F1: Kívánatos V12-es Ferrari kalapács alatt

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.04.11. 17.30

Az F1-89 volt az első szívómotoros Ferrari a turbókorszak után, igazi üvöltő bestia, hengerenként öt szeleppel, és a kor színvonalán messze túlmutató sebességváltóval.

Újabb nap, újabb ellenállhatatlan F1-es versenyautó kalapács alatt. Ha valaha is birtokolni akartál egy klasszikus csúcs-Ferrarit, V12-es motorral, akkor itt az esély. Ez a F1-89 (máshol 640 kódszámú, mivel az olaszok nem mesterei a konkrét elnevezéseknek) azt a klasszikus kort idézi, amikor a Ferrari vagy pódiumra jutott, vagy lerobbant.
F1: Kívánatos V12-es Ferrari kalapács alatt 1
Ráadásul a mai autókhoz hasonlítva gyönyörű, egyszerű, kecses, mégis agresszív! Az F1-89 volt az első szívómotoros Ferrari a turbókorszak után, igazi üvöltő bestia, hengerenként öt szeleppel, és a kor színvonalán messze túlmutató sebességváltóval. Ebben az autóban debütált ugyanis a ma mindenki által használt félautomata egység hétsebességes, korai változata. A forradalmi újítás bitang gyorssá tette az orrkialakítás nyomán libának becézett maranellói versenygépet, Berger csapattársa, Nigel Mansell már az első Brazil Nagydíjon győzelemmel nyitott.

F1: Kívánatos V12-es Ferrari kalapács alatt 2
Berger mindössze a tizenkettedik futamot tudta befejezni (igaz akkor második helyen). Erre az Olasz Nagydíjra következett a videón látható portugál futam, ahol végre teljesen összeállt a makrancos olasz technika, és Berger behúzta a futamgyőzelmet.

Kommentek

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.