A Mercedes AMG a 2014-es Forma-1-es idény első három futamát mind megnyerte, legutóbb, Bahreinben még a Red Bulltól is ritkán látott fölénnyel győzött Lewis Hamilton és Nico Rosberg.
A rosszul sikerült Renault-motorral szerelt Red Bullnál tudják, hogy a jövő hétvégén, Kínában is hasonló várható, de abban bíznak, hogy az európai szakasz kezdetén szereplő versenyeken több esélyük lehet majd – igaz, teljes felzárkózásról még akkor sem lesz szó. 

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Csak abban reménykedünk, hogy Európában már lőtávolban leszünk. Bahreinben a jó motor számít, és Kínában is ugyanez lesz a két hosszú egyenes miatt. De Barcelonában és Monacóban már újra nagyobb hangsúlyt kap a kasztni” – mondta a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko. 
“A Mercedes találékonysága és a jóval korábban elkezdett felkészülése miatt nekünk és a Ferrarinak is nagyon sokat kell dolgozni, hogy akár csak a közelükbe érjünk. Ez egy hosszú folyamat lesz, nem lehet egy zseniális húzással megoldani” – tette hozzá.
A Red Bullnál közben személycsere is zajlik: a McLarennel már tavaly leszerződött, de jelenlegi kontraktusát a címvédőknél egészen mostanáig aktívan töltő aerodinamikai főnök, Peter Prodromou a csapat közlése szerint befejezte az érdemi munkát, mostantól már kényszerszabadságát tölti, mielőtt valamikor később az év folyamán, vagy 2015 elején munkába állna Wokingban.
Az Adrian Newey jobbkezeként emlegetett Prodromou posztjára a korábbi aerodinamikai részlegvezető, Dan Fallows került – pontosabban kerülne, ugyanis a McLaren szerint ő is az övék, ugyanis őt már tavaly leigazolták, igaz, a munkát még nem kezdte meg – most Red Bullhoz térne vissza. Indulhat a jogi huzavona a csapatok között.