F1: Az elnök tesz a koplaló pilótákra

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.08. 09.30

A Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Jean Todtot nem izgatják a fogyókúrára kényszerülő versenyzőkről érkező hírek.

Az elmúlt időszakban jó néhányszor írtunk már arról, hogy az új Forma-1-es erőforrások alulbecsült tömege miatt az autók minimális súlyhatárát nem emelték meg eléggé 2014-re, ezért a versenyképesség érdekében a nagyobb termetű pilóták még a korábbiaknál is komolyabb fogyókúrára kényszerülnek.
  

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Az idény eleje óta hallani lehetett arról, hogy egyesek igyekeznek szándékos kiszáradással kilókat ledobni az időmérő és a verseny előtt, a sauberes Adrian Sutil elmondta, hogy ő már nem is visz itatót az autójában, míg Jean-Eric Vergne pedig elárulta, hogy az extrém diéta miatt az Ausztrál és a Maláj Nagydíj között kórházba is került.
“Lementem 67 kilóra, ami egy kicsit már kevés volt, elfogyott az energiám. De azóta felszedtem egy kicsit, most már jól vagyok” – mondta a francia az Autopsortnak.
Az új autók minimumtömegének megemelésének igénye természetesen már a 2013-as idény végén felmerült, de a szabályváltoztatáshoz az összes csapat egyetértése kellett volna, néhányan viszont nem bólintottak rá, csak jövőre adnak további 10 kg-om a jelenlegi 691-hez. 

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A Forma-1 szabályait hozó és felügyelő Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke a koplaló pilótákról szóló hírek ellenére nem aggódik. Szerinte nincs veszély.
“Szerintem egy normális diéta mellett senki nem kerül kórházba a túlzott súlyvesztés miatt. Én úgy gondolom, hogy a fogyókúra miatt nem kerül kórházba az ember” – intézte el a kérdést Todt Bahreinben.

Kommentek

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.