F1: Csak a V6-osok miatt maradt a Mercedes

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.04.09. 15.30

Csakis a turbómotorokra való 2014-es váltás miatt nem merült fel komoly témaként a Forma-1-ből való kilépés a Mercedesnél.

Csakis a turbómotorokra való 2014-es váltás miatt nem merült fel komoly témaként a Forma-1-ből való kilépés a Mercedesnél. Thomas Weber, a Mercedest irányító Daimler fejlesztésekért felelős igazgatótanácsi tagja szerint erősen kétséges lett volna a folytatás, ha a sport nem vált irányt.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Az már régóta ismert, hogy a sorozatban nyert világbajnoki címek ellenére a Renault kiszállt volna az F1-ből, ha maradnak a V8-asok, a Honda pedig az új 1,6-os turbók nélkül nem jelentette volna be visszatérését 2015-től.

“Bizonytalanná vált volna a Mercedes F1-es jövője a régi motorok megtartásával? Azt kell mondanom, hogy igen” – jelentette ki Weber, aki szerint a Mercedes győzelmei esetén is csak a távozás időpontja lett volna kérdés. “Az igazgatótanács az ilyen dolgoktól függetlenül dönt. Felelősek vagyunk a cég működéséért, csak azért maradni, mert nyerünk, nem elég erős érv.”

Weber szerint egy gyártónak ma az számít, hogy az F1-es irány párhuzamosan fusson az utcai autók fejlesztésével. Ebből a szempontból pedig soha nem volt annyira a “helyén” a Forma-1, mint most. “Korábban csak szórakozásból jártam a versenyekre. Most a munkám része” – jellemezte a változást Weber.

“Soha nem volt még annyira közel az F1-es technológia az utcai autókhoz, mint most. Kis lökettérfogat, turbófeltöltés és hibrid technológia – pont erre van szükségünk. Nekünk is van abban felelősségünk, hogy elmagyarázzuk a szurkolóknak, hogy ez az egész miért jó, ez az egyetlen reális alternatíva.”

Még Niki Lauda, a Mercedes ügyvezetői jogkörrel nem rendelkező igazgatója is úgy érzi, az F1 térdre rogyott volna az új motorok nélkül. “A régi motorokkal a garázscsapatok irányába ment volna a sport” – vélekedett Lauda. “A nagy gyártók mind eltűntek volna, velük együtt pedig a rajongók is. A lehető legjobb dolog volt elmenni a modern, jövőorientált F1 irányába.”

FIA

Kommentek

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

Borsos áron eladó a Need For Speed egyik sztárja

A GTA Spano másolata igazi sztár. Nemcsak a Need For Speed moziban tűnt fel, de a világ egyik legnépszerűbb előadójának klipjében is. Most bárki licitálhat rá.

F1: Itt van Vettel és Räikkönen új Ferrarija

A Ferrari is leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen új járgánya az SF70H névre hallgat.

Fontos határidő jön a kötelezőnél

Annak a 120 ezer személyautó-tulajdonosnak, aki év végi évfordulóval kötötte újra kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását, március elsejéig kell rendeznie az esedékes, baleseti adóval növelt díjrészletét.

Ráhajtottak a magyarok a kedvezményes e-autókra

Jelentős érdeklődés mutatkozik az elektromos autókra az állami támogatásnak köszönhetően.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.