F1: Megtiltják az átfolyásmérők babrálását

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.04.04. 16.30

Az FIA új utasítása értelmében a csapatoknak abban a formában kell beszerelniük autóikba az átfolyásmérőket a májusi Spanyol Nagydíjtól, ahogy az a gyártótól megérkezik.

Az FIA új utasítása értelmében a csapatoknak abban a formában kell beszerelniük autóikba az átfolyásmérőket a májusi Spanyol Nagydíjtól, ahogy az a gyártótól megérkezik. A szövetség az intézkedéstől várja a választ arra, hogy a Renault-motoros csapatok szenzoron végrehajtott módosításai okozzák-e a megbízhatósági gondokat.


Korábbi hírek szerint az átfolyásmérőkkel kapcsolatos hibák “95 százalékban” a Renault-motoros csapatoknál jönnek elő, amelynek lehetséges oka lehet, hogy az istállók a könnyebb beépíthetőség érdekében módosítottak a szenzoron. A Spanyol Nagydíjtól erre nem lesz lehetőség, a szenzorokat úgy kell beépíteni az autókba, ahogy a gyártó Gilltől megérkezik.

Az FIA szerint benne van a pakliban, hogy ezzel nem oldódik meg a probléma, de erre a lehetőségre is van intézkedési terv: ebben az esetben a Renault-motoros csapatok üzemanyagát kezdik vizsgálni. Noha a Toro Rosso szponzora a spanyol üzemanyaggyártó Cepsa, úgy tudni, hogy a csapat a Red Bullhoz és a Lotushoz hasonlóan a Total üzemanyagát használja.

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.