F1: A Merci megtalálta az új dupla diffúzort

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.04.07. 14.30

Az elismert szakíró Mark Hughes már tudni véli, hogy mivel veri tönkre ellenfeleit a Mercedes az idén. A motor felépítésében van a trükk.

Az elismert szakíró Mark Hughes már tudni véli, hogy mivel veri tönkre ellenfeleit a Mercedes az idén. Hughes a Brawn GP 2009-es újításához, a dupla diffúzorhoz hasonlította a Mercedes trükkjének jelentőségét, az pedig akkor világbajnoki címeket ért a kiscsapatnak.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Hughes szerint a Mercedes abból kovácsolt előnyt, hogy a turbó turbináját a motor mögött, a töltőlevegő sűrítésére használt kompresszort viszont előtte helyezte el. A két elem a két hengersor között húzódó tengellyel kapcsolódik össze, amely Hughes szerint nagyon bonyolult technikai kihívás lehetett.

Hughes azt feltételezi, hogy ezzel a megoldással a Mercedes-motor turbólyuka kisebb, ezért a turbinát kevésbé kell az akkumulátorban tárolt energiával, az MGU-H segítségével felpörgetni gázadás előtt, és ez értelemszerűen energiát takarít meg.

A felesleget a főtengelyhez csatlakozó MGU-K-n keresztül közvetlenül a hajtásba lehet táplálni, ami tetszés szerint felhasználható a teljesítmény növelésére vagy a fogyasztás csökkentésére. Korábbi hírek szerint a Renault hátránya 80 lóerő a Mercedesszel szemben, a Ferrarié valamivel kisebb, ezt részben magyarázhatja a németek innovatív motorkonstrukciója.

Mindezeken túl azzal, hogy a kompresszor távolabb került a leömlőktől, a levegő is kevésbé forrósodik fel benne, ezért kisebb hűtő is elég volt hozzá. Ugyanezt a motort kapják a partnercsapatok, a Williams, a McLaren és a Force India is, nekik is előnyt jelent, a Mercedes azonban a kezdetektől fogva tudta, milyen lesz a motorja, így az autót is köré építhette. Hughes szerint ezt a megoldást nem lehet lemásolni, mert a motorfejlesztést február végén befagyasztották, csak megbízhatósági okok miatt lehet módosítani.

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.