Válságülést tartanak a Forma-1-ben

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.04.03. 15.30

A Ferrari-elnök Luca di Montezemolo, Bernie Ecclestone és az FIA-elnök Jean Todt hármas csúcstalálkozót tart a Bahreini Nagydíjon a sorozat jövőjéről.

A Ferrari-elnök Luca di Montezemolo, Bernie Ecclestone és az FIA-elnök Jean Todt hármas csúcstalálkozót tart a Bahreini Nagydíjon a sorozat jövőjéről. Azokról a potenciális változásokról lesz szó, amelyekkel izgalmasabbá lehetne tenni az első két verseny alapján valóban unalmasnak tűnő Forma-1-et.


Az Autosport szerint Montezemolónak nagyon nem tetszenek a fogyasztás korlátozására vonatkozó szabályok, már szerdán Londonba repült, hogy Ecclestone-nal azonnal egyeztetéseket kezdjen. Az ügyre rálátó források szerint Ecclestone és Montezemolo egyetértettek abban, hogy az első két verseny sok minden volt, csak éppen drámai nem, pedig sokan fordulatokat vártak az 1,6-os turbómotorok bevezetésétől.

Az Ausztrál és a Maláj Nagydíjon is sima győzelmet aratott az a pilóta, aki már a verseny elején az élre állt, az előzések száma ráadásul jelentősen lecsökkent. Ecclestone-ék a stratégiai sokszínűséget is hiányolják.

Egy forrás szerint Montezemolo azt mondta, az F1 jelenlegi formájában egy “takarékossági verseny”, a pilótáknak a fogyasztásra vonatkozó szabályok miatt esélyük sincs a határok feszegetésére. Montezemolo már korábban is beszélt arról, hogy taxisofőröknek nincs helyük a versenypályán, a csúcstalálkozó megszervezése arra utal, hogy végleg betelt nála a pohár.

A bahreini megbeszélésen átbeszélik a megoldási lehetőségeket a felek, abban azonban mindannyian egyetértenek, hogy a hibrid hajtással alapvetően nincs baj, a részletszabályokon kellene módosítani. Montezemolo reakcióját magyarázhatja a Ferrari gyenge szezonkezdése, de az Autosport szerint tény, hogy Stefano Domenicali csapatfőnök már a tavalyi szezon végén tartott egy megbeszélést Ecclestone-nal, amelynek témája az új szabályok várható negatív hatása volt.

Kommentek

Ennyibe kerül az új Lada itthon, holnaptól lehet venni

Bemutatták Magyarországon is a Lada Vestát, és végre kiderült, hogy mennyibe fog kerülni. A forgalmazás március első napján, azaz szerdán kezdődik.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.