Alonso: A Mercedes megfoghatatlan

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.08. 08.30

Fernando Alonso elismeri, hogy az idény első felében közük sem lehet a Mercedeshez, de a siralmas Bahreini Nagydíj után is hisz benne, hogy küzdhetnek még a címért.

A Ferrari borzalmasan leszerepelt a múlt vasárnapi Bahreini Nagydíjon, hiszen annak ellenére, hogy Fernando Alonsónak és Kimi Räikkönennek is gyakorlatilag teljesen sima, problémamentes versenye volt, csak a 9-10. helyet hozták, miután a riválisok játszi könnyedséggel előzgették meg őket.


Az olasz csapat számára a 2014-es évre az elnök, Luca di Montezemolo jó előre egyetlen elfogadható eredményt, a bajnoki sikert jelölte ki, de ez pillanatnyilag egészen elképzelhetetlennek tűnik – nem csoda, hogy a Ferrari vezér a szereplést látva már a futam felénél le is lépett vasárnap. 
Az immár ötödik ferraris szezonját kezdő, minden bizonnyal egyre frusztráltabb Alonso kifelé egyelőre a pillanatnyi tények megállapítására szorítkozik, és arról beszél, hogy még javulhatnak. 
“A Mercedes fantasztikus volt eddig. Mindenki másnál jobban dolgoznak, Nico (Rosberg) és Lewis (Hamilton) fantasztikusan versenyez, egyáltalán nem hibáznak. Voltak már nehéz körülmények, esős időmérők, de ők nem hibáznak, küzdenek, de teljesen tisztán” – méltatta az idei favoritokat.
“Az idény első felében nem lehet elkapni őket, de láttuk már, hogy a Brawn GP uralta a bajnokság első felét (2009-ben), és az idény második felében már kicsit küszködtek” – utalt az elődcsapat szereplésére. 
 


A saját helyzetükről így beszélt: “Bár mindent beleadtunk, nem lehetünk elégedettek a jelenlegi teljesítménnyel, így egyetlen dolgunk van, éjt nappallá téve dolgozni. Még az szezon elején járunk, szerintem felzárkózhatunk. Megvannak az erőforrásaink és a potenciálunk, csak rajunk múlik.”
Ma és holnap Bahreinben megtartják az első idény közbeni tesztet, Alonso mindkét nap vezet. A technikai főnök, Pat Fry szerint átfogó programot visznek majd, sok újítást kipróbálnak.
“Maranellóban keressük a megoldásokat a jobb erőátvitel és a jobb vezethetőség elérésére, emellett az autó aerodinamikai hatékonyságát is igyekszünk javítani. A versenyen gyűjtött adatok jó összehasonlítási alapot adnak a tesztre tervezett az átfogó ellenőrzési programunkhoz” – magyarázta a szakember.

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.