F1: A Williams bocsánatot kért Massától

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.04. 11.30

Felipe Massa azt állítja, hogy a csapat hibázott, mikor Szepangban félre akarták állítani csapattársa útjából, de mostanra rendezték az ügyet.

Maláj Nagydíj, csapatutasításos balhé – ezt tanultuk meg az elmúlt két évben. Tavaly a Red Bullnál és a Mercedesnél csapott magasra feszültség, idén a Williamsnél voltak húzós pillanatok, miután a 7. helyen haladó Felipe Massát arra utasították, hogy álljon félre csapattársa, Valtteri Bottas útjából, amit ő viszont nem tett meg.
Bahreinben természetesen kikérdezték a múlt vasárnapi történtekről a brazil veteránt.
“Mindent átbeszéltünk a múlt hétvégét illetően, szerintem minden rendben lesz, és úgy hiszem, nem fog újra előfordulni az, ami a legutóbbi versenyen. Az idény második futamán még nincs itt az ideje az ilyeneknek, ez nem a szezonzáró. Hiba volt, ami történt” – magyarázta.


“Én a helyes dolgot tettem. Profi versenyző vagyok, mindig is az voltam és leszek, mindent beleadok a csapatért, de azért korrekten akarok dolgozni, és önmagamnak is a legjobbat akarom. Tudom, hogy mindig a csapatért kell dolgozni, de természetesen önmagamért is versenyzek” – mondta Massa, hozzátéve, hogy szerinte Bottas akkor sem tudta volna elkapni Buttont, ha ő elengedi. 
Arra is emlékeztetett, hogy nagyon is tisztában van a csapatutasítások jelentőségével, és sem elvben, sem gyakorlatban nincs gondja az ilyesmivel, ha ésszerű és hasznos.
“A csapatutasítások is a Forma-1-hez tartoznak. De akkor van rájuk szükség, ha tényleg indokolt. Azt hiszem, mindannyian elég intelligensek vagyunk ahhoz, hogy tudjuk, mikor indokolt és mikor nem. Sokszor engedelmeskedtem már, nagyon fontos esetekben is, például 2007-ben Kimit hozzásegítettem a bajnoki címhez. Szóval nyitott vagyok arra, hogy a csapatért dolgozzak, ezt is teszem. De a múlt hétvégi dolog váratlan és inkorrekt volt, és ezt a csapat is tudja.”
Massa azt mondta, számára “mókás” volt, hogy Szepangban majdnem szó szerint ugyanazt hallotta, mint a botrányos 2010-es Német Nagydíjon, amikor Fernando Alonsónak kellett átadnia a vezetést.
“Ha hibázok, azonnal elismerem, és most a csapat is elismerte a hibát, bocsánatot kértek. Én nem kértem első számú státuszt (a Williamsnél). Tudom, hogy mire vagyok képes, és a csapat is 100 százalékig tudja, hogy mit tudok.”

A csapat helyettes főnöke, Claire Williams a szurkolóktól is elnézést kért

“Egyértelmű, hogy az utasítás módja, tekintetbe véve a múltat, nem volt épp a legelegánsabb. A szurkolóink joggal várják, hogy a pilótáink szabadon versenyezzenek, ezzel pedig komoly csalódást okoztunk. Szóval szeretnénk bocsánatot kérni, amiért nem kezeltük megfelelően a helyzetet! Természetesen a pilótáinktól is bocsánatot kértünk, így volt helyes.”

Bottas kicsit más hangnemben beszélt. Szerinte már a verseny előtt is megbeszélték a dolgokat, igaz, nem részletesen, és ez hiba lehetett.
“Minden a helyzettől függ, de reméljük, hogy ezután egy kicsit szabadabban versenyezhetünk. Talán (Szepangban) is lehetett volna egy kicsit jobban csinálni, világosabban előadni a helyzetet, mondjuk úgy, hogy mehetek Button után, de ha nem tudom elkapni, akkor (Massa) visszaveheti a pozícióját.” 


“Azt hiszem, ez így fair lett volna. Ha úgy vélem, hogy sikerül megcsinálnom, de mégsem megy, akkor ez így sportszerű. Nehéz ez a csapat számára, de ha megvan a lehetőség, akkor nyomni kell. Nem lehet sokáig totojázni, mert két kör szoros követés után már túlmelegednek a gumik. Ha beérünk valakit, tovább kell vinni a lendületet, mert ha beragadunk, akkor game over” – elemezte a történteket.
Bottas finoman jelezte, hogy továbbra sem ért egyet Massa önfejűségével: “Bízom a csapatban, mert ők látják az összes adatot, ők arra koncentrálnak, hogy a két autóval a maximális elérhető pontot szerezzük. Én pedig a csapat alkalmazottja vagyok, a csapatért dolgozom. Szóval, ami engem illet, szerintem egyértelmű, hogy mit kell tenni.”

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.