F1: Csak a V6-osok miatt maradt a Mercedes

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.04.09. 15.30

Csakis a turbómotorokra való 2014-es váltás miatt nem merült fel komoly témaként a Forma-1-ből való kilépés a Mercedesnél.

Csakis a turbómotorokra való 2014-es váltás miatt nem merült fel komoly témaként a Forma-1-ből való kilépés a Mercedesnél. Thomas Weber, a Mercedest irányító Daimler fejlesztésekért felelős igazgatótanácsi tagja szerint erősen kétséges lett volna a folytatás, ha a sport nem vált irányt.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Az már régóta ismert, hogy a sorozatban nyert világbajnoki címek ellenére a Renault kiszállt volna az F1-ből, ha maradnak a V8-asok, a Honda pedig az új 1,6-os turbók nélkül nem jelentette volna be visszatérését 2015-től.

“Bizonytalanná vált volna a Mercedes F1-es jövője a régi motorok megtartásával? Azt kell mondanom, hogy igen” – jelentette ki Weber, aki szerint a Mercedes győzelmei esetén is csak a távozás időpontja lett volna kérdés. “Az igazgatótanács az ilyen dolgoktól függetlenül dönt. Felelősek vagyunk a cég működéséért, csak azért maradni, mert nyerünk, nem elég erős érv.”

Weber szerint egy gyártónak ma az számít, hogy az F1-es irány párhuzamosan fusson az utcai autók fejlesztésével. Ebből a szempontból pedig soha nem volt annyira a “helyén” a Forma-1, mint most. “Korábban csak szórakozásból jártam a versenyekre. Most a munkám része” – jellemezte a változást Weber.

“Soha nem volt még annyira közel az F1-es technológia az utcai autókhoz, mint most. Kis lökettérfogat, turbófeltöltés és hibrid technológia – pont erre van szükségünk. Nekünk is van abban felelősségünk, hogy elmagyarázzuk a szurkolóknak, hogy ez az egész miért jó, ez az egyetlen reális alternatíva.”

Még Niki Lauda, a Mercedes ügyvezetői jogkörrel nem rendelkező igazgatója is úgy érzi, az F1 térdre rogyott volna az új motorok nélkül. “A régi motorokkal a garázscsapatok irányába ment volna a sport” – vélekedett Lauda. “A nagy gyártók mind eltűntek volna, velük együtt pedig a rajongók is. A lehető legjobb dolog volt elmenni a modern, jövőorientált F1 irányába.”

FIA

Kommentek

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

Alonso benézett az Indycar-futamra

Az idei Indy 500-on induló Fernando Alonso a hétvégén az amerikai versenyszéria egyik fordulóján járt körülnézni. Elmondta, hogy miért vág előbb az Indynek, és miért jöhet később Le Mans.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.