F1: Rosbergé az első tesztnap

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.08. 18.00

A kétnapos bahreini teszt első napján a Mercedes volt a leggyorsabb Nico Rosberggel, mögötte a Force India és a Ferrari.

A Mercedes az eddigi versenyhétvégéken látott uralma folytatódott a 2014-es Forma-1-es idény első szezon közbeni tesztjén is Bahreinben. A kétnapos gyakorlás első napján Nico Rosberg összesen 121 kört húzott le (csak délelőtt 70-et), és egyedül ő futott 1:36 alatti kört – igaz, ez jócskán elmaradt a múlt szombati pole-idejétől.


A Force India is továbbvitte a hétvégi jó formát, másodikként Nico Hülkenberg zárt, míg a Fernando Alonso által “mélypontnak” bélyegzett Bahreini Nagydíj után javulni akaró Ferrari a spanyollal a volánnál a 3. időt hozta.
Alonso a nap végén előzte meg a mclarenes Kevin Magnussent, aki eredetileg nem is vezetett volna, ugyanis korábban a tesztelőt, Stoffel Vandoorne-t osztották be keddre, de a csapat végül meggondolta magát, és az újonc dán versenyzőnek adott vezetési lehetőséget. Magnussen 101 körével a nap második legszorgalmasabbja volt.
A Williams csak 28 kört ment, de a csapat állítása szerint Valtteri Bottas ennyi alatt is végigvitte a tervezett aerodinamikai, beállítási és erőforrás-tesztprogramját.
Daniel Ricciardo ugyan csak a 7. lett a Red Bull-lal, a marussiás Max Chilton is gyorsabb volt nála, de a címvédő csapat 91 kört futott, azaz mindenképp tevékeny napjuk volt – és persze ahogy a teszteken mindig, köridők nem jelentenek sokat.


A keddi nap apró F1-történeti pillanatot is jelentett, ugyanis a Sauber a 18 éves Szergej Szirotkint küldte a pályára, a 19 éves Toro Rosso-újonc Danyiil Kvjattal együtt így első ízben egyszerre két orosz vezetett a pályán a Forma-1-ben. A sauberes tesztelő 75 körrel zárt, míg Kvjat 67 körrel, az utolsó idővel végzett, azonban azt állította, hogy hasznos, eredményes volt a nap.
2014-ben a Pirelli minden egyes csapattól “megkap” egy tesztnapot, amikor a gyártó irányítása alatt dolgoznak a gumik fejlesztésén, a sort a Caterham kezdte ma. A kiscsapatnál a tesztelő, Robin Frijns vezetett, azonban hidraulikai meghibásodás miatt már másfél órával a zárás előtt véget ért számára a nap.
A legrosszabb napja egyértelműen a Lotusnak volt: Pastor Maldonado neve mellé ugyan a 10., azaz utolsó előtti idő került, viszont csak 16 kör – az autóban megadta magát a Renault-erőforrás.  

Teszt, Bahrein, 2014.04.08.

 #  Pilóta  Csapat  Idő  Kör
 1.  N. Rosberg  Mercedes AMG  1:35,897  120
 2.  N. Hülkenberg  Force India-Mercedes  1:36,064  68
 3.  F. Alonso  Ferrari  1:36,626  67
 4.  K. Magnussen  McLaren-Mercedes  1:36,634  101
 5.  V. Bottas  Williams-Mercedes  1:37,305  28
 6.  M. Chilton  Marussia-Ferrari  1:37,678  60
 7.  D. Ricciardo  Red Bull-Renault  1:38,326  91
 8.  Sz. Szirotkin  Sauber-Ferrari  1:39,023  75
 9.  R. Frijns  Caterham-Renault  1:40,027  36
 10.  P. Maldonado  Lotus-Renault  1:40,183  16
 11.  D. Kvjat  Toro Rosso-Renault  1:40,452  67

Kommentek

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.