F1: 2015-től fél a Pirelli

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.10. 12.30

A Pirelli komoly fejlesztési munkát végzett a bahreini teszten, de az olasz gyártónál lehetetlennek látják, hogy 2015-re búcsút intsenek a gumimelegítő paplanoknak.

A Pirelli a keddi-szerdai bahreini tesztelésen maga is végzett fejlesztési munkát, az új szabályoknak megfelelően a Caterham, a Williams és a Mercedes az egyik napot a gumiszállító felügyelete alatt töltötte. (A további teszteken a többi csapat kerül majd sorra.) 
Összesen nyolc újfajta konstrukciót és hat új keveréket próbáltak ki a két nap alatt, amelyeket mindig összevetettek az idei, rendszeresített gumikkal. A gyártó minden kísérleti guminál csakis egy változót alkalmazott, azaz vagy a keverék volt az új a már ismert tulajdonságú konstrukción, vagy fordítva. A 250 darab kísérleti abroncson összesen 110 kört, 595 kilométert tettek meg. 


A Pirelli emellett a 2015-re tervezett újításra, a gumimelegítő paplanok betiltására is készült, ilyen etapokat is futottak a csapatok, de még a hőség ellenére is igen húzós volt a feladat.
“Paplan nélküli Forma-1-es gumival menni igen érdekes, ugyanis nagyon nehéz őket felmelegíteni még a bahreini melegben is. Silverstone-ban és Spában még nagyobb kihívás lesz ez!” – mondta a Williams tesztelője, Felipe Nasr.
A nehézségre a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery is figyelmeztetett a múlt hétvégén: 
“A melegítőpaplan nélküli munka komoly gondot jelent. Nem a keverékek jelentik a problémát, hanem az, hogy ne legyen lufi az abroncsokból, ne váljanak kezelhetetlenné, veszélyessé” – utalt a “hideg” és bemelegedett gumik közötti nyomáskülönbségre. “Pillanatnyilag úgy látom, hogy a jelenlegi méretű abroncsokkal elég nehéz lesz megvalósítani a váltást.” 
A szakember hozzátette, hogy még a idén jóval bővebb tesztelési lehetőségek és az esetleges méretváltozás mellett is túl nagy kihívás lehet 2015-re előállni a megfelelő megoldással. 
“Elegendő idő mellett minden megoldható. De annyi tényező befolyásolja a biztonságot, hogy ezt nem lehet félvállról venni. Bár a tesztelés tekintetében sokat javult a helyzet, az azért kérdéses, hogy olyan mértékben, hogy a Forma-1-es követelményeknek megfelelő megoldást tudjunk kidolgozni (a jövő évre).”

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.