A Mercedes szerint nem a fogyasztási limitek emelgetéséről kellene beszélni a Forma-1-ben, éppen ellenkezőleg: még szigorúbb korlátokra lenne szükség. Paddy Lowe, a Mercedes technikai igazgatója a sorozat nem akkor lesz jobb, ha enyhítenek a szabályokon, a csapatokat szigorítással lehetne rávenni a jobb munkára.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Korábban felmerült, hogy a százkilós benzinlimitet 110 kilóra emeljék, illetve a 100 kg/h átfolyási maximumon is módosítanának egyes csapatok. Ehhez egyhangú támogatásra lenne szükség, de a Mercedes biztosan nemet mond bármilyen változtatásra.

“Nem hiszem, hogy ennek lenne értelme. Az F1 a technológiai fejlődésről és a kitűzött határok eléréséről szól” – mondta Lowe. “Nyugodtan mondhatom, hogy a versenyenkénti százkilós maximum, illetve a 100 kg/h-s átfolyás is tökéletesen kalkulált számok. Ha egy csapat úgy nyer versenyeket, hogy ehhez nincs szüksége rendkívüli spórolásra, az a számítások helyességét igazolja.”

“Az F1 a határok feszegetéséről szól, hogy még jobbak legyünk, de ezt nem lehet enyhítéssel elérni. Jövőre inkább 95 kilóra kéne visszavenni az üzemanyag mennyiségét, az eredeti terv is ez volt. Arra gondolt egyáltalán valaki, hogy 110 kiló üzemanyag talán bele sem fér ezekbe az autókba? Mert a versenyek lerövidítése csak nem lehet opció.”

“Hogyan magyaráznánk ezt? Olyan lenne, mintha a maraton távja 42-ről 40 kilométerre változna. Remélem, hogy ezt a nevetséges spórolós témát lassan magunk mögött hagyhatjuk.”

A Mercedes közben megerősítette, hogy nem változtat az eddig megszokott gyakorlatán: nem számít, hogy pilótái a vb-címért küzdenek, továbbra is hozzáférhetnek egymás telemetriai adataihoz. Malajziában Lewis Hamilton, Bahreinben pedig Nico Rosberg kovácsolt előnyt abból, hogy átböngészhette csapattársa adatait.