A 2014-es Forma-1-es idény egyik nagy meglepetése volt a szezon elején, hogy az új, 1,6 literes turbós V6-os motorok hangja mennyivel erőtlenebb, halkabb, mint a korábban használt erőforrásoké.

Fotó: Europress


A televíziós közvetítések pályamikrofonjainak áthelyezésével és az akusztikai beállításokkal igyekeztek javítani, de az igény egyértelmű arra, hogy maguk a motorok legyenek hangosabbak – többek között erről is tárgyaltak a Bahreinben a csapatok és a motorgyártók képviselői, az F1-et szervező Bernie Ecclestone és a sportágat felügyelő Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt.
Az FIA-elnök azt mondta, hogy sikerült is megegyezniük, hamarosan feláll egy munkacsoport, amely a megvalósítás részleteit vizsgálja, az eredményeket pedig a Spanyol Nagydíjat követő teszten próbálhatják ki.
“Megvitattuk a dolgot az F1-ben részt vevő gyártókkal, megnézzük, a szabályok keretin belül mit lehet tenni. Megnézzük, milyen megoldás lehet rövid, közép és hosszú távon a hangerő növelésére, amiket alkalmazunk is, ha a csapatok mind rábólintanak” – mondta Todt. 
“Nagyon nehéz lenne megmondani, hogy mikor lesznek hangosabbak az autók. Felkértek, hogy foglalkozzak a problémával, mert aggasztó a dolog. Ha sikerül egyhangú megegyezésre jutni a megoldásról, akkor bevezetjük. Barcelona után lesz egy kétnapos teszt, remélhetőleg ott már ki lehet majd próbálni valamit” – folytatta.