F1: Az FIA-elnök átgondolja az új szabályokat

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.04.10. 15.30

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója azt állítja, hogy Jean Todt FIA-elnök ígéretet tett neki a sokat kritizált új szabályok átgondolására.

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója azt állítja, hogy Jean Todt FIA-elnök ígéretet tett neki a sokat kritizált új szabályok átgondolására. A Red Bull egyik kifogása, hogy Daniel Ricciardót túlságosan súlyosan büntették a szerelők bokszutcai hibája miatt, a tíz másodperces, versenyen letöltött büntetése mellett még tíz hellyel hátrébb is sorolták.


“Szegény Daniel, pedig ő aztán nem tett semmi rosszat” – indokolta Marko, hogy miért rossz a szabály. “Van egy egyéni és egy konstruktőri bajnokság. Tőlünk, a csapattól kellett volna pontokat levonni vagy kemény pénzbírságot adni. Bár az én szememben ez nem volt veszélyes kiengedés, mert Daniel azonnal megállt, amint észlelte, hogy lötyög a kerék.”

Marko szerint hiba volt továbbá ennyire alacsonyra építeni az új orrokat, mert több baleset is mutatta, hogy az autók egymás alá csúszhatnak. Sokan ezzel magyarázzák Esteban Gutierrez borulásának okát is, aki Bahreinben Pastor Maldonadóval ütközött össze.

“Sajnos, ezen idén már nem tudunk változtatni, de jövőre a lehető leggyorsabban kell reagálnunk. Ezzel együtt talán az orrokat is szebbé tudjuk tenni. Todtnak is megvan a maga véleménye a különböző problémákról, azt ígérte, hogy átgondolja a felvetéseinket.”

Todt elmélkedik egy sort a duplapontos szezonzárón is, az elnök szerint át kell gondolni a szabályt, ha a nézőknek nem tetszik. A téma egyszer már felmerült az idén a stratégiai munkacsoport ülésén, akkor azonban nem kapott egyhangú támogatást a csapatoktól a szabály visszavonása.

“Egyhangú támogatásra van szükség, ha felül akarjuk vizsgálni ezt az ügyet” – mondta Todt. “Ha nincs egyhangú támogatás, nem lehet változtatni sem. Volt egy stratégiai ülésünk, és rákérdeztem, hogy akarunk-e változtatást. A válasz nem volt, de felesleges kérdezni, nem fogom elmondani, ki mondott nemet és ki igent.”

“Személy szerint meglepődtem, hogy ennyi érzelmet váltott ki ez az ügy, nem érzem úgy, hogy ez nagy változás lenne az F1-ben. De figyelnünk kell a reakciókra, és adott esetben reagálnunk rájuk.”

Niki Lauda szerint őrültség volt a dupla pontok bevezetése. “Teljesen rossz irány, mert ez szerencsejátékká silányítja az utolsó versenyt. Erre senki sem kíváncsi. Hiba volt bevezetni ezt a szabályt, remélhetőleg jövőre eltűnik újra. És nem azért mondom ezt, mert a Mercedestől beszélek: rajongó és egyben versenyző is vagyok. És úgy gondolom, hogy ha én az utolsó versenyemen defektet kaptam volna, és ezzel megvert volna valaki, felrobbantam volna az idegtől.”

Kommentek

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

F1: Nagyon csúnyát mondtak Rosbergről

Úgy tűnik, Jacques Villeneuve nem tartja sokra Nico Rosberget amiatt, hogy a német a bajnoki címét követően visszavonult.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autó a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.