F1: A Williams bocsánatot kért Massától

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.04. 11.30

Felipe Massa azt állítja, hogy a csapat hibázott, mikor Szepangban félre akarták állítani csapattársa útjából, de mostanra rendezték az ügyet.

Maláj Nagydíj, csapatutasításos balhé – ezt tanultuk meg az elmúlt két évben. Tavaly a Red Bullnál és a Mercedesnél csapott magasra feszültség, idén a Williamsnél voltak húzós pillanatok, miután a 7. helyen haladó Felipe Massát arra utasították, hogy álljon félre csapattársa, Valtteri Bottas útjából, amit ő viszont nem tett meg.
Bahreinben természetesen kikérdezték a múlt vasárnapi történtekről a brazil veteránt.
“Mindent átbeszéltünk a múlt hétvégét illetően, szerintem minden rendben lesz, és úgy hiszem, nem fog újra előfordulni az, ami a legutóbbi versenyen. Az idény második futamán még nincs itt az ideje az ilyeneknek, ez nem a szezonzáró. Hiba volt, ami történt” – magyarázta.


“Én a helyes dolgot tettem. Profi versenyző vagyok, mindig is az voltam és leszek, mindent beleadok a csapatért, de azért korrekten akarok dolgozni, és önmagamnak is a legjobbat akarom. Tudom, hogy mindig a csapatért kell dolgozni, de természetesen önmagamért is versenyzek” – mondta Massa, hozzátéve, hogy szerinte Bottas akkor sem tudta volna elkapni Buttont, ha ő elengedi. 
Arra is emlékeztetett, hogy nagyon is tisztában van a csapatutasítások jelentőségével, és sem elvben, sem gyakorlatban nincs gondja az ilyesmivel, ha ésszerű és hasznos.
“A csapatutasítások is a Forma-1-hez tartoznak. De akkor van rájuk szükség, ha tényleg indokolt. Azt hiszem, mindannyian elég intelligensek vagyunk ahhoz, hogy tudjuk, mikor indokolt és mikor nem. Sokszor engedelmeskedtem már, nagyon fontos esetekben is, például 2007-ben Kimit hozzásegítettem a bajnoki címhez. Szóval nyitott vagyok arra, hogy a csapatért dolgozzak, ezt is teszem. De a múlt hétvégi dolog váratlan és inkorrekt volt, és ezt a csapat is tudja.”
Massa azt mondta, számára “mókás” volt, hogy Szepangban majdnem szó szerint ugyanazt hallotta, mint a botrányos 2010-es Német Nagydíjon, amikor Fernando Alonsónak kellett átadnia a vezetést.
“Ha hibázok, azonnal elismerem, és most a csapat is elismerte a hibát, bocsánatot kértek. Én nem kértem első számú státuszt (a Williamsnél). Tudom, hogy mire vagyok képes, és a csapat is 100 százalékig tudja, hogy mit tudok.”

A csapat helyettes főnöke, Claire Williams a szurkolóktól is elnézést kért

“Egyértelmű, hogy az utasítás módja, tekintetbe véve a múltat, nem volt épp a legelegánsabb. A szurkolóink joggal várják, hogy a pilótáink szabadon versenyezzenek, ezzel pedig komoly csalódást okoztunk. Szóval szeretnénk bocsánatot kérni, amiért nem kezeltük megfelelően a helyzetet! Természetesen a pilótáinktól is bocsánatot kértünk, így volt helyes.”

Bottas kicsit más hangnemben beszélt. Szerinte már a verseny előtt is megbeszélték a dolgokat, igaz, nem részletesen, és ez hiba lehetett.
“Minden a helyzettől függ, de reméljük, hogy ezután egy kicsit szabadabban versenyezhetünk. Talán (Szepangban) is lehetett volna egy kicsit jobban csinálni, világosabban előadni a helyzetet, mondjuk úgy, hogy mehetek Button után, de ha nem tudom elkapni, akkor (Massa) visszaveheti a pozícióját.” 


“Azt hiszem, ez így fair lett volna. Ha úgy vélem, hogy sikerül megcsinálnom, de mégsem megy, akkor ez így sportszerű. Nehéz ez a csapat számára, de ha megvan a lehetőség, akkor nyomni kell. Nem lehet sokáig totojázni, mert két kör szoros követés után már túlmelegednek a gumik. Ha beérünk valakit, tovább kell vinni a lendületet, mert ha beragadunk, akkor game over” – elemezte a történteket.
Bottas finoman jelezte, hogy továbbra sem ért egyet Massa önfejűségével: “Bízom a csapatban, mert ők látják az összes adatot, ők arra koncentrálnak, hogy a két autóval a maximális elérhető pontot szerezzük. Én pedig a csapat alkalmazottja vagyok, a csapatért dolgozom. Szóval, ami engem illet, szerintem egyértelmű, hogy mit kell tenni.”

Kommentek

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.