F1: Elbukott a költségplafon terve

Puccsra készül Ecclestone?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.07. 11.40

Hiába volt előzetes megegyezés, a Forma-1-es csapatok az utolsó pillanatban kihátráltak, 2015-ben nem vezetik be a kiadási plafont a sportágban.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) még tavaly jelezte, hogy idén kidolgozzák majd a 2015-ös bevezetésre szánt Forma-1-es kiadási plafont, amely biztosíthatja, hogy a pénzügyileg évek óta küszködő kis- és középcsapatok számára is fenntartható marad a részvétel.
A költségplafon most vasárnap, Bahreinben is téma volt az F1-es fejesek megbeszélésein, az FIA-elnök a vasárnap délelőtt még igen bizakodóan nyilatkozott:

Fotó: Europress


“Az eddigi tárgyalásaink alapján úgy tudom, hogy a csapatok többsége, az FIA és a sportág jogtulajdonosa (a Bernie Ecclestone által képviselt CVC) is szeretné a kiadási plafont” – utalt a 150 millió eurós limitre.
Ezután jött a feketeleves: kiderült, hogy az F1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoportban jelenlévő hat csapat – a Red Bull, a Mercedes, a Ferrari, a Lotus, a McLaren és a Williams – mégsem támogatja az elképzelést, pontosabban 260 milliót szerettek volna, ami gyakorlatilag nem jelent korlátozást.
“A Stratégiai Munkacsoport hat csapata most hirtelen már nem akar költségplafont. Egyértelmű, hogy ha a jogtulajdonos (Ecclestone) és a hat csapat ellene van, akkor én nem tudom bevezetni. Ez a matematikája. Ez így azt jelenti, hogy nem lesz költségplafon” – mondta Todt pár órával később. 
Egyesek úgy sejtik, hogy a fordulat Bernie Ecclestone aknamunkájának köszönhető. Pár hete felröppent, hogy az angol kisember azon ügyeskedik, hogy a Red Bull és a Ferrari hathatós segítségével az folyamatos panaszkodással, az új F1 fitymálásával csökkentse a sportág piaci értékét, és végül olcsón visszavásárolhassa a sportág jogait a CVC-től, hogy így a németországi korrupciós ügyétől függetlenül az ő kezében maradjon a Forma-1 irányítása.

Fotó: Europress


A költségplafon elbuktatása is illeszkedhet ebbe, hiszen ezzel az FIA orrára is odakoppint, jelezve, hogy ő irányít, ha pedig nem Todték nem úgy táncolnak, ahogy ő fütyül, még messzebbre is mehet. A német Auto Motor und Sport úgy tudja, Ecclestone akár arra is kész, hogy ejtse az FIA birtokában lévő Forma-1 nevet és a felügyelőszervezet nélkül, GP1 néven vigye tovább a sportágat.
A puccsról az F1 gazdasági-politikai ügyeit mélységében ismerő Christian Sylt azt gondolja, botorság, Ecclestone nem készül a felvásárlásra, és nem is rajta múlik a dolog, hiszen ha a tulajdonos CVC csoport nem akarja eladni a Forma-1-et, akkor hiába ügyeskedik a kisember. A képet persze árnyalja, hogy Sylt viszont Ecclestone bizalmasának számít, gyakran az ő szócsöveként tevékenykedik. 

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.