F1: Elnöki fejmosás Vettelnek

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.05. 10.45

Az FIA elnöke nagyon rossz néven vette, hogy a címvédő Sebastian Vettel leszarozta az új motorok hangját, Bahreinben személyesen beszélget el a bajnokkal.

Sebastian Vettel a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon pár kör után kiesett, így a futamot kívülről, a bokszutcából figyelhette. A címvédő a tapasztalatait pár nappal később igen kendőzetlenül foglalta össze: egyszerűen szarnak titulálta a Forma-1-ben idén bevezetett új, 1,6 literes turbós V6-osok hangját.
A bajnoki kiszólást a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt cseppet sem vette jó néven – egyrészt Vettelt (és Kimi Räikkönent) már a 2012-es Abu-Dzabi Nagydíj után figyelmeztették, hogy nyilvános megszólalásaikban kerüljék a trágárságokat, másrészt az új erőforrások bevezetése, az F1 idei átalakítása nagyrészt Todt terve volt.

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Német források szerint az FIA-elnök a hét közepén levélben figyelmeztette a címvédőt, hogy az ilyesmikkel a sportág rossz hírét kelti – ez pedig akár büntethető is a Sportszabályzat alapján. 
Mivel Todt a hétvégén személyesen is ott van, hogy Bernie Ecclestone-nal és a csapatvezetőkkel tárgyaljon a Forma-1 jelenlegi helyzetéről és az esetleges változtatásokról, az elnök személyesen is elbeszélget Vettellel.
“Teljesen normális dolog, ha pár futam után van egy kis megbeszélés” – utalt a fejesek válságértekezletére a Red Bull-os. “Todt úr itt lesz, szóval logikus, ha az alkalmat kihasználva mi is beszélgetünk néhány dologról.”
Vettel hozzátette, hogy a letolás ellenére a véleményéhez ragaszkodik: “Azt, hogy kritizálom a sportágat, nem jelenti, hogy már ne szeretném a Forma-1-et. Továbbra is a világ legjobb pilótái versenyeznek a világ legjobb autóival. A hang talán nem a legjobb jelenleg, de a Forma-1 továbbra is a motorsport csúcsa.”
“Tudom, hogy sokan azt hiszik, azért van bajom a hanggal, mert nem győztem, de nem érdekel. Tartom, amit mondtam. Én a régi F1-et szeretem.”

Kommentek

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.