F1: Verseny közben ájulhatnak el a pilóták?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.04. 09.35

Adrian Sutil is megerősítette, hogy egyes versenyzők már veszélyes módszerekhez nyúlnak a súlycsökkentésért. Ő például nem iszik a futamon. Az apró Massának nincs gondja.

Mivel az autók előírt minimális tömegének emelése nem kompenzálta teljesen a Forma-1-ben idén bevezetett új turbómotorok okozta tömegnövekedést, a nagyobb termetű versenyzők még a korábbiaknál is nehezebb helyzetbe kerültek. 
Már többször írtunk arról, legutóbb pár napja, hogy egyes versenyzők egészen extrém, már-már veszélyes módszerekre kényszerülnek, közéjük tartozik az F1-es mércével szintén nagy Adrian Sutil is.
“Természetesen veszélyes ez a dolog. 300 feletti tempóval megyünk az egyenesekben, ehhez fizikailag és szellemileg is jó formában kell lenni. De ez egyre nehezebb, már nem biztos, hogy fizikailag 100 százalékos egy versenyző” – magyarázta a sauberes Bahreinben.


“Én egyértelműen érzem ezt. 3-4 kilót dobtam le tavalyhoz képest, pedig már akkor is igyekeztem nagyon könnyű lenni. Kezd kritikussá válni a súlyveszteség, de igyekszem ellenőrzés alatt tartani és olyan formában lenni, hogy képes legyek célba érni.”
“De már a verseny előtt érzi az ember, hogy nincs csúcsformában. Az autók egy kicsit lassabbak idén, szóval nem kell kiemelkedő formában lenni, de így is olyan, mintha másfél órát futnánk, és nem ennénk – leesik a cukorszint. Néha már-már fejben sem működünk rendesen. Ez itt a veszély. Az idény hosszú, a sok utazás is kimerít minket. Több tartalékkal jobban bírnánk.”
“Nekünk, nagyobb versenyzőknek nagyon sokat kell leadnunk. De már nem nagyon van mit leadni, már nem is edzhetünk rendesen, mert a kisebb izmokból is fogyni kell. A kisebb pilóták kedvükre ehetnek, mi pedig a természetes adottságaink miatt körönként fél másodperces vagy még nagyobb hátrányban vagyunk. Nem azért, mert a kisebb pilóták jobb versenyzők, egyszerűen csak azért, mert könnyebbek. Ez nem illik a Forma-1-hez.”
Sutilt bántja, hogy miután a csapatok széthúzása miatt nem sikerült korrigálni az autók tömegét illető szabályokat, a pilóták sem zárnak össze a kérdésben:
“Mindannyiunk felelőssége ez. Jó sportot szeretnénk, és szerintem mi, versenyzők is többre jutnánk, ha egy kicsit összetartanánk. Szerintem el kellene gondolkodnunk, hogy mit és miért is csinálunk. Indokolható? Nem. Az F1 ugyanolyan jó, sőt jobb lehetne, ha ésszerű súlyhatár lenne. Normálisan ehetnénk, jobban éreznénk magunkat a pályán, nem is kellene erről beszélni.”

Fotó: Europress

Fotó: Europress


“De némelyik kisebb pilóta akadályozza a változtatást. Én nem szeretnék egy 20 kg-mal nehezebb versenyző ellen győzni. Ha csak egy tizedmásodperccel vagyok előtte, akkor az nem valós teljesítmény, ő nyert volna. A sportot szerető, fair versenyzőként így nem lehet valaki igazi győztes. Ez így nem fair, ez így nem sportszerű.”
Sutil elárulta, hogy a hétvégi versenyen nem is lesz itatópalack az autójában, hogy ezzel is csökkentse az amúgy túlsúlyos Sauber tömegét. Így tett már a szintén forró Szepangban is.
“Itatóm nem lesz Bahreinben, ez például egy lépés. Másfél óra ivás nélkül. Malajziában ittam egy kicsit – négykor pont elég volt teaidőre. Általában 1-1,5 litert viszünk a versenyre Malajziában, de a mostani helyzetben, amikor 30-40 dekákról van szó, és persze hozzá kell venni magát a palackot is, ami kb. fél kiló.”
 

Fotó: Europress

Fotó: Europress


Ahogy Sutil utalt rá, a pilóták közt nincs egyetértés, az egyik legkisebb termetű versenyző, Felipe Massa arról beszélt, hogy a fő kérdés az autók tömege.
“Szerintem ez az ő csapatának a baja, nem az F1 problémája. Korábban némelyik csapatnak volt dupla diffúzora, másoknak meg nem, ez van. Adottak a szabályok, és ha valamelyik csapatnak nehezebb az autója vagy a motorja, akkor rajta, végezzenek jobb munkát!”
“Én könnyű vagyok, és örülök is neki, de ha 10 kilóval nehezebb lennék, akkor sem lenne gondom az autómmal. Arról szól, hogy melyik csapat tudott könnyebb autót építeni. Nem csak a pilóták számítanak, sok más dolog is.  Az én csapatom jobb munkát végzett, nem lenne fair, ha aztán a szabályok ezt kiegyenlítenék. Egyesek aerodinamikai téren találnak valamit, mások a motornál, ez van, ilyenek a szabályok.”

Kommentek

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.