F1: Szakembert veszített a Red Bull

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.09. 13.40

A Red Bull aerodinamikai főnöke mostantól kényszerszabadságon, a kijelölt utódot is magáénak követeli a McLaren, miközben a csapat igyekszik felzárkózni a Mercedeshez.

A Mercedes AMG a 2014-es Forma-1-es idény első három futamát mind megnyerte, legutóbb, Bahreinben még a Red Bulltól is ritkán látott fölénnyel győzött Lewis Hamilton és Nico Rosberg.
A rosszul sikerült Renault-motorral szerelt Red Bullnál tudják, hogy a jövő hétvégén, Kínában is hasonló várható, de abban bíznak, hogy az európai szakasz kezdetén szereplő versenyeken több esélyük lehet majd – igaz, teljes felzárkózásról még akkor sem lesz szó. 

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Csak abban reménykedünk, hogy Európában már lőtávolban leszünk. Bahreinben a jó motor számít, és Kínában is ugyanez lesz a két hosszú egyenes miatt. De Barcelonában és Monacóban már újra nagyobb hangsúlyt kap a kasztni” – mondta a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko. 
“A Mercedes találékonysága és a jóval korábban elkezdett felkészülése miatt nekünk és a Ferrarinak is nagyon sokat kell dolgozni, hogy akár csak a közelükbe érjünk. Ez egy hosszú folyamat lesz, nem lehet egy zseniális húzással megoldani” – tette hozzá.
A Red Bullnál közben személycsere is zajlik: a McLarennel már tavaly leszerződött, de jelenlegi kontraktusát a címvédőknél egészen mostanáig aktívan töltő aerodinamikai főnök, Peter Prodromou a csapat közlése szerint befejezte az érdemi munkát, mostantól már kényszerszabadságát tölti, mielőtt valamikor később az év folyamán, vagy 2015 elején munkába állna Wokingban.
Az Adrian Newey jobbkezeként emlegetett Prodromou posztjára a korábbi aerodinamikai részlegvezető, Dan Fallows került – pontosabban kerülne, ugyanis a McLaren szerint ő is az övék, ugyanis őt már tavaly leigazolták, igaz, a munkát még nem kezdte meg – most Red Bullhoz térne vissza. Indulhat a jogi huzavona a csapatok között.

Kommentek

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.