F1: Esélytelen elkapni a Mercedest?

Szerző: Baka Gábor levél küldés  Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.04.05. 09.00

Több mint egy másodperces előnnyel nyerte Lewis Hamilton a Bahreini Nagydíj második szabadedzését, a mercis elégedett volt. Sebastian Vettel lemondott a hétvégéről.

Mindkét bahreini edzést Lewis Hamilton nyerte pénteken, igazán nagyra délután nőtt az angol előnye. “Az autó jobbnak tűnik az itteni teszteléshez képest, az egyensúly tekintetében nagyon jó” – mondta Hamilton. “Még meg kell piszkálnunk ezt-azt, hogy tökéletes legyen, de érzésre tényleg nagyon jó. Egyre jobban kiismerjük az autót, egyre javulunk, már jobban mennek a beállítások, mint a tesztelés idején. A teszteken nagyon sok mindennel foglalkozunk, nem lehet kihegyezni az autót, de itt most csak a hétvégi beállításokkal foglalkozunk.”

A malajziai győzelem és a pénteki tarolás ellenére a 2008-as bajnok nem akarja elkiabálni a folytatást – igaz, komoly ellenfélként csak a csapattársát, Nico Rosberget említette. “Nico is nagyon gyors, nagyon versenyképes. Nem tudhatjuk, hogy ki, mennyi üzemanyaggal ment ma, szóval nehéz megmondani, hol állnak a riválisok valójában.” Rosberg Sergio Perez feltartása miatt megrovást kapott a felügyelőktől.
 

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Bár az idők tekintetében nem szorongatta a Mercedest, azért mindkét edzésen a ferraris Fernando Alonso volt hozzájuk a legközelebb. “A korábbi nappali versenyek után furcsa volt most a sötétben vezetni, bár nem különbözött a másik éjszakai futamoktól, szóval megszokjuk ezt is” – vélekedett Alonso. “Ebben a tekintetben nagyon hasznos volt a mai nap és főképp a második edzés, megnézhettük, hogyan viselkednek a gumik este, a hűvösben. Bár a téli teszteken sokat mentünk itt, most mégis nagyjából a nulláról kezdünk, ugyanis alkalmazkodni kell az eltérő pályaviszonyokhoz.”

“Tudjuk, hogy mik az erősségeink és mely területeken kell még javulnunk, viszont nem szabad fejvesztve kapkodnunk, hogy behozzuk a hátrányt” – utalt a spanyol arra, hogy a második edzése egy teljes másodperccel maradt el Hamitlontól. “Jelenleg a fokozatos javulás a fő, méghozzá a megbízhatóság megőrzése mellett, aminek szép pontokat köszönhettünk az első két futamon, tehát mindig nagyon fontos.”

A Williamsnél az edzéseken alig mentek, de az összesen 24 kört futó Felipe Massa így is az ötödik idővel zárta a napot. A brazil bizakodik. “A Ferrari egyértelműen erősebb most, mint a teszteken volt, ugyanígy a Red Bull is. A McLaren is a képben lehet, szóval világos, hogy fejlődtek a csapatok. De bízom benne, hogy mi is harcban leszünk majd, alig várom” – fogalmazott Massa.

“Azért mi is mentünk valamennyit, és jó is volt. Szerintem elég jó képünk van arról, hol állunk. Az autó tempója egyértelműen jobb, mint a legutóbbi versenyen volt, remélem, holnap is ugyanebbe az irányba megyünk majd, és ugyanezt láthatjuk.”

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A Red Bull talán most nem volt annyira erős, mint Malajziában, Sebastian Vettel mindenesetre nem aggódik. Arról, mondjuk, nem álmodozik, hogy utolérheti a Mercedest. “Úgy gondolom, jó nap volt ez a mai, egész erősek voltunk” – értékelt a címvédő. “Nehéz megmondani, hogy állunk a tempót nézve, de annyi egészen biztos, hogy nem vagyunk a Mercedes szintjén.”

“Erős napunk volt, egyik autónkon sem jött elő semmi probléma. Semmi nem romlott el, sokat tanultunk, de lesz még dolgunk holnap is. Az már a teszteken kiderült, hogy a Mercedes nagyon gyors itt, sokáig fog tartani, amíg elkapjuk őket. A lényeg, hogy nagyobb lépésekkel haladjunk, mint ők.”

A McLarennek nem volt igazán jó napja, Jenson Button úgy érzi, a csapatnak a vártnál is nagyobb a lemaradása. “Azt hiszem, sokáig tart majd, mire lőtávolba kerülünk” – kesergett egy sort Button. “A legközelebb a Red Bull van a Mercedeshez. A mi hátrányunk elég nagy, amiért nagy kár, még annál is nagyobb, mint amire készültünk. Nincs mese, folyamatosan fejlesztenünk kell, de egyik-napról a másikra nem fogjuk utolérni a Mercedest.”

“Valamivel jobb amúgy a helyzet, mint Malajziában volt, de nem állíthatjuk, hogy teljesen elégedettek vagyunk az autóval. A versenyképességig még hosszú út vezet.”

Kommentek

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

F1: Nagyon csúnyát mondtak Rosbergről

Úgy tűnik, Jacques Villeneuve nem tartja sokra Nico Rosberget amiatt, hogy a német a bajnoki címét követően visszavonult.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.