F1: Esélytelen elkapni a Mercedest?

Szerző: Baka Gábor levél küldés  Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.04.05. 09.00

Több mint egy másodperces előnnyel nyerte Lewis Hamilton a Bahreini Nagydíj második szabadedzését, a mercis elégedett volt. Sebastian Vettel lemondott a hétvégéről.

Mindkét bahreini edzést Lewis Hamilton nyerte pénteken, igazán nagyra délután nőtt az angol előnye. “Az autó jobbnak tűnik az itteni teszteléshez képest, az egyensúly tekintetében nagyon jó” – mondta Hamilton. “Még meg kell piszkálnunk ezt-azt, hogy tökéletes legyen, de érzésre tényleg nagyon jó. Egyre jobban kiismerjük az autót, egyre javulunk, már jobban mennek a beállítások, mint a tesztelés idején. A teszteken nagyon sok mindennel foglalkozunk, nem lehet kihegyezni az autót, de itt most csak a hétvégi beállításokkal foglalkozunk.”

A malajziai győzelem és a pénteki tarolás ellenére a 2008-as bajnok nem akarja elkiabálni a folytatást – igaz, komoly ellenfélként csak a csapattársát, Nico Rosberget említette. “Nico is nagyon gyors, nagyon versenyképes. Nem tudhatjuk, hogy ki, mennyi üzemanyaggal ment ma, szóval nehéz megmondani, hol állnak a riválisok valójában.” Rosberg Sergio Perez feltartása miatt megrovást kapott a felügyelőktől.
 

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Bár az idők tekintetében nem szorongatta a Mercedest, azért mindkét edzésen a ferraris Fernando Alonso volt hozzájuk a legközelebb. “A korábbi nappali versenyek után furcsa volt most a sötétben vezetni, bár nem különbözött a másik éjszakai futamoktól, szóval megszokjuk ezt is” – vélekedett Alonso. “Ebben a tekintetben nagyon hasznos volt a mai nap és főképp a második edzés, megnézhettük, hogyan viselkednek a gumik este, a hűvösben. Bár a téli teszteken sokat mentünk itt, most mégis nagyjából a nulláról kezdünk, ugyanis alkalmazkodni kell az eltérő pályaviszonyokhoz.”

“Tudjuk, hogy mik az erősségeink és mely területeken kell még javulnunk, viszont nem szabad fejvesztve kapkodnunk, hogy behozzuk a hátrányt” – utalt a spanyol arra, hogy a második edzése egy teljes másodperccel maradt el Hamitlontól. “Jelenleg a fokozatos javulás a fő, méghozzá a megbízhatóság megőrzése mellett, aminek szép pontokat köszönhettünk az első két futamon, tehát mindig nagyon fontos.”

A Williamsnél az edzéseken alig mentek, de az összesen 24 kört futó Felipe Massa így is az ötödik idővel zárta a napot. A brazil bizakodik. “A Ferrari egyértelműen erősebb most, mint a teszteken volt, ugyanígy a Red Bull is. A McLaren is a képben lehet, szóval világos, hogy fejlődtek a csapatok. De bízom benne, hogy mi is harcban leszünk majd, alig várom” – fogalmazott Massa.

“Azért mi is mentünk valamennyit, és jó is volt. Szerintem elég jó képünk van arról, hol állunk. Az autó tempója egyértelműen jobb, mint a legutóbbi versenyen volt, remélem, holnap is ugyanebbe az irányba megyünk majd, és ugyanezt láthatjuk.”

Fotó: Europress

Fotó: Europress


A Red Bull talán most nem volt annyira erős, mint Malajziában, Sebastian Vettel mindenesetre nem aggódik. Arról, mondjuk, nem álmodozik, hogy utolérheti a Mercedest. “Úgy gondolom, jó nap volt ez a mai, egész erősek voltunk” – értékelt a címvédő. “Nehéz megmondani, hogy állunk a tempót nézve, de annyi egészen biztos, hogy nem vagyunk a Mercedes szintjén.”

“Erős napunk volt, egyik autónkon sem jött elő semmi probléma. Semmi nem romlott el, sokat tanultunk, de lesz még dolgunk holnap is. Az már a teszteken kiderült, hogy a Mercedes nagyon gyors itt, sokáig fog tartani, amíg elkapjuk őket. A lényeg, hogy nagyobb lépésekkel haladjunk, mint ők.”

A McLarennek nem volt igazán jó napja, Jenson Button úgy érzi, a csapatnak a vártnál is nagyobb a lemaradása. “Azt hiszem, sokáig tart majd, mire lőtávolba kerülünk” – kesergett egy sort Button. “A legközelebb a Red Bull van a Mercedeshez. A mi hátrányunk elég nagy, amiért nagy kár, még annál is nagyobb, mint amire készültünk. Nincs mese, folyamatosan fejlesztenünk kell, de egyik-napról a másikra nem fogjuk utolérni a Mercedest.”

“Valamivel jobb amúgy a helyzet, mint Malajziában volt, de nem állíthatjuk, hogy teljesen elégedettek vagyunk az autóval. A versenyképességig még hosszú út vezet.”

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.