F1: Elbukott a költségplafon terve

Puccsra készül Ecclestone?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.07. 11.40

Hiába volt előzetes megegyezés, a Forma-1-es csapatok az utolsó pillanatban kihátráltak, 2015-ben nem vezetik be a kiadási plafont a sportágban.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) még tavaly jelezte, hogy idén kidolgozzák majd a 2015-ös bevezetésre szánt Forma-1-es kiadási plafont, amely biztosíthatja, hogy a pénzügyileg évek óta küszködő kis- és középcsapatok számára is fenntartható marad a részvétel.
A költségplafon most vasárnap, Bahreinben is téma volt az F1-es fejesek megbeszélésein, az FIA-elnök a vasárnap délelőtt még igen bizakodóan nyilatkozott:

Fotó: Europress


“Az eddigi tárgyalásaink alapján úgy tudom, hogy a csapatok többsége, az FIA és a sportág jogtulajdonosa (a Bernie Ecclestone által képviselt CVC) is szeretné a kiadási plafont” – utalt a 150 millió eurós limitre.
Ezután jött a feketeleves: kiderült, hogy az F1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoportban jelenlévő hat csapat – a Red Bull, a Mercedes, a Ferrari, a Lotus, a McLaren és a Williams – mégsem támogatja az elképzelést, pontosabban 260 milliót szerettek volna, ami gyakorlatilag nem jelent korlátozást.
“A Stratégiai Munkacsoport hat csapata most hirtelen már nem akar költségplafont. Egyértelmű, hogy ha a jogtulajdonos (Ecclestone) és a hat csapat ellene van, akkor én nem tudom bevezetni. Ez a matematikája. Ez így azt jelenti, hogy nem lesz költségplafon” – mondta Todt pár órával később. 
Egyesek úgy sejtik, hogy a fordulat Bernie Ecclestone aknamunkájának köszönhető. Pár hete felröppent, hogy az angol kisember azon ügyeskedik, hogy a Red Bull és a Ferrari hathatós segítségével az folyamatos panaszkodással, az új F1 fitymálásával csökkentse a sportág piaci értékét, és végül olcsón visszavásárolhassa a sportág jogait a CVC-től, hogy így a németországi korrupciós ügyétől függetlenül az ő kezében maradjon a Forma-1 irányítása.

Fotó: Europress


A költségplafon elbuktatása is illeszkedhet ebbe, hiszen ezzel az FIA orrára is odakoppint, jelezve, hogy ő irányít, ha pedig nem Todték nem úgy táncolnak, ahogy ő fütyül, még messzebbre is mehet. A német Auto Motor und Sport úgy tudja, Ecclestone akár arra is kész, hogy ejtse az FIA birtokában lévő Forma-1 nevet és a felügyelőszervezet nélkül, GP1 néven vigye tovább a sportágat.
A puccsról az F1 gazdasági-politikai ügyeit mélységében ismerő Christian Sylt azt gondolja, botorság, Ecclestone nem készül a felvásárlásra, és nem is rajta múlik a dolog, hiszen ha a tulajdonos CVC csoport nem akarja eladni a Forma-1-et, akkor hiába ügyeskedik a kisember. A képet persze árnyalja, hogy Sylt viszont Ecclestone bizalmasának számít, gyakran az ő szócsöveként tevékenykedik. 

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.