F1: Észbontó versenyen győzött Hamilton

Forma-1 Bahreini Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.06. 19.05

Az első két futam unalmáért sokszorosan kárpótló akcióorgiában győzött Lewis Hamilton a Bahreini Nagydíjon. Mindenki mindenki ellen a reflektorok alatt.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Ismét kettős győzelemmel zárt a Mercedes csapat, miután Lewis Hamilton, Nico Rosberget megelőzve nyert a Forma-1 Bahreini Nagydíjon. A brit pilóta a rajtnál előzte meg csapattársát, aki ugyan a verseny végégig nyomás alatt tartotta, de nem tudta visszaelőzni. Fantasztikus csatát vívtak. A dobogóra a Force India versenyzője Sergio Perez állhatott még fel.
Az idei év eddigi legjobb versenye volt, annak köszönhetően, hogy a Ferrari és Renault motorral szerelt autók szenvedtek, míg a Mercedes-motoros kocsik szárnyaltak. 
Utóbbiak simán átgázoltak előbbieken, miközben egymással  is izgalmas csatát vívtak. A Force India, a Williams is komoly tempót mutatott, a McLarennél viszont mindkét autó műszaki hiba miatt kiesett.
A futam legveszélyesebb pillanata volt, amikor Pastor Maldonado a bokszutcából a pályára hajtva autójával felöklelte az ott érkező Esteban Gutierez járművét, amely ettől a levegőben többször megpördült.
Így zajlott a verseny
Alkonyban, 25 fokos levegő- és 29 fokos aszfalthőmérséklet mellett kezdődött a 2014-es Forma-1-es idény harmadik fordulója, a Bahreini Nagydíj, amely egyben a sportág történetének 900., és a helyszín 10. futama, egyben az első ottani villanyfényes futama lett.
Az élről a két mercedeses, Nico Rosberg és Lewis Hamilton, mögülük a “középmezőny” szereplői, Valtteri Bottas, Sergio Perez, utánuk a korelnök, Kimi Räikkönen és a 250. versenyén induló Jenson Button, majd Felipe Massa, Kevin Magnussen, Fernando Alonso és az időmérőn gyengén szereplő Sebastian Vettel sorakozott.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A szombati 3., Daniel Ricciardo csak a 13. helyről indult, és az edzéseken remeklő Nico Hülkenberg is csak a 11. rajtkockából próbált előbbre törni. 
Hamilton határozottan bújt Rosberg elé, mögöttük Valtteri Bottas gyengén rajtolt, csapattársa, Massa viszont egészen a 3. helyig ugrott. A tavalyi idény második fele óta “összenőtt” Alonso és Hülkenberg most is együtt mozgott, Räikkönent maguk mögé utasították a startnál – a finn megint összeért a mclarenes újonccal, Magnussennel.
Hátul Pastor Maldonado találkozott Jean-Eric Vergne találkozott, a franciának hátsó defekttel kellett a bokszba kullognia.
Az első körök rendeződése után a sorrend Hamilton, Rosberg, Massa, Perez, Bottas, Button, Alonso, Hülkenberg, Räikkönen, és Vettel volt a top10-ben, mögöttük Magnussen, Ricciardo és a Toro Rossó-s újonc, Danyiil Kvjat igyekezett a pontszerző helyekre kapaszkodni.
A 6. körben Hülkenberg megelőzte Alonsót, majd a tizedik körben Button kapta el Bottast, aki aztán ki is ment friss gumikért.
A 12. körben Sergio Perez erőből tolta keresztül a Force Indiát a 3. helyen haladó Massa Williamsén, ahogy a mexikói az időmérő után mondta, a cél a dobogó volt.  

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Bottas után az élmezőnyből Alonso ment ki gumikért a 13. körben. Ugyanekkor a mezőny végében a sauberes Adrian Sutil és a marussiás Jules Bianchi birkózott pár kanyarok keresztül, többször is összeértek, a francia bal hátsó defektet kapott, a német versenyző autója megadta magát a pálya szélére húzódott.
Vettel autóján elromlott a DRS, a csapat a közvetlenül mögötte haladó Ricciardo elengedésére utasította a címvédőt, amit meg is tett.  
Közben Massa, Räikkönen is kint járt. Hülkenberg sokáig kivárt, a késői kiállással veszített is, Alonso elöl Kvjat és Räikkönen mögé esett vissza, azonban pár kanyar alatt ott is hagyta őket. Utánuk Vettel és Perez is kiment, Button, Ricciardo és a vezető Mercedesek húzták legtovább – Rosberg időnként “kóstolgatta” is egymást, a német a 18. kör elején meg is próbált bebújni a célegyenes végén. 
Akkor nem sikerült, de a német a következő körben újra támadott, néhány kanyar erejéig az élre is állt, de Hamilton visszavette a vezetést. Az angolt a 20. körben hívták ki gumikért – a csata a korábbi, stratégiailag előnyösebb kerékcseréről is szólt a két mercis között. Rosberg két körrel később járt kint. Vettel is megejtette a cseréjét.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A sorrend a 22. körben Hamilton, Rosberg, Bottas, Massa, Hülkenberg, Perez (azaz a Mercedes-sereg), Alonso, Button, Räikkönen és Vettel volt a top10-ben. A Mercedes-motoros autók lazán előzgették meg a Ferrarikat.
Vettel a 25. körben vette el a 9. helyet Räikkönentől, míg előrébb Massa támadta csapattársát, Bottast, mögöttük Hülkenberg figyelte, lehet-e ő a nevető harmadik. Bottas a 26. körre ki is ment friss gumikért.
A Force Indiá-sok egymással is versenyben voltak, Perez a 26. körben megelőzte Hülkenberget és Massa üldözésére indult. A 28. körben el is kapta a brazilt, megint a 3. helyen haladt. Hülkenberg követte csapattársát, ő is legyűrte a williamsest.
A következő körben Massa és Alonso is kiment a második cseréjére.
A Räikkönennel körök óta csatázó Daniel Ricciardo a 32. körben gyűrte le a ferrarist, majd a Red Bull után Bottas is ugyanezt tette veterán honfitársával. Rövidesen Massa is elkapta Räikkönent.
A sorrend a 34. körben Hamilton, Rosberg, Perez, Hülkenberg, Button, Vettel, Ricciardo, Bottas, Massa és Alonso volt a pontszerző helyeken, miután Räikkönen kiment a bokszba.
Perez és Vettel a 35. körben ment ki, miközben Massa lazán ment el Ricciardo mellett, majd Perez Alonsót előzte meg. Hülkenberg a következő körben cserélt – mindkét Force India kétkiállásos stratégián volt.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A 41. körben durva baleset történt, amikor a bokszutcából visszatérő Maldonado oldalról felöklelte Esteban Gutierrez Sauberjét. Az alacsony orr megint inkább súlyosbította a balesetet, ugyanis a Sauber a levegőben fordult egyet. Gutierrez nagyot esett, de saját erőből szállt ki az autóból.
A törmelék miatt beküldték a biztonsági autót, a mezőny nagy része pedig ki is használta a lehetőséget a kerékcserére. Mindeközben Kevin Magnussen McLarenje, pontosabban a sebességváltó megadta magát, a dán újonc füstölve húzódott félre a pályán.
Az újrarajtolás előtt a sorrend Hamilton, Rosberg, Perez, Hülkenberg, Button, Vettel, Ricciardo, Massa, Bottas és Alonso volt a top10-ben. A nagy vesztes a lassabb közepeseken haladó Hamilton volt, akinek a felépített előnye elúszott, megkapta a nyakára a friss lágyakon haladó csapattársát az utolsó 10 körre. A csapat mindkettejüket figyelmeztette, hogy két autónak kell célba érnie.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Az újrarajtolásnál Rosberg nem tudta megelőzni Hamiltont, mögöttük viszont a Force Indiánál megtörtént a csere, de Perez visszavette a 3. helyet – hátrébb is mindenki próbált helyezkedni, pozíciót fogni, folytak a csaták.
Az 50. körben Ricciardo előzte meg Vettelt, de a német nem hagyta magát, az első öt kanyarban ment az adok-kapok, végül az ausztrál győzött. Mögöttük Alonso előzte meg Buttont a 9. helyért.
Vettel az 51. körben támadta Ricciardót, de a vezetésért is teljes értékű csata zajlott, Rosberg hatalmas agresszivitással próbálkozott Hamilton ellen szinte minden kanyarban.
Két pozícióval lejjebb Ricciardo kapott el egy újabb németet: Hülkenbergtől vette el a 4. helyet. Az 56. körben Vettel is a Williamsek elé került, akik aztán egymással csatáztak.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A befutónál végül Hamilton szerezte meg pályafutása első bahreini győzelmét, míg Rosberg a 2. hellyel hozta a Mercedes kettős sikerét.
Az ezüst nyilak mögött a Force India történetének második dobogós helyezését szerező Perez, az első Red Bull-os pontjait begyűjtő Ricciardo, a 11. helyről előrekapaszkodó Hülkenberg, majd Vettel, a Williamsek (Bottas, Massa) és a Ferrarik (Alonso, Räikkönen) értek be a top10-ben.

Bahreini Nagydíj, Szahír, 2014.04.06.

Kommentek

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.