Az FIA új utasítása értelmében a csapatoknak abban a formában kell beszerelniük autóikba az átfolyásmérőket a májusi Spanyol Nagydíjtól, ahogy az a gyártótól megérkezik. A szövetség az intézkedéstől várja a választ arra, hogy a Renault-motoros csapatok szenzoron végrehajtott módosításai okozzák-e a megbízhatósági gondokat.


Korábbi hírek szerint az átfolyásmérőkkel kapcsolatos hibák “95 százalékban” a Renault-motoros csapatoknál jönnek elő, amelynek lehetséges oka lehet, hogy az istállók a könnyebb beépíthetőség érdekében módosítottak a szenzoron. A Spanyol Nagydíjtól erre nem lesz lehetőség, a szenzorokat úgy kell beépíteni az autókba, ahogy a gyártó Gilltől megérkezik.

Az FIA szerint benne van a pakliban, hogy ezzel nem oldódik meg a probléma, de erre a lehetőségre is van intézkedési terv: ebben az esetben a Renault-motoros csapatok üzemanyagát kezdik vizsgálni. Noha a Toro Rosso szponzora a spanyol üzemanyaggyártó Cepsa, úgy tudni, hogy a csapat a Red Bullhoz és a Lotushoz hasonlóan a Total üzemanyagát használja.