F1: 2015-től fél a Pirelli

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.10. 12.30

A Pirelli komoly fejlesztési munkát végzett a bahreini teszten, de az olasz gyártónál lehetetlennek látják, hogy 2015-re búcsút intsenek a gumimelegítő paplanoknak.

A Pirelli a keddi-szerdai bahreini tesztelésen maga is végzett fejlesztési munkát, az új szabályoknak megfelelően a Caterham, a Williams és a Mercedes az egyik napot a gumiszállító felügyelete alatt töltötte. (A további teszteken a többi csapat kerül majd sorra.) 
Összesen nyolc újfajta konstrukciót és hat új keveréket próbáltak ki a két nap alatt, amelyeket mindig összevetettek az idei, rendszeresített gumikkal. A gyártó minden kísérleti guminál csakis egy változót alkalmazott, azaz vagy a keverék volt az új a már ismert tulajdonságú konstrukción, vagy fordítva. A 250 darab kísérleti abroncson összesen 110 kört, 595 kilométert tettek meg. 


A Pirelli emellett a 2015-re tervezett újításra, a gumimelegítő paplanok betiltására is készült, ilyen etapokat is futottak a csapatok, de még a hőség ellenére is igen húzós volt a feladat.
“Paplan nélküli Forma-1-es gumival menni igen érdekes, ugyanis nagyon nehéz őket felmelegíteni még a bahreini melegben is. Silverstone-ban és Spában még nagyobb kihívás lesz ez!” – mondta a Williams tesztelője, Felipe Nasr.
A nehézségre a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery is figyelmeztetett a múlt hétvégén: 
“A melegítőpaplan nélküli munka komoly gondot jelent. Nem a keverékek jelentik a problémát, hanem az, hogy ne legyen lufi az abroncsokból, ne váljanak kezelhetetlenné, veszélyessé” – utalt a “hideg” és bemelegedett gumik közötti nyomáskülönbségre. “Pillanatnyilag úgy látom, hogy a jelenlegi méretű abroncsokkal elég nehéz lesz megvalósítani a váltást.” 
A szakember hozzátette, hogy még a idén jóval bővebb tesztelési lehetőségek és az esetleges méretváltozás mellett is túl nagy kihívás lehet 2015-re előállni a megfelelő megoldással. 
“Elegendő idő mellett minden megoldható. De annyi tényező befolyásolja a biztonságot, hogy ezt nem lehet félvállról venni. Bár a tesztelés tekintetében sokat javult a helyzet, az azért kérdéses, hogy olyan mértékben, hogy a Forma-1-es követelményeknek megfelelő megoldást tudjunk kidolgozni (a jövő évre).”

Kommentek

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.