F1: 10 kiló miatt szenved az újonc

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.11. 10.30

A Caterhamnél idén bemutatkozott Marcus Ericssonnak nem elég a tapasztalatlanságát leküzdenie, csapattársához, Kobajasi Kamuihoz képest a súlya miatt is hátrányban van.

Számtalanszor írtunk már róla, hogy a Forma-1-es autók pilótával együtt mért minimális súlyát 2014-re 691 kg-ra emelték, ez azonban nem ellensúlyozza teljes mértékben az új , turbós hibrid erőforrások tömegét, így több csapat az ideális versenysúlynál nehezebb autóval áll rajthoz.
A nagyobb termetű pilótáknál a hátrány természetesen még nagyobb, a Caterhamnél idén bemutatkozott újonc, Marcus Ericsson – hiába fogyózott már a télen is – azt mondja, hogy a nagyobb tömege az egyik fő oka annak, hogy rendszeresen lassabb csapattársánál, Kobajasi Kamuinál.


“Az a gond, hogy ő 10 kilóval könnyebb nálam, így nagyon nehéz hoznom ugyanazokat a köridőket, ugyanis körönként fél másodpercet veszítek csak a súlyom miatt” – nyilatkozta a hét közepi bahreini teszten a Carsh.netnek.
“Nem vagyok könnyű helyzetben. Folyamatosan igyekszünk könnyebbé tenni az autót, de valóban elkeserítő, hogy amellett, hogy újonc vagyok, még körönként 10 kilós hátrányt is cipelek. Nem tudom pontosan, hogy mennyivel, de mindkét autónk a minimális megengedett tömeg felett van, szóval a plusz 10 kilóval az enyém már jócskán felette jár. Kár, hogy ezen úszik el az időm.”
A nagyobb, testesebb pilótáknak csak jövőre lesz könnyebb dolga, amikorra további 10 kilót emelnek, és az autó és a pilóta együtt nem lehet majd könnyebb 701 kg-nál.

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.