F1: A Merci megtalálta az új dupla diffúzort

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.04.07. 14.30

Az elismert szakíró Mark Hughes már tudni véli, hogy mivel veri tönkre ellenfeleit a Mercedes az idén. A motor felépítésében van a trükk.

Az elismert szakíró Mark Hughes már tudni véli, hogy mivel veri tönkre ellenfeleit a Mercedes az idén. Hughes a Brawn GP 2009-es újításához, a dupla diffúzorhoz hasonlította a Mercedes trükkjének jelentőségét, az pedig akkor világbajnoki címeket ért a kiscsapatnak.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Hughes szerint a Mercedes abból kovácsolt előnyt, hogy a turbó turbináját a motor mögött, a töltőlevegő sűrítésére használt kompresszort viszont előtte helyezte el. A két elem a két hengersor között húzódó tengellyel kapcsolódik össze, amely Hughes szerint nagyon bonyolult technikai kihívás lehetett.

Hughes azt feltételezi, hogy ezzel a megoldással a Mercedes-motor turbólyuka kisebb, ezért a turbinát kevésbé kell az akkumulátorban tárolt energiával, az MGU-H segítségével felpörgetni gázadás előtt, és ez értelemszerűen energiát takarít meg.

A felesleget a főtengelyhez csatlakozó MGU-K-n keresztül közvetlenül a hajtásba lehet táplálni, ami tetszés szerint felhasználható a teljesítmény növelésére vagy a fogyasztás csökkentésére. Korábbi hírek szerint a Renault hátránya 80 lóerő a Mercedesszel szemben, a Ferrarié valamivel kisebb, ezt részben magyarázhatja a németek innovatív motorkonstrukciója.

Mindezeken túl azzal, hogy a kompresszor távolabb került a leömlőktől, a levegő is kevésbé forrósodik fel benne, ezért kisebb hűtő is elég volt hozzá. Ugyanezt a motort kapják a partnercsapatok, a Williams, a McLaren és a Force India is, nekik is előnyt jelent, a Mercedes azonban a kezdetektől fogva tudta, milyen lesz a motorja, így az autót is köré építhette. Hughes szerint ezt a megoldást nem lehet lemásolni, mert a motorfejlesztést február végén befagyasztották, csak megbízhatósági okok miatt lehet módosítani.

Kommentek

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.