továbbra is hozzáférhetnek egymás telemetriai adataihoz. Malajziában Lewis Hamilton, Bahreinben pedig Nico Rosberg kovácsolt előnyt abból, hogy átböngészhette csapattársa adatait.

Kommentek

Fontos határidő jön a kötelezőnél

Annak a 120 ezer személyautó-tulajdonosnak, aki év végi évfordulóval kötötte újra kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását, március elsejéig kell rendeznie az esedékes, baleseti adóval növelt díjrészletét.

Ráhajtottak a magyarok a kedvezményes e-autókra

Jelentős érdeklődés mutatkozik az elektromos autókra az állami támogatásnak köszönhetően.

Napokon belül elintézik az Opel eladását

Március elejére elkészül a megállapodás arról, hogy az Opel az amerikai General Motorstól (GM) átkerül a francia PSA Peugeot Citroën tulajdonába.

Szavazz! Melyik legyen Az Év Autója?

Március 6-án kiderül, melyik típus nyeri a hét döntős közül Az Év Autója 2017 címet. Addig szavazzon Ön is!

Kiderült, hogy az autósok nem hülyék

Az adatok azt mutatják, hogy az autósok odafigyelnek úthasználati jogosultságuk lejárati idejére – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.

Videóra vették, ahogy a rendőr beléjük rohan a Kálvárián

Kollégánk feleségének autójába rongyolt egy szirénázó rendőr a Kálvária téren, miközben gyermekük az első ülésen utazott, gyerekülésben.

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.