F1: A Merci megtalálta az új dupla diffúzort

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.04.07. 14.30

Az elismert szakíró Mark Hughes már tudni véli, hogy mivel veri tönkre ellenfeleit a Mercedes az idén. A motor felépítésében van a trükk.

Az elismert szakíró Mark Hughes már tudni véli, hogy mivel veri tönkre ellenfeleit a Mercedes az idén. Hughes a Brawn GP 2009-es újításához, a dupla diffúzorhoz hasonlította a Mercedes trükkjének jelentőségét, az pedig akkor világbajnoki címeket ért a kiscsapatnak.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Hughes szerint a Mercedes abból kovácsolt előnyt, hogy a turbó turbináját a motor mögött, a töltőlevegő sűrítésére használt kompresszort viszont előtte helyezte el. A két elem a két hengersor között húzódó tengellyel kapcsolódik össze, amely Hughes szerint nagyon bonyolult technikai kihívás lehetett.

Hughes azt feltételezi, hogy ezzel a megoldással a Mercedes-motor turbólyuka kisebb, ezért a turbinát kevésbé kell az akkumulátorban tárolt energiával, az MGU-H segítségével felpörgetni gázadás előtt, és ez értelemszerűen energiát takarít meg.

A felesleget a főtengelyhez csatlakozó MGU-K-n keresztül közvetlenül a hajtásba lehet táplálni, ami tetszés szerint felhasználható a teljesítmény növelésére vagy a fogyasztás csökkentésére. Korábbi hírek szerint a Renault hátránya 80 lóerő a Mercedesszel szemben, a Ferrarié valamivel kisebb, ezt részben magyarázhatja a németek innovatív motorkonstrukciója.

Mindezeken túl azzal, hogy a kompresszor távolabb került a leömlőktől, a levegő is kevésbé forrósodik fel benne, ezért kisebb hűtő is elég volt hozzá. Ugyanezt a motort kapják a partnercsapatok, a Williams, a McLaren és a Force India is, nekik is előnyt jelent, a Mercedes azonban a kezdetektől fogva tudta, milyen lesz a motorja, így az autót is köré építhette. Hughes szerint ezt a megoldást nem lehet lemásolni, mert a motorfejlesztést február végén befagyasztották, csak megbízhatósági okok miatt lehet módosítani.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.