Az elismert szakíró Mark Hughes már tudni véli, hogy mivel veri tönkre ellenfeleit a Mercedes az idén. Hughes a Brawn GP 2009-es újításához, a dupla diffúzorhoz hasonlította a Mercedes trükkjének jelentőségét, az pedig akkor világbajnoki címeket ért a kiscsapatnak.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Hughes szerint a Mercedes abból kovácsolt előnyt, hogy a turbó turbináját a motor mögött, a töltőlevegő sűrítésére használt kompresszort viszont előtte helyezte el. A két elem a két hengersor között húzódó tengellyel kapcsolódik össze, amely Hughes szerint nagyon bonyolult technikai kihívás lehetett.

Hughes azt feltételezi, hogy ezzel a megoldással a Mercedes-motor turbólyuka kisebb, ezért a turbinát kevésbé kell az akkumulátorban tárolt energiával, az MGU-H segítségével felpörgetni gázadás előtt, és ez értelemszerűen energiát takarít meg.

A felesleget a főtengelyhez csatlakozó MGU-K-n keresztül közvetlenül a hajtásba lehet táplálni, ami tetszés szerint felhasználható a teljesítmény növelésére vagy a fogyasztás csökkentésére. Korábbi hírek szerint a Renault hátránya 80 lóerő a Mercedesszel szemben, a Ferrarié valamivel kisebb, ezt részben magyarázhatja a németek innovatív motorkonstrukciója.

Mindezeken túl azzal, hogy a kompresszor távolabb került a leömlőktől, a levegő is kevésbé forrósodik fel benne, ezért kisebb hűtő is elég volt hozzá. Ugyanezt a motort kapják a partnercsapatok, a Williams, a McLaren és a Force India is, nekik is előnyt jelent, a Mercedes azonban a kezdetektől fogva tudta, milyen lesz a motorja, így az autót is köré építhette. Hughes szerint ezt a megoldást nem lehet lemásolni, mert a motorfejlesztést február végén befagyasztották, csak megbízhatósági okok miatt lehet módosítani.