A Pirelli a keddi-szerdai bahreini tesztelésen maga is végzett fejlesztési munkát, az új szabályoknak megfelelően a Caterham, a Williams és a Mercedes az egyik napot a gumiszállító felügyelete alatt töltötte. (A további teszteken a többi csapat kerül majd sorra.) 
Összesen nyolc újfajta konstrukciót és hat új keveréket próbáltak ki a két nap alatt, amelyeket mindig összevetettek az idei, rendszeresített gumikkal. A gyártó minden kísérleti guminál csakis egy változót alkalmazott, azaz vagy a keverék volt az új a már ismert tulajdonságú konstrukción, vagy fordítva. A 250 darab kísérleti abroncson összesen 110 kört, 595 kilométert tettek meg. 


A Pirelli emellett a 2015-re tervezett újításra, a gumimelegítő paplanok betiltására is készült, ilyen etapokat is futottak a csapatok, de még a hőség ellenére is igen húzós volt a feladat.
“Paplan nélküli Forma-1-es gumival menni igen érdekes, ugyanis nagyon nehéz őket felmelegíteni még a bahreini melegben is. Silverstone-ban és Spában még nagyobb kihívás lesz ez!” – mondta a Williams tesztelője, Felipe Nasr.
A nehézségre a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery is figyelmeztetett a múlt hétvégén: 
“A melegítőpaplan nélküli munka komoly gondot jelent. Nem a keverékek jelentik a problémát, hanem az, hogy ne legyen lufi az abroncsokból, ne váljanak kezelhetetlenné, veszélyessé” – utalt a “hideg” és bemelegedett gumik közötti nyomáskülönbségre. “Pillanatnyilag úgy látom, hogy a jelenlegi méretű abroncsokkal elég nehéz lesz megvalósítani a váltást.” 
A szakember hozzátette, hogy még a idén jóval bővebb tesztelési lehetőségek és az esetleges méretváltozás mellett is túl nagy kihívás lehet 2015-re előállni a megfelelő megoldással. 
“Elegendő idő mellett minden megoldható. De annyi tényező befolyásolja a biztonságot, hogy ezt nem lehet félvállról venni. Bár a tesztelés tekintetében sokat javult a helyzet, az azért kérdéses, hogy olyan mértékben, hogy a Forma-1-es követelményeknek megfelelő megoldást tudjunk kidolgozni (a jövő évre).”