Nézőként a pilóta is unja az F1-et

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.04.03. 16.30

A Maláj Nagydíjat műszaki hiba miatt kihagyó Sergio Perez szerint is “unalmas” az új Forma-1, egyáltalán nem tetszett neki, amit látott.

A Force Indiá-s Sergio Perez műszaki hiba miatt nem tudott elrajtolni a múlt vasárnapi Maláj Nagydíjon, így kívülről követhette végig a versenyt. Unta, mint bármelyik mezei néző.


“A malajziai futam szerintem igen unalmas volt. Unalmas futam volt, a Mercedes dominált, és a középmezőnyben sem történt semmi. Malajziában mondjuk – ha száraz a verseny – a gumikopás és a hűtési nehézségek miatt nehéz is közelről követni a másik autót.”
“Reméljük, hogy itt, Bahreinben jó versenyt láthatunk. Általában jó az itteni futam, az autókat is egyre jobban kiismerjük. A Forma-1 és a nézők érdekében is reméljük, hogy itt jobb lesz a show!”
A fő gondot idén az új motorok és a szabályok által előírt üzemanyag-spórolás jelentik, de Perez emlékeztet, hogy az alaposan csökkentett leszorítóerő is az izgalmas versenyzés ellen dolgozik.


“Bár a Pirelli most már tényleg igazán teherbíró keverékeket szállít, a kopási helyzet nem javult, mert (a kisebb leszorítóerő miatt) csúszkál az autó és így annyira elhasználódnak a gumik, mintha csak lágy keverékünk lenne. Így pedig nehéz egy másik autót követni. A kis leszorítóerővel nehéz (csatázni), eltérő stratégián kell lenni az előzéshez.”
“Nyilván így hibázni is könnyebb, de az üldözés közben a csúszkálással elkoptatott gumikon kell menni, és még a leszorítóerő is tovább csökken. Így aztán nehéz olyan valakit támadni, akinek hasonló a tempója.” 
Eddig úgy tűnik, hogy a nagy akarásnak nyögés lett a vége: a 2014-es radikális szabályváltozások inkább rossz irányba vitték az F1-et, legalábbis ami az élvezeti tényezőt illeti. 
Kimi Räikkönen nem ilyen részletesen, de szintén a versenyzés izgalommentességére panaszkodik, míg a címvédő Sebastian Vettel a múlt héten nemes egyszerűséggel szarnak titulálta az új, 1,6 literes turbós V6-os motorok hangját. A közönség által gyakorlatilag egyöntetűen elutasított duplapontos szezonzáróról pedig ne is beszéljünk.
Az F1 kulcsfigurái egyértelműen megijedtek egy kicsit, így hamarosan válságértekezletet tartanak majd a fejesek.

Kommentek

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.