F1: Elbukott a költségplafon terve

Puccsra készül Ecclestone?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.07. 11.40

Hiába volt előzetes megegyezés, a Forma-1-es csapatok az utolsó pillanatban kihátráltak, 2015-ben nem vezetik be a kiadási plafont a sportágban.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) még tavaly jelezte, hogy idén kidolgozzák majd a 2015-ös bevezetésre szánt Forma-1-es kiadási plafont, amely biztosíthatja, hogy a pénzügyileg évek óta küszködő kis- és középcsapatok számára is fenntartható marad a részvétel.
A költségplafon most vasárnap, Bahreinben is téma volt az F1-es fejesek megbeszélésein, az FIA-elnök a vasárnap délelőtt még igen bizakodóan nyilatkozott:

Fotó: Europress


“Az eddigi tárgyalásaink alapján úgy tudom, hogy a csapatok többsége, az FIA és a sportág jogtulajdonosa (a Bernie Ecclestone által képviselt CVC) is szeretné a kiadási plafont” – utalt a 150 millió eurós limitre.
Ezután jött a feketeleves: kiderült, hogy az F1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoportban jelenlévő hat csapat – a Red Bull, a Mercedes, a Ferrari, a Lotus, a McLaren és a Williams – mégsem támogatja az elképzelést, pontosabban 260 milliót szerettek volna, ami gyakorlatilag nem jelent korlátozást.
“A Stratégiai Munkacsoport hat csapata most hirtelen már nem akar költségplafont. Egyértelmű, hogy ha a jogtulajdonos (Ecclestone) és a hat csapat ellene van, akkor én nem tudom bevezetni. Ez a matematikája. Ez így azt jelenti, hogy nem lesz költségplafon” – mondta Todt pár órával később. 
Egyesek úgy sejtik, hogy a fordulat Bernie Ecclestone aknamunkájának köszönhető. Pár hete felröppent, hogy az angol kisember azon ügyeskedik, hogy a Red Bull és a Ferrari hathatós segítségével az folyamatos panaszkodással, az új F1 fitymálásával csökkentse a sportág piaci értékét, és végül olcsón visszavásárolhassa a sportág jogait a CVC-től, hogy így a németországi korrupciós ügyétől függetlenül az ő kezében maradjon a Forma-1 irányítása.

Fotó: Europress


A költségplafon elbuktatása is illeszkedhet ebbe, hiszen ezzel az FIA orrára is odakoppint, jelezve, hogy ő irányít, ha pedig nem Todték nem úgy táncolnak, ahogy ő fütyül, még messzebbre is mehet. A német Auto Motor und Sport úgy tudja, Ecclestone akár arra is kész, hogy ejtse az FIA birtokában lévő Forma-1 nevet és a felügyelőszervezet nélkül, GP1 néven vigye tovább a sportágat.
A puccsról az F1 gazdasági-politikai ügyeit mélységében ismerő Christian Sylt azt gondolja, botorság, Ecclestone nem készül a felvásárlásra, és nem is rajta múlik a dolog, hiszen ha a tulajdonos CVC csoport nem akarja eladni a Forma-1-et, akkor hiába ügyeskedik a kisember. A képet persze árnyalja, hogy Sylt viszont Ecclestone bizalmasának számít, gyakran az ő szócsöveként tevékenykedik. 

Kommentek

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

F1: Nagyon csúnyát mondtak Rosbergről

Úgy tűnik, Jacques Villeneuve nem tartja sokra Nico Rosberget amiatt, hogy a német a bajnoki címét követően visszavonult.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.