A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) még tavaly év végén jelezte, hogy 2015-ben új csapato(ka)t venne fel a Forma-1-be.
Három jelentkező akadt: az amerikai, NASCAR-os Gene Haas, az egykori Jordan- és HRT-főnök Dr. Colin Kolles és a szerb Zoran Stefanovic projektje. Az utóbbi már a motorpartner megtalálásán elbukott, de a másik két pályázatot érdemben megvizsgálta az FIA és azóta a Forma-1 jogtulajdonosa, a CVC kezébe került az elfogadás kérdése.
A CVC megbízásából az F1-et igazgató Bernie Ecclestone a bahreini hétvégén azt állította, hogy mostanra döntöttek, mindkét esélyes zöld utat kapott:

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“Felvesszük őket” – mondta a Haas-féle projektről. “És felvettünk egy másik csapatot is. Hogy aztán sikerül-e nekik az indulás, az már más kérdés. Örülünk, hogy két újabb csapat jön. Jean Todttal is megbeszéltük már. Megegyeztünk, hogy ha két csapat szeretne jönni, akkor mindkettőt beengedjük” – állította.
Ecclestone korábban többször is arról beszélt, hogy neki 10-11 csapat is elég lenne, de most arra a kérdésre, hogy megfelel-e neki 13 csapat, így felelt: “Jaja, simán.”
Pletykák szerint Haas alakulata amolyan Ferrari B-csapat lehet majd, a lehető legtöbb átvett technikával, azonban az F1-es infrastruktúra, a gyár felépítése egyelőre kérdéses az ő esetükben, 2015 talán túl korán jöhet.
Kolles projektje élvezi a román állam támogatását, a fő befektető – a sors iróniája – a romániai Ferrari-importőr, orvos, volt egészségügyi miniszter, Ion Bazac. A román-német fogorvos/motorsport-szakember Kolles az infrastruktúra tekintetében jól áll, ugyanis Németországban jól felszerelt létesítménye van (a HRT-t is onnan működtették, amíg ő volt a főnök).
Ecclestone az új csapatok mellett az idén bevezetett, az F1-rajongók által egyöntetűen elutasított duplapontos szezonzáróról is beszélt, és ahogy Malajziában a motorok hangját illetően visszakozott, most ebben a témában is finomított az álláspontján.
“Nem javasoltam volna, ha nem hittem volna, hogy ez a helyes lépés” – mondta az angol, aki eredetileg az utolsó három versenyen szeretett volna dupla pontokat osztani. “Az volt az elképzelésem, hogy ha a bajnokság esetleg még két-három futammal a vége előtt nyitott, akkor valaki felzárkózhasson.”
Ecclestone elismerte, hogy az újítás azért “talán nem fair”. “Valaki jól dolgozott kezdettől fogva, gyűjtötte a pontokat, aztán valaki más meg csak az utolsó pár futamon összekapja magát és beéri.”