F1: Kívánatos V12-es Ferrari kalapács alatt

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.04.11. 17.30

Az F1-89 volt az első szívómotoros Ferrari a turbókorszak után, igazi üvöltő bestia, hengerenként öt szeleppel, és a kor színvonalán messze túlmutató sebességváltóval.

Újabb nap, újabb ellenállhatatlan F1-es versenyautó kalapács alatt. Ha valaha is birtokolni akartál egy klasszikus csúcs-Ferrarit, V12-es motorral, akkor itt az esély. Ez a F1-89 (máshol 640 kódszámú, mivel az olaszok nem mesterei a konkrét elnevezéseknek) azt a klasszikus kort idézi, amikor a Ferrari vagy pódiumra jutott, vagy lerobbant.
F1: Kívánatos V12-es Ferrari kalapács alatt 1
Ráadásul a mai autókhoz hasonlítva gyönyörű, egyszerű, kecses, mégis agresszív! Az F1-89 volt az első szívómotoros Ferrari a turbókorszak után, igazi üvöltő bestia, hengerenként öt szeleppel, és a kor színvonalán messze túlmutató sebességváltóval. Ebben az autóban debütált ugyanis a ma mindenki által használt félautomata egység hétsebességes, korai változata. A forradalmi újítás bitang gyorssá tette az orrkialakítás nyomán libának becézett maranellói versenygépet, Berger csapattársa, Nigel Mansell már az első Brazil Nagydíjon győzelemmel nyitott.

F1: Kívánatos V12-es Ferrari kalapács alatt 2
Berger mindössze a tizenkettedik futamot tudta befejezni (igaz akkor második helyen). Erre az Olasz Nagydíjra következett a videón látható portugál futam, ahol végre teljesen összeállt a makrancos olasz technika, és Berger behúzta a futamgyőzelmet.

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.