Bernie Ecclestone is úgy érzi, hogy nehéz lesz felhangosítani az idei Forma-1-es autókat, erre nincs gyors megoldás. Bahreinben általános volt az egyetértés azzal kapcsolatban, hogy valamit kezdeni kellene az új turbómotorok hangjával, mert valós veszély, hogy emiatt elpártolnak a rajongók a sorozattól.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Dolgozunk az ügyön” – mondta Ecclestone. “Ha tudnánk, mit kellene tennünk, megtennénk. Ilyen egyszerű. Jelen pillanatban senki nem tudja, hogyan kéne nekifogni.” Ecclestone örül annak, hogy a Mercedes is nyitott a motorhang erősítésére, holott ezzel odaveszhet előnyének egy része. “Jó, hogy akik ellenezhetnék ezt a dolgot, velünk vannak, sőt nagyon komolyan dolgoznak rajta.”

Ecclestone jelenleg furcsa kettős játékot űz, senki nem tudja, valójában hova akar kilyukadni az üzletember. Sokszor célozgat rá, hogy a Jean Todt-féle új F1 nem elég izgalmas, ebben a formában nem elég vonzó a rajongóknak, de egy elmélet szerint ezzel csak a sport értékét akarja lenullázni, hogy fillérekért megvásárolhassa a CVC-től az egészet.

Hol nagy az egyetértés a két erős ember között, hol teljesen távol állnak az álláspontjaik, Ecclestone legutóbbi nyilatkozata sem oldja az ellentmondást. “Jean? Nem, nincs semmi gond, jól kijövünk. Semmi gondunk, zéró, zéró, zéró problémánk van.”

Ecclestone állítja, nonszensz azt feltételezni, hogy teljes kontrollt szeretne szerezni az F1 felett, az egész ügy nem erről szól. Hogy mégis miről? Azt talán maga sem tudja, mindenesetre a todtos nyilatkozatot semmissé téve jelezte, hogy GP1 néven el lehetne indítani egy remek új sorozatot. A GP1 elnevezés jogai Ecclestone-nál vannak, az F1 és a Forma-1 felett az FIA rendelkezik.

“Talán a GP2-ből kellene Forma-1-et csinálnunk” – nyilatkozta Ecclestone, de csak ő tudja, hogy viccelt vagy komolyan gondolja a dolgot. “Az autók majdnem olyan gyorsak, mint a zöld F1-ben, és még hangosabbak is. Sokkal kevesebbe is kerül, mint az F1, lehetne sokkal több csapatunk.”