F1: Alonso egyre lassabb lett

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.05. 19.20

Míg Kimi Räikkönen magára talált, Fernando Alonso autója furán viselkedett az időmérőn, így a finn alaposan elverte csapattársát. Azért nem ugrált örömében.

A múlt hétvégén, Malajziában úgy látszott, hogy Kimi Räikkönen ráérzett a Ferrarira, azonban a Bahreini Nagydíj edzésein újra csak küszködött, nem hozott versenyképes időket, ezért meglepetésnek számított, hogy a kvalifikáción végül a 6. lett, miközben csapattársa, Fernando Alonso csak a 10. időt érte el. (Daniel Ricciardo hátrasorolása miatt az 5. és 9. helyről rajtolnak majd.)
“Igen, a pénteki edzések nem mentek jól, sőt még a mai edzés sem volt jó, de a dolgok most javultak, szóval jó volt” – mondta Räikkönen, de hangsúlyozta, hogy Alonso megverése nem nagy elégtétel. “Jó, persze, de nem ez a fő cél. A lényeg, hogy a lehető legtöbbet hozzuk a csapatnak.”


A 2007-es bajnok így beszélt a formajavulásról:
“Tegnap a hosszú etapokon elég problémás volt az autó, de lágyakon hirtelen jó lett. Azt hiszem, jó irányba mentünk a beállításokkal, de ezt nem tudom, hogy meglesz-e a tempónk ahhoz, hogy az előttünk lévőkkel küzdhessünk. Majd holnap meglátjuk, mindenesetre idén eddig most vagyok érzem magam a legjobban a futam előtt. 
“Az általam kért új alkatrészek egyértelműen segítettek, a mostani időmérőn sokkal inkább az elvárásaimnak megfelelően viselkedett az autó. Egyértelműen a jó irányba tartunk, de még mindig nem tartunk ott, ahol szeretnénk. Azonban tudjuk, hogy mit szeretnénk, megvannak a megfelelő szakembereink is, szóval csak idő kérdése.”


Alonso “lassúsága” amúgy szinte biztosan műszaki hibából fakadt, a kvalifikáció után így nyilatkozott a spanyol:
“Hát, sajnos nem volt egy sima időmérő. Végig egyre fogyott az autó ereje, minden egyes körön lassabbnak tűnt, az egyeneseken, szóval meg kell vizsgálnunk, hogy valami megsérült-e, tehetünk-e valamit holnapra. ”   
“Valami az autóban, vagy a padlólemez, vagy épp az elektromotor vagy valami nem működött rendesen. A Q2-ben 1:34,5-öt mentem, aztán a Q3-ban, jobb pályaviszonyok mellett, kevesebb üzemanyaggal 34,9-et, nyilván nem ideális pont akkor, amikor tétje van. De ez van, holnap a tiszta oldalról rajtolok, jó rajt, jó stratégia mellett még lehet jó versenyem.” 
A kétszeres bajnok a futamon nem akar finomkodni: “Nincs sok vesztenivalóm. A kilencedik helyen épp csak pontszerző vagyok, szóval menni kell előre, majd meglátjuk. Mögöttem erős emberek lesznek, Vettel, Hülkenberg, szóval nem lesz könnyű. Sok mindenkire kell majd figyelni, de remélhetőleg sikerül előttük végezni!”

Kommentek

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.