F1: Csapaton belül nincs barátság?

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.04.04. 17.30

Lewis Hamilton legutóbbi BBC-nek tett nyilatkozata alapján úgy tűnik, a koncentrált sikeréhség nem összeegyeztethető a csapattárssal ápolt, bensőségesebb viszonnyal.

Érdekes hogyan változnak az emberi viszonyok a Forma-1 világában. Mivel közszereplőkről, ismert sportemberekről van szó, magánéletük is nyitottabb, a pályához, versenyzéshez közelebb eső része mindenképp. Ez is ad egyfajta okot a rajongói kötődésre, hiszen nem csak a kamaszok bírják azt, ha két kedvenc pilótájuk együtt lóg a bokszutcán belül, és néha kívül is.

Ilyen sokak által csodált barátság volt a Mclarennél versenyző Ayrton Senna és Gerhard Berger között, akik vérre menő ugratásokkal “szórakoztatták” egymást 1990-1992 között. Hol Berger csempészett kígyót Ayrton Senna szállodai szobájának ágyába, hol a brazil háromszoros világbajnok rakott sajtot csapattársa szobájának légkondicionálójába.

Kőkemény profik voltak, akik minden hétvégén a bőrüket vitték a vásárra. A veszély azóta csökkent, a professzionális hozzáállás fokozódott, de valahogy nem olvasni már a paddock falain túlérő baráti kapcsolatokról. Sőt, Lewis Hamilton legutóbbi BBC-nek tett nyilatkozata alapján úgy tűnik, a koncentrált sikeréhség nem összeegyeztethető a csapattárssal ápolt, bensőségesebb viszonnyal.    

Tömören: Lewis Hamilton elmondta, hogy öt ujján meg tudja számolni a barátait, és szerinte ezzel Nico Rosberg is hasonlóképp van, de egymás “ötösébe” már nem férnek bele. Igaz, Nico Rosberg véleménye is hasonló a témában: “Nem vagyunk a legjobb barátok, és valószínűleg sosem leszünk azok. Bonyolult lenne, összeegyeztethetetlen az F1 világával, főképp, hogy azonos csapatnál küzdünk a győzelemért. Jól kijövünk, sokat nevetünk, természetesen versengünk, de semleges a kapcsolatunk.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.