F1: A Williams bocsánatot kért Massától

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.04. 11.30

Felipe Massa azt állítja, hogy a csapat hibázott, mikor Szepangban félre akarták állítani csapattársa útjából, de mostanra rendezték az ügyet.

Maláj Nagydíj, csapatutasításos balhé – ezt tanultuk meg az elmúlt két évben. Tavaly a Red Bullnál és a Mercedesnél csapott magasra feszültség, idén a Williamsnél voltak húzós pillanatok, miután a 7. helyen haladó Felipe Massát arra utasították, hogy álljon félre csapattársa, Valtteri Bottas útjából, amit ő viszont nem tett meg.
Bahreinben természetesen kikérdezték a múlt vasárnapi történtekről a brazil veteránt.
“Mindent átbeszéltünk a múlt hétvégét illetően, szerintem minden rendben lesz, és úgy hiszem, nem fog újra előfordulni az, ami a legutóbbi versenyen. Az idény második futamán még nincs itt az ideje az ilyeneknek, ez nem a szezonzáró. Hiba volt, ami történt” – magyarázta.


“Én a helyes dolgot tettem. Profi versenyző vagyok, mindig is az voltam és leszek, mindent beleadok a csapatért, de azért korrekten akarok dolgozni, és önmagamnak is a legjobbat akarom. Tudom, hogy mindig a csapatért kell dolgozni, de természetesen önmagamért is versenyzek” – mondta Massa, hozzátéve, hogy szerinte Bottas akkor sem tudta volna elkapni Buttont, ha ő elengedi. 
Arra is emlékeztetett, hogy nagyon is tisztában van a csapatutasítások jelentőségével, és sem elvben, sem gyakorlatban nincs gondja az ilyesmivel, ha ésszerű és hasznos.
“A csapatutasítások is a Forma-1-hez tartoznak. De akkor van rájuk szükség, ha tényleg indokolt. Azt hiszem, mindannyian elég intelligensek vagyunk ahhoz, hogy tudjuk, mikor indokolt és mikor nem. Sokszor engedelmeskedtem már, nagyon fontos esetekben is, például 2007-ben Kimit hozzásegítettem a bajnoki címhez. Szóval nyitott vagyok arra, hogy a csapatért dolgozzak, ezt is teszem. De a múlt hétvégi dolog váratlan és inkorrekt volt, és ezt a csapat is tudja.”
Massa azt mondta, számára “mókás” volt, hogy Szepangban majdnem szó szerint ugyanazt hallotta, mint a botrányos 2010-es Német Nagydíjon, amikor Fernando Alonsónak kellett átadnia a vezetést.
“Ha hibázok, azonnal elismerem, és most a csapat is elismerte a hibát, bocsánatot kértek. Én nem kértem első számú státuszt (a Williamsnél). Tudom, hogy mire vagyok képes, és a csapat is 100 százalékig tudja, hogy mit tudok.”

A csapat helyettes főnöke, Claire Williams a szurkolóktól is elnézést kért

“Egyértelmű, hogy az utasítás módja, tekintetbe véve a múltat, nem volt épp a legelegánsabb. A szurkolóink joggal várják, hogy a pilótáink szabadon versenyezzenek, ezzel pedig komoly csalódást okoztunk. Szóval szeretnénk bocsánatot kérni, amiért nem kezeltük megfelelően a helyzetet! Természetesen a pilótáinktól is bocsánatot kértünk, így volt helyes.”

Bottas kicsit más hangnemben beszélt. Szerinte már a verseny előtt is megbeszélték a dolgokat, igaz, nem részletesen, és ez hiba lehetett.
“Minden a helyzettől függ, de reméljük, hogy ezután egy kicsit szabadabban versenyezhetünk. Talán (Szepangban) is lehetett volna egy kicsit jobban csinálni, világosabban előadni a helyzetet, mondjuk úgy, hogy mehetek Button után, de ha nem tudom elkapni, akkor (Massa) visszaveheti a pozícióját.” 


“Azt hiszem, ez így fair lett volna. Ha úgy vélem, hogy sikerül megcsinálnom, de mégsem megy, akkor ez így sportszerű. Nehéz ez a csapat számára, de ha megvan a lehetőség, akkor nyomni kell. Nem lehet sokáig totojázni, mert két kör szoros követés után már túlmelegednek a gumik. Ha beérünk valakit, tovább kell vinni a lendületet, mert ha beragadunk, akkor game over” – elemezte a történteket.
Bottas finoman jelezte, hogy továbbra sem ért egyet Massa önfejűségével: “Bízom a csapatban, mert ők látják az összes adatot, ők arra koncentrálnak, hogy a két autóval a maximális elérhető pontot szerezzük. Én pedig a csapat alkalmazottja vagyok, a csapatért dolgozom. Szóval, ami engem illet, szerintem egyértelmű, hogy mit kell tenni.”

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.