Így tért vissza Schumacher a halál torkából

100 napja bukott a legenda

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.08. 10.35

Immár 100 napja, hogy a Forma-1 történetének legeredményesebb versenyzője életveszélyes és talán örökre szóló sérüléseket szenvedett. Áttekintés az eddigiekről.

Miután Michael Schumacher 2012 végén végleg elhagyta a Forma-1-et, a hétszeres világbajnok legendáról csak hébe-hóba hallhattunk, nem járt a futamokra, inkább a családjával élvezte a jól megérdemelt pihenést.
Sajnos csak egy év jutott neki ebből, ugyanis tavaly december 29-én szörnyű balesetet szenvedett. A legenda immár 100 napja kórházban, magatehetetlenül. 

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Az első hírek azon a vasárnapon arról szóltak, hogy Schumacher balesetet szenvedett a franciaországi Méribelben, ahol fiával, Mickkel síelt, nagyot esett, kórházba vitték, de magánál volt, beszélt.
Néhány óra múlva azonban már világosabb, pontosabban sokkal sötétebb volta kép: kiderült, hogy a 45 éves expilóta igen súlyos, életveszélyes agysérüléseket szenvedett, a grenoble-i egyetemi kórházban élet és halál között lebeg. Ezt az ottani orvosok is megerősítették a másnap délelőtti sajtótájékoztatón, hozzátéve, hogy sisak nélkül nem is élhette volna túl a bukást.
Schumacheren egymás után két életmentő műtétet is végrehajtottak, de a válságos állapot még napokig húzódott, a január 4-ei születésnapján a kórház előtt szorító Ferrari-szurkolók is úgy sejthették, hogy az ünneplés egyben a búcsú is lehet.

Schumi december 29. óta fekszik itt Fotó: Europress

Schumi december 29. óta fekszik itt Fotó: Europress
Természetesen óriási érdeklődés irányult a német szupersztárra, volt olyan újságíró, aki magát papnak álcázva akart bejutni hozzá, és a kórházi dolgozók is szivárogtathattak, így Schumi kórlapját zárolták, és csak az őt közvetlenül ellátó személyzet férhetett hozzá.
Bár a család – a feleség, Corinna, a gyerekek, Mick és Gina-Maria, az öcs, Ralf és az apa Rolf – naponta reggeltől estig vele voltak, hivatalos hírek jó két hétig nem érkeztek, csak annyit lehetett tudni, hogy Schumacher állapot kritikus, mesterséges kómában van.  
Míg az F1-es állapotát illetően teljes volt a csend, a helyi hatóságok azért tették a dolgukat, az abbeville-i ügyészség megvizsgálta a baleset körülményeit – a sisakkamerás felvételek is felhasználva -, és megállapították, hogy Schumacher egy két kijelölt pálya közti szakaszra tévedt, ahol a viszonylag alacsony sebessége ellenére egy szikla megdobta, majd 10 méterrel arrébb egy másik sziklára érkezett fejjel. 

Michael és Corinna Schumacher (Fotó: Europress)

Michael és Corinna Schumacher (Fotó: Europress)


Felelős nem volt, a pálya üzemeltetői az előírásoknak megfelelően jelölték a szakaszokat, és Schumacher sem követett el semmi őrültséget, egyszerűen egy nagyon szerencsétlen balesetről volt szó.
Január végén érkeztek az első pozitív hírek arról, hogy a Schumi állapota annyira stabilizálódott, hogy orvosai megszüntették a mesterséges altatást, elindult az ébresztési fázis, a biztató információk azonban az idő múlásával egyre negatívabb fénybe kerültek, ugyanis az ébredés nem történt meg, a múló idő pedig egyre rontotta a kilátásokat.
Február és március nagy része az egyre aggasztóbb várakozással telt el, úgy tűnt, hogy már csak a család reménykedik a felépülésben, miközben Schumi a szó szoros és átvitt értelmében is egyre fogy, és ha nem lesz változás, hetekben, hónapokban, legjobb esetben néhány évben mérhető az élete, az is kómában, teljesen magatehetetlenül.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Schumit a család mellett régi munkatársai, barátai is látogatták azért, Felipe Massa, Jean Todt, Ross Brawn is ébresztgette az egykori ferrarist, még régi, versenyeken rögzített rádióbeszélgetések lejátszásával is igyekeztek stimulálni.
Jó hírek végül a múlt héten érkeztek, a korábbi “biztató jelek”, “még mindig reménykedünk” jellegű közlemények helyett megfoghatóan pozitív üzenet érkezett a családtól arról, hogy Schumacher “időnként az éberség és a tudatosság jeleit mutatja”, azaz kezd magához térni.
 

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Az elmúlt napokban német források ezt újra és újra megerősítették, úgy tudni, hogy a legenda immár érdemben reagál a hangokra és képes a szemkontaktusra is.
Az öntudat – egyelőre részlges – visszanyerése hatalmas lépés, ez már tényleg a felépülés első lépcsője, persze azt sajnos nem tudni előre, milyen szinten térhet majd vissza a régi Schumi és hogy a folyamat meddig tart majd. Hónapokban, években kell gondolkodni.  

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.