F1: 10 kiló miatt szenved az újonc

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.11. 10.30

A Caterhamnél idén bemutatkozott Marcus Ericssonnak nem elég a tapasztalatlanságát leküzdenie, csapattársához, Kobajasi Kamuihoz képest a súlya miatt is hátrányban van.

Számtalanszor írtunk már róla, hogy a Forma-1-es autók pilótával együtt mért minimális súlyát 2014-re 691 kg-ra emelték, ez azonban nem ellensúlyozza teljes mértékben az új , turbós hibrid erőforrások tömegét, így több csapat az ideális versenysúlynál nehezebb autóval áll rajthoz.
A nagyobb termetű pilótáknál a hátrány természetesen még nagyobb, a Caterhamnél idén bemutatkozott újonc, Marcus Ericsson – hiába fogyózott már a télen is – azt mondja, hogy a nagyobb tömege az egyik fő oka annak, hogy rendszeresen lassabb csapattársánál, Kobajasi Kamuinál.


“Az a gond, hogy ő 10 kilóval könnyebb nálam, így nagyon nehéz hoznom ugyanazokat a köridőket, ugyanis körönként fél másodpercet veszítek csak a súlyom miatt” – nyilatkozta a hét közepi bahreini teszten a Carsh.netnek.
“Nem vagyok könnyű helyzetben. Folyamatosan igyekszünk könnyebbé tenni az autót, de valóban elkeserítő, hogy amellett, hogy újonc vagyok, még körönként 10 kilós hátrányt is cipelek. Nem tudom pontosan, hogy mennyivel, de mindkét autónk a minimális megengedett tömeg felett van, szóval a plusz 10 kilóval az enyém már jócskán felette jár. Kár, hogy ezen úszik el az időm.”
A nagyobb, testesebb pilótáknak csak jövőre lesz könnyebb dolga, amikorra további 10 kilót emelnek, és az autó és a pilóta együtt nem lehet majd könnyebb 701 kg-nál.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.