F1: Észbontó versenyen győzött Hamilton

Forma-1 Bahreini Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.06. 19.05

Az első két futam unalmáért sokszorosan kárpótló akcióorgiában győzött Lewis Hamilton a Bahreini Nagydíjon. Mindenki mindenki ellen a reflektorok alatt.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Ismét kettős győzelemmel zárt a Mercedes csapat, miután Lewis Hamilton, Nico Rosberget megelőzve nyert a Forma-1 Bahreini Nagydíjon. A brit pilóta a rajtnál előzte meg csapattársát, aki ugyan a verseny végégig nyomás alatt tartotta, de nem tudta visszaelőzni. Fantasztikus csatát vívtak. A dobogóra a Force India versenyzője Sergio Perez állhatott még fel.
Az idei év eddigi legjobb versenye volt, annak köszönhetően, hogy a Ferrari és Renault motorral szerelt autók szenvedtek, míg a Mercedes-motoros kocsik szárnyaltak. 
Utóbbiak simán átgázoltak előbbieken, miközben egymással  is izgalmas csatát vívtak. A Force India, a Williams is komoly tempót mutatott, a McLarennél viszont mindkét autó műszaki hiba miatt kiesett.
A futam legveszélyesebb pillanata volt, amikor Pastor Maldonado a bokszutcából a pályára hajtva autójával felöklelte az ott érkező Esteban Gutierez járművét, amely ettől a levegőben többször megpördült.
Így zajlott a verseny
Alkonyban, 25 fokos levegő- és 29 fokos aszfalthőmérséklet mellett kezdődött a 2014-es Forma-1-es idény harmadik fordulója, a Bahreini Nagydíj, amely egyben a sportág történetének 900., és a helyszín 10. futama, egyben az első ottani villanyfényes futama lett.
Az élről a két mercedeses, Nico Rosberg és Lewis Hamilton, mögülük a “középmezőny” szereplői, Valtteri Bottas, Sergio Perez, utánuk a korelnök, Kimi Räikkönen és a 250. versenyén induló Jenson Button, majd Felipe Massa, Kevin Magnussen, Fernando Alonso és az időmérőn gyengén szereplő Sebastian Vettel sorakozott.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A szombati 3., Daniel Ricciardo csak a 13. helyről indult, és az edzéseken remeklő Nico Hülkenberg is csak a 11. rajtkockából próbált előbbre törni. 
Hamilton határozottan bújt Rosberg elé, mögöttük Valtteri Bottas gyengén rajtolt, csapattársa, Massa viszont egészen a 3. helyig ugrott. A tavalyi idény második fele óta “összenőtt” Alonso és Hülkenberg most is együtt mozgott, Räikkönent maguk mögé utasították a startnál – a finn megint összeért a mclarenes újonccal, Magnussennel.
Hátul Pastor Maldonado találkozott Jean-Eric Vergne találkozott, a franciának hátsó defekttel kellett a bokszba kullognia.
Az első körök rendeződése után a sorrend Hamilton, Rosberg, Massa, Perez, Bottas, Button, Alonso, Hülkenberg, Räikkönen, és Vettel volt a top10-ben, mögöttük Magnussen, Ricciardo és a Toro Rossó-s újonc, Danyiil Kvjat igyekezett a pontszerző helyekre kapaszkodni.
A 6. körben Hülkenberg megelőzte Alonsót, majd a tizedik körben Button kapta el Bottast, aki aztán ki is ment friss gumikért.
A 12. körben Sergio Perez erőből tolta keresztül a Force Indiát a 3. helyen haladó Massa Williamsén, ahogy a mexikói az időmérő után mondta, a cél a dobogó volt.  

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Bottas után az élmezőnyből Alonso ment ki gumikért a 13. körben. Ugyanekkor a mezőny végében a sauberes Adrian Sutil és a marussiás Jules Bianchi birkózott pár kanyarok keresztül, többször is összeértek, a francia bal hátsó defektet kapott, a német versenyző autója megadta magát a pálya szélére húzódott.
Vettel autóján elromlott a DRS, a csapat a közvetlenül mögötte haladó Ricciardo elengedésére utasította a címvédőt, amit meg is tett.  
Közben Massa, Räikkönen is kint járt. Hülkenberg sokáig kivárt, a késői kiállással veszített is, Alonso elöl Kvjat és Räikkönen mögé esett vissza, azonban pár kanyar alatt ott is hagyta őket. Utánuk Vettel és Perez is kiment, Button, Ricciardo és a vezető Mercedesek húzták legtovább – Rosberg időnként “kóstolgatta” is egymást, a német a 18. kör elején meg is próbált bebújni a célegyenes végén. 
Akkor nem sikerült, de a német a következő körben újra támadott, néhány kanyar erejéig az élre is állt, de Hamilton visszavette a vezetést. Az angolt a 20. körben hívták ki gumikért – a csata a korábbi, stratégiailag előnyösebb kerékcseréről is szólt a két mercis között. Rosberg két körrel később járt kint. Vettel is megejtette a cseréjét.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A sorrend a 22. körben Hamilton, Rosberg, Bottas, Massa, Hülkenberg, Perez (azaz a Mercedes-sereg), Alonso, Button, Räikkönen és Vettel volt a top10-ben. A Mercedes-motoros autók lazán előzgették meg a Ferrarikat.
Vettel a 25. körben vette el a 9. helyet Räikkönentől, míg előrébb Massa támadta csapattársát, Bottast, mögöttük Hülkenberg figyelte, lehet-e ő a nevető harmadik. Bottas a 26. körre ki is ment friss gumikért.
A Force Indiá-sok egymással is versenyben voltak, Perez a 26. körben megelőzte Hülkenberget és Massa üldözésére indult. A 28. körben el is kapta a brazilt, megint a 3. helyen haladt. Hülkenberg követte csapattársát, ő is legyűrte a williamsest.
A következő körben Massa és Alonso is kiment a második cseréjére.
A Räikkönennel körök óta csatázó Daniel Ricciardo a 32. körben gyűrte le a ferrarist, majd a Red Bull után Bottas is ugyanezt tette veterán honfitársával. Rövidesen Massa is elkapta Räikkönent.
A sorrend a 34. körben Hamilton, Rosberg, Perez, Hülkenberg, Button, Vettel, Ricciardo, Bottas, Massa és Alonso volt a pontszerző helyeken, miután Räikkönen kiment a bokszba.
Perez és Vettel a 35. körben ment ki, miközben Massa lazán ment el Ricciardo mellett, majd Perez Alonsót előzte meg. Hülkenberg a következő körben cserélt – mindkét Force India kétkiállásos stratégián volt.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A 41. körben durva baleset történt, amikor a bokszutcából visszatérő Maldonado oldalról felöklelte Esteban Gutierrez Sauberjét. Az alacsony orr megint inkább súlyosbította a balesetet, ugyanis a Sauber a levegőben fordult egyet. Gutierrez nagyot esett, de saját erőből szállt ki az autóból.
A törmelék miatt beküldték a biztonsági autót, a mezőny nagy része pedig ki is használta a lehetőséget a kerékcserére. Mindeközben Kevin Magnussen McLarenje, pontosabban a sebességváltó megadta magát, a dán újonc füstölve húzódott félre a pályán.
Az újrarajtolás előtt a sorrend Hamilton, Rosberg, Perez, Hülkenberg, Button, Vettel, Ricciardo, Massa, Bottas és Alonso volt a top10-ben. A nagy vesztes a lassabb közepeseken haladó Hamilton volt, akinek a felépített előnye elúszott, megkapta a nyakára a friss lágyakon haladó csapattársát az utolsó 10 körre. A csapat mindkettejüket figyelmeztette, hogy két autónak kell célba érnie.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Az újrarajtolásnál Rosberg nem tudta megelőzni Hamiltont, mögöttük viszont a Force Indiánál megtörtént a csere, de Perez visszavette a 3. helyet – hátrébb is mindenki próbált helyezkedni, pozíciót fogni, folytak a csaták.
Az 50. körben Ricciardo előzte meg Vettelt, de a német nem hagyta magát, az első öt kanyarban ment az adok-kapok, végül az ausztrál győzött. Mögöttük Alonso előzte meg Buttont a 9. helyért.
Vettel az 51. körben támadta Ricciardót, de a vezetésért is teljes értékű csata zajlott, Rosberg hatalmas agresszivitással próbálkozott Hamilton ellen szinte minden kanyarban.
Két pozícióval lejjebb Ricciardo kapott el egy újabb németet: Hülkenbergtől vette el a 4. helyet. Az 56. körben Vettel is a Williamsek elé került, akik aztán egymással csatáztak.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A befutónál végül Hamilton szerezte meg pályafutása első bahreini győzelmét, míg Rosberg a 2. hellyel hozta a Mercedes kettős sikerét.
Az ezüst nyilak mögött a Force India történetének második dobogós helyezését szerező Perez, az első Red Bull-os pontjait begyűjtő Ricciardo, a 11. helyről előrekapaszkodó Hülkenberg, majd Vettel, a Williamsek (Bottas, Massa) és a Ferrarik (Alonso, Räikkönen) értek be a top10-ben.

Bahreini Nagydíj, Szahír, 2014.04.06.

Kommentek

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.