Felhangosítják a Forma-1-et

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.07. 10.30

Bahreinben a Forma-1 fejesei és csapatok vezetői megegyeztek, hogy valamilyen műszaki megoldással hangosabbá teszik az idei motorokat.

A 2014-es Forma-1-es idény egyik nagy meglepetése volt a szezon elején, hogy az új, 1,6 literes turbós V6-os motorok hangja mennyivel erőtlenebb, halkabb, mint a korábban használt erőforrásoké.

Fotó: Europress


A televíziós közvetítések pályamikrofonjainak áthelyezésével és az akusztikai beállításokkal igyekeztek javítani, de az igény egyértelmű arra, hogy maguk a motorok legyenek hangosabbak – többek között erről is tárgyaltak a Bahreinben a csapatok és a motorgyártók képviselői, az F1-et szervező Bernie Ecclestone és a sportágat felügyelő Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt.
Az FIA-elnök azt mondta, hogy sikerült is megegyezniük, hamarosan feláll egy munkacsoport, amely a megvalósítás részleteit vizsgálja, az eredményeket pedig a Spanyol Nagydíjat követő teszten próbálhatják ki.
“Megvitattuk a dolgot az F1-ben részt vevő gyártókkal, megnézzük, a szabályok keretin belül mit lehet tenni. Megnézzük, milyen megoldás lehet rövid, közép és hosszú távon a hangerő növelésére, amiket alkalmazunk is, ha a csapatok mind rábólintanak” – mondta Todt. 
“Nagyon nehéz lenne megmondani, hogy mikor lesznek hangosabbak az autók. Felkértek, hogy foglalkozzak a problémával, mert aggasztó a dolog. Ha sikerül egyhangú megegyezésre jutni a megoldásról, akkor bevezetjük. Barcelona után lesz egy kétnapos teszt, remélhetőleg ott már ki lehet majd próbálni valamit” – folytatta.

F1

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.