Ecclestone a GP2-ből csinálna új F1-et

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.04.08. 14.30

Bernie Ecclestone is úgy érzi, hogy nehéz lesz felhangosítani az idei Forma-1-es autókat, erre nincs gyors megoldás. De célzott a GP2 átalakítására.

Bernie Ecclestone is úgy érzi, hogy nehéz lesz felhangosítani az idei Forma-1-es autókat, erre nincs gyors megoldás. Bahreinben általános volt az egyetértés azzal kapcsolatban, hogy valamit kezdeni kellene az új turbómotorok hangjával, mert valós veszély, hogy emiatt elpártolnak a rajongók a sorozattól.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Dolgozunk az ügyön” – mondta Ecclestone. “Ha tudnánk, mit kellene tennünk, megtennénk. Ilyen egyszerű. Jelen pillanatban senki nem tudja, hogyan kéne nekifogni.” Ecclestone örül annak, hogy a Mercedes is nyitott a motorhang erősítésére, holott ezzel odaveszhet előnyének egy része. “Jó, hogy akik ellenezhetnék ezt a dolgot, velünk vannak, sőt nagyon komolyan dolgoznak rajta.”

Ecclestone jelenleg furcsa kettős játékot űz, senki nem tudja, valójában hova akar kilyukadni az üzletember. Sokszor célozgat rá, hogy a Jean Todt-féle új F1 nem elég izgalmas, ebben a formában nem elég vonzó a rajongóknak, de egy elmélet szerint ezzel csak a sport értékét akarja lenullázni, hogy fillérekért megvásárolhassa a CVC-től az egészet.

Hol nagy az egyetértés a két erős ember között, hol teljesen távol állnak az álláspontjaik, Ecclestone legutóbbi nyilatkozata sem oldja az ellentmondást. “Jean? Nem, nincs semmi gond, jól kijövünk. Semmi gondunk, zéró, zéró, zéró problémánk van.”

Ecclestone állítja, nonszensz azt feltételezni, hogy teljes kontrollt szeretne szerezni az F1 felett, az egész ügy nem erről szól. Hogy mégis miről? Azt talán maga sem tudja, mindenesetre a todtos nyilatkozatot semmissé téve jelezte, hogy GP1 néven el lehetne indítani egy remek új sorozatot. A GP1 elnevezés jogai Ecclestone-nál vannak, az F1 és a Forma-1 felett az FIA rendelkezik.

“Talán a GP2-ből kellene Forma-1-et csinálnunk” – nyilatkozta Ecclestone, de csak ő tudja, hogy viccelt vagy komolyan gondolja a dolgot. “Az autók majdnem olyan gyorsak, mint a zöld F1-ben, és még hangosabbak is. Sokkal kevesebbe is kerül, mint az F1, lehetne sokkal több csapatunk.”

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.